SEO: a Google frissíti az oldalcímeket

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Google elkezdte lecserélni az oldalcímeket

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google új információkat osztott meg az augusztusban bevezetett oldalcím-frissítésről. A frissítés a keresőtalálati oldalakon megjelenő találatok címeinek közel 20%-át cseréli le olyan alternatívákra, amelyek a Google szerint jobban passzolnak a felhasználók lekérdezéseihez.

Google oldalcímek

A frissítés bevezetése óta a Google tovább finomította az oldalcímeket lecserélő algoritmust, és új javaslatokat is megosztott a webmesterek számára.

 

Amit az új oldalcím-frissítésről tudni kell

A frissítés legújabb verziójának köszönhetően az eredeti oldalcímek gyakrabban tűnnek majd fel. Amikor a Google először bevezette a frissítést, az eredeti oldalcímek csupán az esetek 80%-ában jelentek meg. Ez az arány most már 87%.

 

Egyáltalán miért nem használja a Google mindig az eredeti oldalcímeket?

A Google akkor cseréli le az eredetileg megadott oldalcímeket a találati oldalakon, amikor úgy véli, hogy azok nem írják le olyan jól az oldalak tartalmát, mint amennyire lehetne.
Ez valójában már 2012 óta így megy, a keresőmotor most egyszerűen csak tovább bővítette algoritmusát. Íme néhány példa arra, hogy milyen címekre figyel oda az új frissítés:
•    Félig üres címek: A Google új rendszere a félkész címeket is észleli, például, ha a meta cím csak a webhely nevét tartalmazza. Ilyenkor az adott oldalon talált információkból egészíti ki a megjelenített címet.
•    Elavult címek: Egy cím akkor válhat elavulttá, ha ugyan azt az oldalt minden évben rendszeres információk publikálására használják fel, de a cím változatlan marad. Ilyenkor gyakran elég csak az évszámot frissíteni a címben, ha minden más továbbra is releváns benne.
•    Pontatlan címek: A címek néha nem írják le elég pontosan, hogy miről is szól a hozzájuk tartozó oldal. A Google erre a következő példát hozta fel: „Hatalmas plüssállatok, mackók, jegesmackók – Webhely neve”. Ez egy statikus cím egy olyan oldalhoz, aminek a tartalma dinamikusan változhat. Néhány termék talán megjelenik az oldalon, míg mások talán nem. A Google tehát módosíthatja ezt a címet, hogy az pontosabban jelezze az oldal tartalmát.
•    Mikrosablon címek: A mikrosablon címek olyan címelemekre utalnak, amelyek egy webhely aloldal-csoportjában jelennek meg. A Google ezen címeket is igyekszik észlelni és átalakítani. Például, ha egy oldal egy sorozat valamelyik évadjáról beszél, akkor a Google az évad számát is odaírhatja a címbe, ha az csak a sorozat nevét tartalmazza.

 

Tanácsok a Google-tól

A Google webmestereknek szánt javaslatai továbbra is azok a frissítéssel kapcsolatban, mint eddig: törekedj arra, hogy minél jobb címeket írj, és ne azzal foglalkozz, hogy miket cserél le a Google. A keresőmotor továbbá hozzátette:
„Mindemellett, nézz rá az ebben a bejegyzésben látható példákra és próbáld felismerni, hogy használsz-e hasonló mintákat, amik arra késztetik rendszereinket, hogy a címelemeken kívül másokat is megvizsgáljon oldaladon.
A legutóbbi változtatások célja főleg az, hogy segítsenek ellensúlyozni azokat a problémákat, amikről a tartalomkészítők talán nincs is tudomásuk webhelyeiken. A változtatások segíthetnek biztosítani, hogy címelemed újra felhasználásra kerüljön. Mi is ezt szeretnénk.”
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!