Apróhirdetés, azaz a Classified Ad jelentése, jellemzése és értelmezése az online marketing szakszótárban.

EN

Apróhirdetés



Mi az az apróhirdetés?

Az apróhirdetések („aprók”) olyan rövid üzenetek, vagy reklámok, amelyeket újságokban, magazinokban, vagy folyóiratokban szokás elhelyezni. Ezek az üzenetek általában különféle kategóriákba csoportosítva jelennek meg, az adott újság egy külön oldalán, vagy oldalain. Az apróhirdetések feladása általában olcsóbb, mert kisebb felületet foglalnak el, és kevésbé tűnnek ki a többi közül.

 

Habár az apróhirdetések eredetileg csak a hagyományos újságokban, magazinokban, stb. voltak fellelhetők, az online hirdetések elterjedésével az interneten is megjelentek webhelyeken, blogokon, közösségi platformokon is, és okoskészülékekre fejlesztett alkalmazásokban.

 

Az apróhirdetések története

A legrégebbi apróhirdetések maradványait Egyiptomban fedezték fel, ahol az emberek már időszámításunk előtt 2000 évvel is rövid értesítéseket véstek fémfelületekre. Az egyiptomiak ezen kívül papiruszt is használtak hasonló célokra – ezekből plakátokat és értékesítési üzeneteket készítettek.

 

Az apróhirdetések ma ismert modern formája feltehetően 1704-ben alakult ki, amikor a Boston News-Letter egyik számában valaki meghirdetett egy ingatlant.

 

Mik az apróhirdetések kategóriái jellegük szerint?

Közönséges apróhirdetés

A közönséges apróhirdetések csak szövegből állnak, és karakterenként, soronként, vagy oszloponként árazzák őket. Általában egy fix oszlopnyi szélességűek, nem tartoznak hozzájuk képek, vagy egyéb illusztrációk, és szedésükről a szerkesztő gondoskodik.

 

Képpel illusztrált apróhirdetés

A képpel illusztrált apróhirdetésekhez a szövegen kívül egy logó, kép, vagy grafika is tartozik, és általában egy külön keret is körülveszi őket, amitől még inkább kiemelkednek a többi hirdetés közül. Az ilyen hirdetések rendszerint drágábbak, mint a közönséges alternatívák, és oszlopcentiméter, vagy négyzetcentiméter alapján árazzák őket.

 

Mik az apróhirdetések kategóriái céljaik szerint?

Toborzás

Az apróhirdetések között nagyon gyakran tűnnek fel olyan hirdetések, amelyekben valamilyen célra keresnek embereket, legyen szó önkéntes kísérletekről, jótékonysági munkákról, álláshirdetésekről, vagy bármi másról.

 

Ingatlanügyek

Az apróhirdetések nagyon hatékonyak tudnak lenni különféle ingatlanügyek hirdetésére, például ha valaki vásárolni szeretne egy lakást, esetleg bérbe adna egyet, vagy házat keres, és így tovább.

 

Gyászjelentések

Némely újságban (általában helyi lapokban) gyászjelentések is helyet kaphatnak az apróhirdetések között. Ezek egy elhunyt személy halálát közlik, és egy rövid megemlékezést, illetve esetenként a temetési meghívót is tartalmazzák.

 

Házassági hirdetések

Az olyan kultúrákban (például Indiában), ahol a mai napig tartják a gyermekek megtervezett összeházasítását gyakran jelennek meg olyan hirdetések, amelyekben a szülők, vagy közeli családtagok meghirdetik gyermeküket vagy hozzátartozójukat.

 

Üzleti hirdetések

Számtalan kis- és középvállalkozás hirdeti magát (vagy keres üzleti partnert, stb.) apróhirdetések segítségével, habár nyomtatott formában már kezdenek kimenni a divatból az üzleti jellegű reklámok.

 

Bejelentések

A bejelentések kategóriába számos apróhirdetés beletartozhat – ezek többsége személyes (pl. névváltoztatásokról, esetleg eltűnt/talált tárgyakról szóló) bejelentésekből áll, de szerepelhetnek közöttük kevésbé fontos, de közérdekű önkormányzati értesítők is.

 

Oktatási hirdetések

Az oktatással, képzéssel kapcsolatos hirdetések is gyakran kerülnek az aprók közé. Ezeket általában helyi oktatócentrumok vagy magántanárok helyezik el, akiknek nincs komolyabb keretük nagyobb önreklámozásra.

 

Személyes

Nem összetévesztendő a már tárgyalt személyes bejelentésekkel, ezek az üzenetek általában személyes sikerekről, vagy személyes eseményekről szólnak, de lehetnek akár születésnapi köszöntések is.

 

Mik az apróhirdetések előnyei?

  • Az apróhirdetések egyik nagy előnye, hogy más hirdetései formákhoz képest jóval olcsóbbak, így a kis- és középvállalkozásoknak is lehetőséget adnak, hogy elérjék vele az előfizetőket.
  • Az apróhirdetések elérése meglehetősen széles – eljuthatnak egy nyomtatott vagy online újság, vagy magazin teljes olvasóköréhez.
  • Meglehetősen egyszerű elkészíteni őket, mert rövidek, és nem kell, hogy túl bonyolultak vagy részletesek legyenek. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül van szükség külön profi szövegíró segítségére.
  • Az online apróhirdetések általában lehetővé teszik az érdeklődők számára, hogy egyetlen kattintással rögtön felvehessék a kapcsolatot a hirdetővel, vagy legalább is megtekinthessék azt, amiről a hirdetés szól.

 

Mik az apróhirdetések hátrányai?

Egyetlen hirdetési forma sem hibátlan, így az apróhirdetések sem. Érdemes megjegyezni, hogy a legtöbb hátrány első sorban (de nem feltétlenül kizárólag) a nyomtatott apróhirdetésekre vonatkozik, mert a digitális (apró)hirdetések sokkal rugalmasabbak lehetnek.

  • Mivel nem mindenki olvassa ugyan azt az újságot (és sokan egyáltalán nem olvasnak ilyesmit), így az apróhirdetésekről rengeteg lehetséges célszemély lemarad. Ez azt jelenti, hogy minél nagyobb közönséget szeretne elérni egy hirdető, annál több felületet kell megvásárolnia erre.
  • Az apróhirdetések általában egy oldalra vannak sűrítve, és így versengniük kell egymással az olvasók érdeklődéséért.
  • Az apróhirdetéseket meglehetősen rövid életűek, különösen a nyomtatott változatok, amelyeket minden egyes számban újra meg kell jelentetnie, ha a hirdetőnek, ha nem szeretné, hogy csak 1-2 napig „legyen látható” a hirdetése az olvasóknak.
  • A hirdetők gyakran azért fizetnek, hogy olyan emberek lássák hirdetéseiket, akik nem számítanak ideális célszemélyeknek számukra (nem vásárolnának tőlük, nem jelentkeznének, stb.)



Gyakori kérdések


Mi az az apróhirdetés?


Mik azok a digitális apróhirdetések?


Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!