Keresés

Menü

Mi az a keresztmarketing, hogyan működik? A keresztmarketing fogalma, definíció, magyarázata, gyakorlati értelmezése. Példák, ötletek és tanácsok a keresztmarketing kapcsolatok megvalósításához.


keresztmarketing


A keresztmarketing fogalma

A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma, melyben az esetek többségében a vállalatok pénzforgalom nélkül segítik egymás működését. A keresztmarketing lényege, egy olyan partnerrel való együttműködés kialakítása és fenntartása, amely partner alkalmas arra, hogy egymást kölcsönösen segítve hirdetéseket és promóciókat osszanak meg saját célközönségükkel a partnervállalat javára – ezzel segítve egymás marketing tevékenységét, és a széles közönséghez való eljutását. 
 
 
E folyamat szíve a megfelelő partner(ek) megtalálása, és az együttműködés kialakítása, folyamatos fejlesztése. Az alábbi cikkben a keresztmarketinggel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket és témaköröket tárgyaljuk.
 
 

1. Ki a megfelelő keresztmarketing partner? 

A keresztmarketing tevékenység folytatásához egy olyan – már széles körben elterjedt hírnevű - partner szerzése szükséges, akinek tevékenységi köre nagyban hasonlít saját tevékenységi körünkhöz, de nem minősül konkurens cégnek, így nem áll fenn versenyhelyzet közöttünk. A technika hatékonysága nagyban függ attól, hogy valóban mind a két partnernek megéri-e ezt a kapcsolatot fenntartani, és aktívan működtetni.
 
 

2. Hogyan működik a keresztmarketing?

A keresztmarketing azért nagyon sikeres együttműködési forma, mert kölcsönös hasznon alapul. A partner cég olvasói, vevői és ügyfelei körében tudja terjeszteni a mi termékeinket vagy szolgáltatásainkat, miközben mi is meg tudjuk ezt tenni. Így mindkét fél érdeke érvényesül, ezért termékeinket, szolgáltatásainkat egy olyan szektorba is el tudjuk juttatni a keresztmarketing tevékenységünk által, ahol bár célközönségünk nagy része megjelenik, számunkra azonban ennek megközelítése mégis nehézkes lenne, vagy csak nagyobb befektetéssel tudnánk azt elérni.  
A partnerkapcsolatok kibővítésén keresztül így lehetőséged van vállalatod hírét és üzeneteidet könnyen és költséghatékonyan eljuttatni a felhasználók egy igen nagy táborához.
 
 

3. Milyen felületeken érdemes végezni a keresztmarketinget?

A keresztmarketingben forgalmazandó anyagokat – így a partnervállalat tartalmait, híreit, termékeit és szolgáltatásait – bármely, a tömegmédiában megjelenő platformon lehet közvetíteni a felhasználók számára. Ilyen módon ezeket a tartalmakat érdemes e-mailben, hírlevélben, weboldalakon és minden hasonló olyan forráson elhelyezni, amely a felhasználók és érdeklődők toborzására alkalmas.
 
 

4. Hogyan érdemes elkezdeni a keresztmarketinget?

Mint minden marketing tevékenységnél, a keresztmarketing esetében is érdemes első körben a célközönség érdeklődési területét, és a felhasználási szokásaikat megvizsgálni.
Ehhez a leggyakoribb kérdések, amelyek érdemes feltennünk magunknak és releváns források alapján megválaszolnunk, a következők:
  • Mely időszakok azok, amikor a leginkább el tudom juttatni üzenetemet a célközönségemnek?
  • Mi az a tartalom, amire valóban kíváncsi a célközönségem, és azt milyen formában tudom számára legjobban eljuttatni?
  • Milyen időközönként, milyen ritmusban érdemes elindítani egy-egy üzenetet feléjük?
  • Milyen gyakran érdemes megcéloznom a célközönségem egy-egy üzenettel, tartalommal?
  • Ha a célközönségem nem reagál a felhívásomra, mi az az időintervallum, amikor még érdemes próbálkozom, és mi az, amikor már teljesen felesleges az energia befektetés?
 
 

5. Hogyan szerezzek keresztmarketing partnereket? 

A megfelelő partner szerzésén múlik a keresztmarketing sikeressége. Törekednünk kell tehát arra, hogy a vállalat, akivel szövetkezzünk valóban a megfelelő célközönséggel álljon kapcsolatban, és valóban eljuttassa hozzá az üzeneteinket. Ha találsz olyan vállalatot, amelynek tevékenysége kiegészíti a te céged tevékenységét, a partnerviszony létrehozása nagyszerű eredményeket hozhat. 
Mondok egy példát. Tegyük fel, hogy vállalatod ügyviteli szoftverekkel foglalkozik. Ha van a látóteredben olyan cég, amely a te szoftvereidhez szükséges formanyomtatványokat állítja elő, vele érdemes foglalkoznod – hiszen egy-egy eladásuk során ajánlhatják termékeid illetve szolgáltatásaid, amiből könnyen vásárlókat generálhatsz, és te is megteheted ugyan ezt neki. 
 
 

6. Mi van, ha induló vállalatommal szeretnék keresztmarketing tevékenységet folytatni – mit tudok én adni cserébe?

Induló vállalatként sem kell lemondanod a keresztmarketing nyújtotta lehetőségekről, hiszen termékeid és szolgáltatásaid rendelkezésedre állnak, hogy felajánld őket a hírnévért cserébe. Új cégként az egyik leggyorsabb fejlődési lehetőséget biztosítja számodra egy partnervállalat, hiszen az általuk összegyűjtött – akár több ezres – ügyféllistára hírlevelet küldhetsz, így növelve felhasználóid számát. Cserébe a vállalat számára felajánlhatod, hogy ügyfélcsalogató módszerként új felhasználói számára termékeid és szolgáltatásaid ajándékba adják – ami szintén nem utolsó hirdetési módszer, hiszen ha tetszik nekik, vissza fognak térni hozzád a későbbiekben.
 
címkék: Marketing stratégia
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok