Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtái az off page és az on-page keresőoptimalizálás a kulcsszavak meghatározása a long tail és a short tail SEO, valamint a keresőoptimalizálás irányultsága, mint a vertikális és a horizontális SEO:


Keresőoptimalizálás


A keresőoptimalizálás, avagy a Search Engine Optimalization napjainkban is elengedhetetlen feladat az online marketingen belül. Ha jól csinálod, a keresőoptimalizálás egy kiemelkedő eszköz, amely költséghatékonyan hoz közvetlen vásárlókat azáltal, hogy a felhasználók kérdéseikre, kereséseikre a Te weboldaladat – és ezzel terméked vagy szolgáltatásod – kapják válaszul.

 

A cikkben szó lesz: a keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtái, az off page és az on-page keresőoptimalizálás, a kulcsszavak meghatározása, long tail és a short tail SEO, valamint a keresőoptimalizálás irányultsága, mint a vertikális és a horizontális SEO.

 

 

A keresőoptimalizálás fogalma

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimization) az a folyamat, amikor egy weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy az a keresési találatokban minél előkelőbb helyen szerepeljen.

 

A keresőoptimalizálás szorosan összefügg szinte minden más online marketing eszközzel: alapja a tartalommarketing, és elengedhetetlen eszköze ugyan úgy a közösségi média marketing is!

 

A keresőoptimalizálás fajtái

A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a munkavégzés helye alapján

A keresőoptimalizálást, mint munkavégzést, sokféleképpen lehet csoportosítani:

csoportosítás a munkavégzés helye alapján: off-page SEO, azaz weboldalon kívüli keresőoptimalizálási feladatok és on-page SEO, azaz a weboldalon elvégzendő keresőoptimalizálási munkák.

 

A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján

A kulcsszavak összetettsége alapján megkülönböztetünk long tail és short tail kulcsszavakat, így keresőoptimalizálást is. A short tail SEO esetében a kulcsszavak egy szóból álló szavak, míg a long tail seo esetében több szavas kifejezések. A keresőmotorokat használó felhasználók egyre ritkább esetben írnak be egyszavas, short tail szavakat, sokkal inkább egy kifejezést, vagy magát a problémát. Ha valaki például online marketing tanácsadót keres cégének, akkor nem a marketing szót fogja beírni a Google-be, hiszen a kapott találatok nagyon sokrétűek, sokáig kell böngésznie őket, míg talál köztük egy online marketing tanácsadót. Ha magát a kifejezést írja be, "online marketing tanácsadó", akkor egyből a legrelevánsabb találatokat kapja. A keresőszavak meghatározása kulcsfontosságú az eredményes keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing érdekében. 

 

A keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya alapján

 

A vertikális keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálás célja, hogy látogatókat vonzzunk weboldalunkra. A látogatók az előbbiek alapján írhatnak be short tail és long tail keresőszavakat. Ezek a kulcsszavak lehetnek a mi szempontunkból direktek vagy indirektek. Az ügyfelek lehetnek biztos ügyfelek és potenciális ügyfelek. Pl. ha egy matrackereskedő vagyok, akkor biztos ügyfél számomra az az ember, aki a Google-ben a "matrac" szót vagy a "matrac vásárlás" vagy "matrac ára" kifejezést írja be, hiszen ő az én termékemet keresi. Ha matrackereskedő vagyok, akkor elengedhetetlen tehát, hogy ezekre a kifejezésekre, melyek biztosan vevőket hoznak be a boltomba, az első legyek a Google találati listáján (már csak a kereskedői vénám, ár stb. mondja meg, hogy eladok neki matracot, vagy nem). Azt a tevékenységet, amikor az előre meghatározott, fontos kulcsszavakat, kifejezéseket figyelem előtt tartva keresőoptimalizálom a weboldalt, vertikális keresőoptimalizálásnak hívjuk. Azért vertikális, mert célom, hogy erre a pár kulcsszóra minél feljebb kerüljek a Google találati listáján. 

 

A horizontális keresőoptimalizálás, SEO

A horizontális keresőoptimalizálás célja nem csak a biztos vevők de a szélesebb rétegű, potenciális vevőkör megtalálása. Jó marketingesként figyelnem kell azokra az általában long tail kifejezésekre, melyek a termékeim, szolgáltatásaim által nyújtott megoldásokat írják le, hiszen erre sokkal többször keresnek a leendő ügyfeleim, és több is van belőlük. Az előbbi, matracos példánál maradva, ha matrackereskedő vagyok, akkor potenciális ügyfelem lehet az az ember, aki a keresőbe, fájós háttal felébredve a „hátfájás” vagy „fája a hátam, miért”  kifejezéseket írja be. Ez az ember lehet, hogy csak megerőltette a hátát, de valószínűbb, hogy rossz matracon alszik, és így megoldást tudok nyújtani a problémájára. Ezeknek a keresőszavaknak, kifejezéseknek azonban végtelen a száma, nem tudok mindegyikre erős tudatossággal figyelni. A horizontális keresőoptimalizálás azon munkálkodik, hogy weboldalam minél több kifejezésre, akár sok tízezer kulcsszóra az elsők között legyen a Google találati rangsorában. A vertikális és horizontális keresőoptimalizálás segíti egymást, ugyanakkor már a feladatok tervezésénél elkülöníthetőek. A részletes SEO technikákat, melyek ezek eléréséhez kellenek mindenki maga alakítja ki, és féltve őrzi konkurenciája előtt, de mégis röviden megfogalmazva, a horizontális keresőoptimalizálás célja  minél nagyobb tartalom felvitele és az oldal általános megerősítése SEO szempontból, míg a vertikális keresőoptimalizálás adott aloldalakra, azok tökéletesítésére és kiemelt linkelésére összpontosít. 

 

A keresőoptimalizálás kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 
 
 

 

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Bejövő hivatkozások szerzése

Hogyan szerezzünk bejövő hivatkozásokat? - 2.rész

2016-07-05

A backlinkek, vagyis a bejövő hivatkozások minden igazán sikeres SEO kampány alapjai, a következő néhány tanács pedig segítségül szolgál a sikeres technika elsajátításához. – 2.rész

Bejövő hivatkozások szerzése

Hogyan szerezzünk bejövő hivatkozásokat? - 1.rész

2016-07-05

A backlinkek, vagyis a bejövő hivatkozások minden igazán sikeres SEO kampány alapjai, a következő néhány tanács pedig segítségül szolgál a sikeres technika elsajátításához. – 1.rész

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok