Keresés

Menü

Mi az a keresztmarketing, hogyan működik? A keresztmarketing fogalma, definíció, magyarázata, gyakorlati értelmezése. Példák, ötletek és tanácsok a keresztmarketing kapcsolatok megvalósításához.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Lexikon

keresztmarketing


A keresztmarketing fogalma

A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma, melyben az esetek többségében a vállalatok pénzforgalom nélkül segítik egymás működését. A keresztmarketing lényege, egy olyan partnerrel való együttműködés kialakítása és fenntartása, amely partner alkalmas arra, hogy egymást kölcsönösen segítve hirdetéseket és promóciókat osszanak meg saját célközönségükkel a partnervállalat javára – ezzel segítve egymás marketing tevékenységét, és a széles közönséghez való eljutását. 
 
 
E folyamat szíve a megfelelő partner(ek) megtalálása, és az együttműködés kialakítása, folyamatos fejlesztése. Az alábbi cikkben a keresztmarketinggel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket és témaköröket tárgyaljuk.
 
 

1. Ki a megfelelő keresztmarketing partner? 

A keresztmarketing tevékenység folytatásához egy olyan – már széles körben elterjedt hírnevű - partner szerzése szükséges, akinek tevékenységi köre nagyban hasonlít saját tevékenységi körünkhöz, de nem minősül konkurens cégnek, így nem áll fenn versenyhelyzet közöttünk. A technika hatékonysága nagyban függ attól, hogy valóban mind a két partnernek megéri-e ezt a kapcsolatot fenntartani, és aktívan működtetni.
 
 

2. Hogyan működik a keresztmarketing?

A keresztmarketing azért nagyon sikeres együttműködési forma, mert kölcsönös hasznon alapul. A partner cég olvasói, vevői és ügyfelei körében tudja terjeszteni a mi termékeinket vagy szolgáltatásainkat, miközben mi is meg tudjuk ezt tenni. Így mindkét fél érdeke érvényesül, ezért termékeinket, szolgáltatásainkat egy olyan szektorba is el tudjuk juttatni a keresztmarketing tevékenységünk által, ahol bár célközönségünk nagy része megjelenik, számunkra azonban ennek megközelítése mégis nehézkes lenne, vagy csak nagyobb befektetéssel tudnánk azt elérni.  
A partnerkapcsolatok kibővítésén keresztül így lehetőséged van vállalatod hírét és üzeneteidet könnyen és költséghatékonyan eljuttatni a felhasználók egy igen nagy táborához.
 
 

3. Milyen felületeken érdemes végezni a keresztmarketinget?

A keresztmarketingben forgalmazandó anyagokat – így a partnervállalat tartalmait, híreit, termékeit és szolgáltatásait – bármely, a tömegmédiában megjelenő platformon lehet közvetíteni a felhasználók számára. Ilyen módon ezeket a tartalmakat érdemes e-mailben, hírlevélben, weboldalakon és minden hasonló olyan forráson elhelyezni, amely a felhasználók és érdeklődők toborzására alkalmas.
 
 

4. Hogyan érdemes elkezdeni a keresztmarketinget?

Mint minden marketing tevékenységnél, a keresztmarketing esetében is érdemes első körben a célközönség érdeklődési területét, és a felhasználási szokásaikat megvizsgálni.
Ehhez a leggyakoribb kérdések, amelyek érdemes feltennünk magunknak és releváns források alapján megválaszolnunk, a következők:
  • Mely időszakok azok, amikor a leginkább el tudom juttatni üzenetemet a célközönségemnek?
  • Mi az a tartalom, amire valóban kíváncsi a célközönségem, és azt milyen formában tudom számára legjobban eljuttatni?
  • Milyen időközönként, milyen ritmusban érdemes elindítani egy-egy üzenetet feléjük?
  • Milyen gyakran érdemes megcéloznom a célközönségem egy-egy üzenettel, tartalommal?
  • Ha a célközönségem nem reagál a felhívásomra, mi az az időintervallum, amikor még érdemes próbálkozom, és mi az, amikor már teljesen felesleges az energia befektetés?
 
 

5. Hogyan szerezzek keresztmarketing partnereket? 

A megfelelő partner szerzésén múlik a keresztmarketing sikeressége. Törekednünk kell tehát arra, hogy a vállalat, akivel szövetkezzünk valóban a megfelelő célközönséggel álljon kapcsolatban, és valóban eljuttassa hozzá az üzeneteinket. Ha találsz olyan vállalatot, amelynek tevékenysége kiegészíti a te céged tevékenységét, a partnerviszony létrehozása nagyszerű eredményeket hozhat. 
Mondok egy példát. Tegyük fel, hogy vállalatod ügyviteli szoftverekkel foglalkozik. Ha van a látóteredben olyan cég, amely a te szoftvereidhez szükséges formanyomtatványokat állítja elő, vele érdemes foglalkoznod – hiszen egy-egy eladásuk során ajánlhatják termékeid illetve szolgáltatásaid, amiből könnyen vásárlókat generálhatsz, és te is megteheted ugyan ezt neki. 
 
 

6. Mi van, ha induló vállalatommal szeretnék keresztmarketing tevékenységet folytatni – mit tudok én adni cserébe?

Induló vállalatként sem kell lemondanod a keresztmarketing nyújtotta lehetőségekről, hiszen termékeid és szolgáltatásaid rendelkezésedre állnak, hogy felajánld őket a hírnévért cserébe. Új cégként az egyik leggyorsabb fejlődési lehetőséget biztosítja számodra egy partnervállalat, hiszen az általuk összegyűjtött – akár több ezres – ügyféllistára hírlevelet küldhetsz, így növelve felhasználóid számát. Cserébe a vállalat számára felajánlhatod, hogy ügyfélcsalogató módszerként új felhasználói számára termékeid és szolgáltatásaid ajándékba adják – ami szintén nem utolsó hirdetési módszer, hiszen ha tetszik nekik, vissza fognak térni hozzád a későbbiekben.
 
címkék: Marketing stratégia
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!