Adwords - a Google online hirdetési rendszere

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Google Adwords –az online világ korszerű hirdetési rendszere

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Adwords –az online világ korszerű hirdetési rendszere


2015/10/09
Matebalazs.hu

A Google termékcsalád palettája manapság már a hirdetéskezeléssel is foglalkozik, s nem meglepő módon online keretek között teszi mindezt. De mi is az az Adwords? Miért jó az online hirdetés? És hogyan használhatom ezt cégem felvirágoztatására? 

Google Adwords hirdetési rendszer

Hát lássuk, mi is az az AdWords

 

Az Adwords olyan speciális hirdetési szolgáltatást nyújt, amely az ún. PPC elven működik, mely annyit jelent: Pay per Click, azaz, csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha arra a potenciális érdeklődő rá is kattintott, s nem csak elsiklott fölötte a neten való szörfözés közben.

E tekintetben a következő fontos megállapítás, hogy az Adwords törekszik rá, hogy kizárólag a megfelelő célcsoport számára jelenjen meg a hirdetés. Hogyan éri ezt el?

 

 

Folyamatosan változtatható beállítási lehetőségekkel:

 

 

  • Beállítható hatókör, pozicionálás

Regionálisan, helyi szinten, de akár világszerte, nyelvekre lebontva is láthatóvá tehető hirdetésünk, attól függően, hogy milyen célcsoportnak kívánunk eladni, szolgáltatni.

 

  • Kulcsszavak használata

Az egyik legfontosabb pontja az online hirdetéseknek a kulcsszavak megadása. Minél több megfelelően megválasztott szóval dolgozunk ugyanis, annál hatékonyabban talál ránk a kívánt célcsoport, akikből jó eséllyel partnereink lesznek. 

 

Ha már tudjuk, milyen célcsoportot keresünk, ennek megfelelően írjuk meg a hirdetési szöveget, különös gondot fordítva a kulcsszavak használatára, és a tartalomra. Jelenjen meg benne, hogy mit kínálunk ügyfeleinknek!

Ezek mind-mind olyan kulcsfontosságú lépések, melyekhez érdemes szakember segítségét kérni, hiszen nagyon könnyű rajtuk elsiklani.

Mi következik ezután?

 

 

 

A következő lépés: költségkeret beállítása a Google Adwords-ön

 

Ha elkészítettük hirdetésünket, és meghatároztuk a célcsoportot, állítsuk be a napi költségkeretet, mely a jelenlegi büdzsénknek megfelelő, s ha úgy kívánja a helyzet, változtassunk rajta! Bármikor.

Az Adwords nem csupán a partner megtalálásában segít, hanem a Google Analytics programmal karöltve folyamatos jelentéssel is szolgál arról, hogy hogyan teljesít hirdetésünk. Percre pontos eredményeket mutat arról, hogy hányan látták hirdetésünket, milyen arányban kattintottak rá, s ebből hány weboldalra átirányított ügyfelet szereztünk, aki pl. fel is hívott minket. Így nyomon követhetjük, hogy hány konkrét értékesítést ütöttünk nyélbe az Adwords segítségével.

A Google tág szolgáltatási palettájának előnye, hogy az Adwords-ös hirdetéseink a kulcsszavak beírásakor közvetlenül megjelennek a kereső első találati oldalán, a keresési eredmények fölött.

A Google Adwords sajátossága a „bármi-csomag”. Mit is jelent ez pontosan?

 

AdWords hirdetés optimalizálás

 

A Google Adwords használatával „bármit” megtehetek!

 

BÁRMILYEN célcsoportnak elérhetőek, és a világ BÁRMELY pontján megjeleníthetőek hirdetéseim.

BÁRMIKOR megváltoztathatom, felfüggeszthetem, újraindíthatom hirdetéseimet, és elvégezhetem rajtuk az ún. finomhangolásokat.

BÁRMELY IDŐSZAKBAN láthatom hirdetéseim teljesítését, azaz, hogy milyen statisztikai eredményeket hoztak a potenciális ügyfelek megszerzésének tekintetében.

BÁRMILYEN internetes eszközön elérhetőek, és láthatóak hirdetéseim, legyen ez akár asztali számítógép, laptop, táblagép, vagy akár mobiltelefon.

BÁRMIKOR megváltoztathatom a napi költségkeretet, így teljesen a cég kiadásainak/bevételeinek arányában költhetem a pénzem. Nincsen meghatározott kezdő összeg, ahogyan regisztrációs díj sem. BÁRMEKKORA költségkerettel elindulhatok.

DE! BÁRMIKOR el is vérezhetek a piaci versenytársakkal szemben, ha nem megfelelő kezelési elvvel, s nem szakértelemmel vannak koordinálva hirdetéseim.

 

Bár hirdetési kampányaimat önállóan irányíthatom, tervezhetem, és rugalmasan változtathatok a részleteken, ám a kereső optimalizálás szempontjából itt is nagyon fontos szem előtt tartani a szakmaiságot! Ugyanis ennek a területnek is megvannak a maga titkai és fortélyai…. 

 

milyen kulcsszavak a jók az AdWords hirdetések során?

 

Mire figyel a megbízott szakértő hirdetésem sikere érdekében?

 

A legfontosabb dolog a kulcsszavak minősége és mennyisége! Elsősorban ezekre összpontosít.

Kellő körültekintéssel, és a cégvezetéssel közösen határozza meg a célcsoportot!

Megfelelően bánik a hirdetések tartalmával és szövegezésével, figyelembe véve a szezonális időszakokat!

Feltérképezi az időszakokat, melyek a legjobb eredményeket hozták, s ehhez folyamatos nyomon követi a statisztikákat, elemzéseket, kimutatásokat! Ennek tükrében koordinálja a kampányt a jövőbeli sikerek érdekében.

 

Ezen aranyszabályok kellő ismerete nélkül nem érdemes belevágni a Google Adwords hirdetésekbe.

A Marketing Professzorok jól képzett, hozzáértő szakértői a teljes folyamatot menedzselik, kézben tartják, és felkészülten válogatják meg a hirdetés lelkét, a kulcsszavakat!

 

A legfontosabbak tehát a szavak, és a tartalom, hiszen már Marcus Sheridan is megmondta:

„A kiváló tartalom a legjobb eladásösztönző értékesítési eszköz a világon.” – de csak akkor, ha kellő szakértelemmel párosul!

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Domain név

A weboldal fő címe. Ezen az oldalon például matebalazs.hu.

Ajándék

Amikor egy terméket költségmentesen ajándékozol oda egy ügyfélnek. Akár egyfajta...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...

Duplikált tartalom

A duplikált, vagy másolt tartalom azt jelenti, hogy a cikk, jelentés vagy szöveg pontos...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.