Marketing tanácsadás - 25 éve ezzel foglalkozok

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Marketing tanácsadás - 25 éve ezzel foglalkozok


Marketing tanácsadás 1998-óta gyarapodó tudás alapján

1998-ban kezdtem el marketinggel foglalkozni. Még akkor nem mint marketing tanácsadó, hanem egy vállalatirányítási cég marketinges, később marketing igazgatója, tulajdonosa. A vezetési tanácsadás mellett ügyfeleink marketing tanácsadásra is vágytak, így saját cégünkben szerezett tudásomat mint marketing tanácsadó kezdtem el kamatoztatni. 

 

Marketing tanácsadás KKV-knél – a kezdetek 

Ezek a cégek kezdetben mikro- kis és középvállalatok voltak, de 2005-ben megnyertük egy nagy multinacionális gyógyszergyártó cég a GSK marketing tanácsadásra kiírt tenderét. Ezt sok más multi és nagy állami cég marketing tanácsadói munkái követték. A KKV szektor azonban jobban tetszett, más a légkör, a hangulat, így a 2010-es években ismét a KKV-k felé fordultam. Mivel folyamatosan oktattam az akkori SZIE Marketing intézetében, így merült fel, hogy PHD tanulmányokat iskezdjek ugyan ott, a témám a marketing eszközök kölcsönhatásai lettek. 

 

Marketing tanácsadás tapasztalatok és friss tudás

Rengeteg cég rengeteg marketing problémáját láttam 1998-óta. Sok megoldást, kreatív ötletet találtunk ki, mellyel sok céget vittünk sikerre. De nem fáradtam el a folyamatos tanulásban és kísérletezésben: marketing ügynökségünk kutató részleget üzemeltet, így sok más marketing tanácsadó céggel szemben nem csak a külföldi irodalmakat adatai alapján dolgozunk, hanem saját kutatásaink, magyarországi és külföldi sikereink, eredményeink alapján is. 

Hitvallásunk – tapasztalataink alapján – hogy a marketing valójában csak akkor hatékony, ha komplex. Az általunk használt eszközök olyan összefüggéseket mutatnak, hogy egymás nélkül gyakorlatilag lehetetlen velük valódi eredményeket elérni!

 
 
 

Miben segít a marketing tanácsadó? Az első lépések...

A arketing szakembereink áttekintik vállalkozásod jelenlegi marketing stratégiáját, ezt elemezve tapasztalatuk alapján kidolgoznak egy komplett, rövid és hosszú távú marketing stratégiát. Ez a marketing stratégia meghatározza, hogyan lesz  vállalatod az iparágon belül leginkább látható vállalkozás az Interneten, hogyan juttathatod el üzenetedet a potenciális ügyfeleidhez!
 
Ez az első lépés a marketing audit és stratégia kialakítása, amely külön szolgáltatásként is elérhető. Részletesebben itt olvashatsz róla: marketing stratégia.
 
 

A marketing tanácsadás eredménye

 Legyen bármilyen terméked vagy szolgáltatásod, legyen az akár nem reklámozható termék (pl. vényköteles gyógyszer) mi megtaláljuk azt az utat, azt a megoldást, ami a szükséges infót és vásárlásra ösztönző impulzust eljuttatja annak, akinek szeretnéd.
 
Nem csak megtaláljuk az utat, de ha szeretnéd, végig is járjuk veled! Tanácsadónk munkatársként szerepelhet Céged mindennapjaiban, felvéve a Te ritmusod, a Te céljaid!
 

 

Online marketing tanácsadás szolgáltatások

Mint írtam. 25 éve dolgozom marketingesként, rengeteget tanultam, főleg az ügyfeleimtől. A gyakorlat teszi a mestert, mondják, hát gyakorlatban volt részem elegendő. Több, mint 500 ügyfelemnek egyengettem útját a sikeres marketing kommunikáció és a sikeres üzletvitel felé.  Sokszor úgy érzem, nem is tanácsadó vagyok a cégeknél, még csak nem is marketingigazgató, hanem társ.  Tőlem várják a megoldást az üzlet minden problémájára és, ha úgy vesszük, az üzletet a bejövő megrendelések hajtják, igazuk is van.

 

Gyakran nevezek át vállalkozásokat, alakítom át termékpalettájukat, határozok meg új irányokat vagy cserélek le embereket. Jóval több ez, mint marketing vagy PR sőt, alapvetően jóval több, mint amit egy marketing tanácsadó vagy marketing igazgató tesz egy cégért.  Ha ügyfeleimet megkérdeznétek tehát arról, mi a szolgáltatásom lényege, azt mondanák; egy társ, aki nem kér osztalékot.  Mégis, fogalmazzuk meg, miből is áll ez:

 

Marketing igazgató egy kezdő marketinges fizetésének töredékéért

Ezen szolgáltatást egy fős egyéni vállalkozástól a több ezer fős nagyvállalatig végeztem már.  Nyilván nem egyedül, kis csapatommal a hátam mögött. 25 év egyetemi és gyakorlati tapasztalat van mögöttem, sok jó megoldást láttam. Ezeket ötvözzük a legújabb ötletekkel. A szolgáltatás keretein belül összerakok egy kis team-et csapatomból, akik a cégeden fognak dolgozni. Megismerjük tevékenységedet, jelenlegi marketing munkádat, majd kidolgozunk egy marketing stratégiát, mellyel biztosan fellendül vállalkozásod. Ezt a stratégiát átbeszéljük veled és céged kompetens munkatársaival, majd nekilátunk dolgozni.

 

Folyamatosan egyeztetünk, megfelelő időközönként vezetői értekezletet tartva, amelyen ismertetjük az elvégzett munkákat, az elért eredményeket, majd javaslatot teszünk a következő időszak akcióira.  Egy csapatot kapsz tehát, melyben egyetemi diplomával rendelkező marketingesek, festőművész vénával ellátott grafikusok, doktorátust szerző programozók és tapasztalt vezetési tanácsadók vannak. Magad is meg fogsz döbbenni, mennyiért… Próbáld ki, kérj ajánlatot itt! 

 

Weboldal tartalommenedzsment

Saját portájaink havi látogatottsága meghaladja a 1,5 millió egyedi látogatót. Ehhez persze nem elegendőek apró honlapocskák. Kell a keresőoptimalizálás - mégpedig magas szinten -, kell a közösségi média marketing sokszázezres rajongói táborral és kellenek azok az adminisztrációs tapasztalatok, amelyeket az elmúlt 25 évben szereztünk. Saját 9 portálunkon kívül számos ügyfelünk weboldalát üzemeltetjük nap, mint nap. Amit kapsz az: keresőoptimalizálás, szövegírás, frissítés, közösségi posztolások profi szinten. Brutális látogatottságnövekedésre számíthatsz! Próbáld ki, kérj ajánlatot itt! 

 

Közösségi média marketing menedzsment

Amikor írom ezt a mondatot, éppen több, mint 3 millió rajongót érünk el a Facebookon, amely napról napra növekszik. Vannak napok, amikor ez sok ezerrel is gyarapszik. Gyarapodhat a te rajongóid és a belőlük jövő üzletek száma is, segítünk! Ennyi rajongóval gondolhatod milyen hatékonyan el tudjuk juttatni üzeneted az emberekhez, tudjuk növelni a te oldalad rajongóinak számát! Azt tudod-e, hogy nem csak a rajongók száma érdekes, sokkal fontosabb lehet a beszél róla (TAT) szám! Ezzel foglalkoztál már? Mi fogunk! Ha szeretnéd profikra bízni Facebook vagy Pinterest oldaladat, kérj ajánlatot tőlünk most! 

 

Mit értünk marketing tanácsadás alatt?

Egy marketing tanácsadó feladata az ügyfeleknek tanácsot adni és iránymutatást nyújtani az üzleti célok eléréséhez a marketing terén. A marketing tanácsadók általában széles körű tapasztalattal rendelkeznek a marketing területén, és segítenek a vállalkozásoknak optimalizálni a marketingstratégiájukat és növelni az üzleti sikerüket.

 

Itt van néhány konkrét feladat, amelyeket egy marketing tanácsadó végezhet:

Stratégiai tervezés:

Segítség nyújtás a vállalkozásoknak abban, hogy kialakítsák a marketingstratégiájukat, ideértve az általános célokat, az üzeneteket, a célcsoportokat, a csatornákat és a költségvetést.

Piaci kutatás:

Végezhet piackutatást annak érdekében, hogy jobban megértsék a célcsoportokat, a piaci trendeket és a versenytársakat, és segítsenek az ügyfeleknek az üzleti döntések meghozatalában.

 

Brandépítés:

Tanácsot adhat a márkaépítési stratégiákban, beleértve a márkaidentitást, az üzeneteket és a pozicionálást annak érdekében, hogy a vállalkozások kiemelkedjenek a versenytársak közül.

 

Digitális marketing stratégia:

Segíthet a vállalkozásoknak a digitális marketing területén, ideértve a weboldalakat, a keresőoptimalizálást (SEO), a keresőmarketinget (SEM), a szociális média marketinget, az e-mail marketinget stb.

 

Kampánytervezés és végrehajtás:

Segíthet a kampányok tervezésében és végrehajtásában, beleértve az online és offline hirdetéseket, promóciókat és eseményeket.

 

Analitika és teljesítménymérés:

Segíthet az ügyfeleknek az adatok elemzésében, a teljesítmény mérésében és az eredmények értékelésében annak érdekében, hogy finomítsák és optimalizálják a marketingtevékenységeket.

 

A marketing tanácsadók általában rugalmasak és testreszabott megoldásokat kínálnak az ügyfeleknek, hogy segítsenek nekik növelni az üzleti sikerüket és maximalizálni a marketingberuházásaikat.

 

Miért érdemes marketing tanácsadást igénybe vennie egy cégnek?

Marketing tanácsadást igénybe venni számos előnnyel járhat egy vállalkozás számára:

 

Szakértői tudás és tapasztalat:

A marketing tanácsadók általában rendelkeznek széles körű tapasztalattal és szakértői ismeretekkel a marketing területén. Segítségükkel a vállalkozások gyorsabban és hatékonyabban fejleszthetik ki a marketingstratégiájukat és maximalizálhatják a marketingberuházásaikat.

 

Külső nézőpont és objektivitás:

A külső tanácsadók általában objektív nézőpontot képviselnek, és képesek látni az üzleti helyzetet és a lehetőségeket egy másik szemszögből. Ez segíthet elkerülni a belső elfogultságot és a rutinból fakadó korlátokat.

 

Megújuló ötletek és innováció:

A marketing tanácsadók friss és innovatív ötleteket hozhatnak a vállalkozások számára, amelyek segíthetnek új piaci lehetőségeket feltárni, új ügyfélcsoportokat elérni és új módszereket alkalmazni a versenyelőny megszerzésére.

 

Rugalmas és testreszabott megoldások:

A marketing tanácsadók általában rugalmasak és testreszabott megoldásokat kínálnak az ügyfeleknek az igényeikhez és céljaikhoz igazítva. Ez lehetővé teszi, hogy a vállalkozások olyan szolgáltatásokat kapjanak, amelyek pontosan illeszkednek az üzleti helyzetükhöz és a költségvetésükhöz.

 

Költségmegtakarítás:

Bár lehet, hogy a marketing tanácsadás költségesnek tűnhet, hosszú távon sokszor megéri az árát. Az egyedi tanácsok és stratégiák révén a vállalkozások javíthatják a marketingteljesítményüket és növelhetik az üzleti eredményességüket, ami hosszú távon költségmegtakarítást eredményezhet.

 

Könnyebb fókuszálás az alaptevékenységekre:

A marketing tanácsadók segítségével a vállalkozások jobban fókuszálhatnak az alaptevékenységeikre és az üzleti stratégiájukra, mivel a marketingtevékenységek irányítása és végrehajtása nagyobb mértékben az ő felelősségükben van.

 

Összességében a marketing tanácsadás igénybevétele segíthet a vállalkozásoknak felgyorsítani a növekedést, javítani a versenyképességet és növelni az üzleti sikerüket
 


 

Vissza a főoldalra


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!