Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a keresőadatok között és hogyan optimalizálj rájuk?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a keresőadatok között és hogyan optimalizálj rájuk?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a keresőadatok között és hogyan optimalizálj rájuk?


2019/01/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A hangalapú keresés egyre nagyobb teret hódít, így itt az ideje, hogy felkészülj SEO stratégiádban ezekre. Mutatjuk, mit jelent a hangalapú keresőoptimalizálás!

Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a keresőadatok között és hogyna optimalizálj rájuk?

Az angolszász országokban a hangalapú keresés lassan bevett szokássá válik, köszönhetően többek között a telefonokba épített okos asszisztensek, illetve az okos házi segédek elterjedésének. Szinte napról napra nő az olyan keresések és parancsok száma, amelyeket ezek az eszközök képesek értelmezni és végrehajtani, ebből pedig egyenesen kikövetkeztethető, hogy egyre többen használják mobileszközeiket a különböző keresésekre. Sajnos magyarul viszonylag kevés ilyen asszisztens beszél, a magyar pedig olyan nép, aki szeret a saját nyelvén kommunikálni. Érthetően. Az a vállalat (ki lesz az vajon, a Samsung, az Apple vagy más?) aki megtanítja magyarul is asszisztensét nagyot nyer majd ezen a piacon, ezért azt gondolom, ennek már nem kell sok idő. 

 

Az új trendre persze a marketingesek is serényen készülnek és igyekeznek optimalizálni, azonban van egy fontos rész, ami még mindig hiányzik sokak stratégiájából, ha a hangalapú keresésről van szó, mégpedig a statisztikai adatok nyomonkövetése. A megfelelő adatok nélkül lehetetlen hatékony kampányokat futtatni, és ez a hangalapú keresésekre is vonatkozik. Itt egyelőre csak külföldi adatokra támaszkodhatunk, ezért utána néztünk a nemzetközi irodalomban, mi is vár ránk Magyarországon! 

 

A probléma az, hogy a Google nem tesz különbséget a begépelt és hanggal indított keresések között, függetlenül attól, hogy azok egy számítógépről, egy okostelefonról, egy otthoni asszisztenstől (pl. Google Home) vagy bármi más eszközről érkeznek-e.

 

A következőkben eláruljuk, hogy hogyan szűkítheted némileg keresőadataidat úgy, hogy egy tisztább képet kapj a hangalapú lekérdezésekről, illetve elárulunk néhány tippet arról is, hogy mikre kell odafigyelni a hangalapú keresőoptimalizálás során.

 

Hogyan szűrd ki a hangalapú kereséseket keresőadataid között?

Ha csak egy kicsit is ismerkedtél már a hangalapú kereséssel, akkor tudod, hogy ezek a lekérdezések általában hosszabbak egy begépelt keresésnél. Ha például egy felhasználó egy jó fűnyírót szeretne találni, akkor talán azt írja be, hogy „legjobb fűnyírók”, míg a hangos keresés úgy nézhet ki, hogy „legjobb akciós elektromos fűnyírók”, vagy valami más, hosszabb, több szóból álló keresés.

 

Egy másik gyakori jellegzetesség a hangalapú keresésben, hogy az emberek sokkal inkább „beszélgetés-szerűen” kommunikálnak készülékeikkel, mintha egy valódi asszisztenshez szólnának. Ez azt jelenti, hogy kereséseiket gyakran kérdésekként fogalmazzák meg. Például ha egy kereső arra kíváncsi, hogy milyen messze van bolygónktól a Nap, akkor talán csak annyit gépelne be, hogy „Nap távolsága”, míg a telefonhoz így szólna: „milyen messze van a Nap?”

 

Ezt a két szempontot szokás figyelembe venni hangalapú keresésekre való keresőoptimalizáláskor, és ilyen jellegű lekérdezéseket is érdemes keresni a keresőadatok között.

 

A hangalapú keresés trendjét te magad is ellenőrizheted – hasonlítsd össze 2017 néhány hónapjának, illetve 2018 ugyanazon hónapjainak keresőadatait, és figyeld meg, hogy az utóbbi évben több hosszabb, kérdésként megfogalmazott kereséseken keresztül jutottak-e el hozzád a felhasználók.

 

Készülj fel a keresőszándékokra

Marketing konzultáció és audit

A keresőadatok elemzése elengedhetetlen egy hatékony marketingstratégia kialakításához, hiszen valahányszor egy felhasználó rákeres valamire, a keresés megfogalmazásából következtetni lehet arra, hogy pontosan mire is kíváncsi, vagy hogy mit szeretne találni.

 

Fontos odafigyelni arra is, ha egy kérdőszó is jelen van a lekérdezésben. A „milyen” jellegű kérdések például információszerzési szándékra utalnak, míg a „hol” kezdetű kérdések esetén a felhasználó valószínűleg egy térképtalálatra számít.

 

Ha használsz PPC hirdetéseket, akkor fontos, hogy hogyan fogalmazod meg ezek szövegét, és hogy egy ehhez passzoló landing oldalra irányítod-e át velük a keresőket. A leendő ügyféllel való valamennyi kapcsolati pontodnak tükröznie kell azt a szándékot, amit ő a keresésekor jelzett neked.

 

Teszteld optimalizálásodat hangalapú kereséssel

A marketingben mindig jó ötlet a célközönség szemszögéből ellenőrizni, hogy erőfeszítéseid hatékonyak voltak-e vagy sem. Próbálj ki néhány hangalapú keresést okostelefonoddal, és nézd meg, hogy milyen eredményeket dob ki a Google keresője.
 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
157 415
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

Napi elosztás (Day Parting)

Tömören a napi elosztásról A napi elosztás lényege, hogy a...

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Adoptációs folyamat

Mit is jelent az adoptációs folyamat?   Az adoptációs folyamat lényegében a...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.