Keresés

Menü

6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez kisvállalkozásoknak

Marketing Professzorok
SMM

6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez

2014.06.15.

6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez kisvállalkozásoknak

Sokan, főleg a kisvállalkozások szenvednek a Facebookon tapasztaltató, folyamatos elérés csökkenés miatt. Ami eddig ment, ma már nem működik. Mit lehet tenni? Elmondjuk! 


A Facebook folyamatosan fejlődik, ami egyeseknek jót, másoknak inkább csak fejfájást jelent. Főleg a kisvállalkozások kerülnek a változások miatt rosszabb pozícióba, hiszen ők kevesebbet tudnak marketingre költeni. Nekik újabb és újabb akadályokat kell leküzdeniük, hogy az élmezőnyben maradjanak az elérések terén. Mark Zuckerberg éhes, még több pénzt akar, a változások a  sokakat érintettek rosszul, ezért erre próbálunk megoldást nyújtani a következőkben.
 

1 – Minőségi tartalmak

A Facebook a változásokat a felhasználói élmény fokozásával indokolja (van benne valami, de azért tudjuk jól, hogy a bevételük növekedése az igazi ok).  Decemberben, az első drasztikus elérés csökkentés idején sok közösségi média tanácsadó riogatott azzal, hogy vége az ingyenes Facebook marketingnek. Ebben a cikkemben akkor is leírtam már, ha jól vezeted az oldalad, nem lesz, nem lehet gond. A minőségi tartalmakat szeretik az emberek, a Facebook is belőlük él. Ezért gondolom azt, hogy algoritmustól függően a minőségi tartalmak mindig az élmezőnybe fognak tartozni, a rajongókon keresztül még több emberhez elérni. Gondolj rá, hogy az algoritmusváltás nem csak téged, hanem minden Facebook oldalt érintett, ezért neked kell először lépned. Kreálj minőségi, érdekes, izgalmas tartalmakat, amelyek érdeklik rajongóidat. Az ő megosztásaikból feltornászhatod az eléréseket.
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

2 - Integrált megközelítés - nem csak a Facebook létezik

Hosszú évekig sikeresen támaszkodhatunk rajongóinkra és az ő interakcióikra, amelyekkel hozzásegítettek minket a nagy Facebookos elérésekhez. Sajnos az új változások miatt az elérések drasztikusan csökkentek, amelyekre új megoldásokat kell találni. Jó módszer lehet pár bejegyzést (főleg képet) más közösségi oldalakon előzetesen megfuttatni, például Pinteresten vagy Instagramon. Itt a pinek és like-ok mértékétől függően megnézhetjük mit szeretnek a legtöbben és azt a tartalmat közzétesszük Facebookon is, így ide már csak a valóban ütős képek kerülnek majd fel. 
 

3 – A kevesebb néha több – főleg a Facebookon

Facebookon sokan követik el azt a hatalmas hibát, hogy a mennyiséget a minőség elé helyezik. Néha jobb 20 bejegyzés helyett csak 10-et közzétenni, azonban azok legyenek minőségi, egyedi tartalmak. Ha ezek a weboldalról beágyazott linkek, érdemes őket 2-3 napon belül csak egyszer megosztani, nehogy spammelés gyanúja miatt visszakerüljünk oda, ahonnan kezdtük.
 

4 – Dolgozók bevonása

A drasztikus csökkenés ellen bevethetjük az egyik legalapvetőbb taktikát, amelyet sokan –joggal – kerülnek. Senki sem szereti, ha valaki folyamatosan a saját termékeit, márkáját promózza személyes profilján, azonban sajnos ez most egy jó megoldás. Nem is kell márkát, terméket reklámozni ismerőseinknek, elég a kiváló tartalmakat (pl. ismeretterjesztő szakcikkeinket) eléjük rakni, hiszen a személyes elérések nem csökkentek, az EdgeRank még mindig úgy működik, mint eddig. 
 

5 – Email marketing

Elengedhetetlen a Facebook használata, emellett nem árt más közösségi oldalakon is jelen lenni (Google+, LinkedIn, Pinterest, Twitter, Tumblr, YouTube). Minden tartalom típusnak megvan a saját oldala, amelyen jobban teljesít a másiknál, azonban érdemes cross-platform bejegyzéseken is gondolkodni, egy-egy képet nem csak Facebookon, hanem Instagramon vagy Pinteresten is megosztani, hogy nőjön az elérése. Míg a közösségi oldalak elérése csökkenhet, az email marketing még mindig ott van, és ugyanolyan jól teljesít mint eddig. Emailben nem csak a termékeket és szolgáltatásokat érdemes promózni, de a jó cikkeket, bejegyzéseket is, amikre általában több látogató érkezik, mint egy egyszerű reklámra.
 

6 – Időzítés és tartalom

Eddig elég volt közzétenni egy képet, és ha szerették az emberek, a megosztásokon, like-okon vagy kommenteken keresztül szinte azonnal elterjedt. Most ott tartunk, hogy a képek elérése csökkent, a minőségi tartalmaké viszont szintén jó. Persze figyelnünk kell az időzítésre is, hiszen a Facebooknak is megvannak a maga népszerű időpontjai. Mivel délelőtt a legtöbben dolgoznak, ezért ilyenkor kevésbé láthatják cikkeinket, amik délutánra elvesznek a hírfolyamban, este viszont nagyobb valószínűséggel látják meg a frissen kirakott cikkeket. Nézd meg, hogy rajongóid mikor a legaktívabbak, és azokra az időpontokra koncentrálj.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, SMM
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!