Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtái az off page és az on-page keresőoptimalizálás a kulcsszavak meghatározása a long tail és a short tail SEO, valamint a keresőoptimalizálás irányultsága, mint a vertikális és a horizontális SEO:

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Lexikon

Keresőoptimalizálás


A keresőoptimalizálás, avagy a Search Engine Optimalization napjainkban is elengedhetetlen feladat az online marketingen belül. Ha jól csinálod, a keresőoptimalizálás egy kiemelkedő eszköz, amely költséghatékonyan hoz közvetlen vásárlókat azáltal, hogy a felhasználók kérdéseikre, kereséseikre a Te weboldaladat – és ezzel terméked vagy szolgáltatásod – kapják válaszul.

 

A cikkben szó lesz: a keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtái, az off page és az on-page keresőoptimalizálás, a kulcsszavak meghatározása, long tail és a short tail SEO, valamint a keresőoptimalizálás irányultsága, mint a vertikális és a horizontális SEO.

 

 

A keresőoptimalizálás,a SEO fogalma

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimization) az a folyamat, amikor egy weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy az a keresési találatokban minél előkelőbb helyen szerepeljen.

 

A keresőoptimalizálás szorosan összefügg szinte minden más online marketing eszközzel: alapja a tartalommarketing, és elengedhetetlen eszköze ugyan úgy a közösségi média marketing is!

 

A keresőoptimalizálás fajtái

A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a munkavégzés helye alapján

Off page keresőoptimalizálás

Az off page keresőoptimalizálás alatt nem régiben még csak a linkmarketinget értettük. Ma azonban, a szemantikus web kialakulásával ez ennél sokkal többet jelent. Az off site SEO ma már mérvadó, értékes tartalmakról ránk mutató linkeket jelent. Nem működik ma már a katalógusokba való linkek halmozása, fekete listára kerülhetünk az automatikus SEO robotok használatával. Mérvadó oldalakról kell link mutasson ránk, releváns tartalmú aloldalakból- Fontossá vált a közösségi médiumok szerepe is. Közösségi média marketing nélkül ma már nincs keresőoptimalizálás. 

 

On page keresőoptimalizálás

Az on page SEO alapja egy hatékony honlapmotor, CMS rendszer. Sok open source CMS is tartalmaz sok SEO beállítási lehetőséget, azonban egyéb okok miatt ezek alkalmatlanok a hosszú távú, fenntartható keresőeredmények elérésére. Egyedi forráskódú weboldalak használata javasolt. Az on page keresőoptimalizálásnak az alapja a forráskódba írható, a keresőmotorok számára látható felületek kulcsszavakkal való feltöltése is, de ez csupán egy kis része annak, amit a hatékony on site optimalizáláshoz alkalmaznunk kell. 
 

A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján

A kulcsszavak összetettsége alapján megkülönböztetünk long tail és short tail kulcsszavakat, így keresőoptimalizálást is. A short tail SEO esetében a kulcsszavak egy szóból álló szavak, míg a long tail seo esetében több szavas kifejezések. A keresőmotorokat használó felhasználók egyre ritkább esetben írnak be egyszavas, short tail szavakat, sokkal inkább egy kifejezést, vagy magát a problémát. Ha valaki például online marketing tanácsadót keres cégének, akkor nem a marketing szót fogja beírni a Google-be, hiszen a kapott találatok nagyon sokrétűek, sokáig kell böngésznie őket, míg talál köztük egy online marketing tanácsadót. Ha magát a kifejezést írja be, "online marketing tanácsadó", akkor egyből a legrelevánsabb találatokat kapja. A keresőszavak meghatározása kulcsfontosságú az eredményes keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing érdekében. 

 

A keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya alapján

 

A vertikális keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálás célja, hogy látogatókat vonzzunk weboldalunkra. A látogatók az előbbiek alapján írhatnak be short tail és long tail keresőszavakat. Ezek a kulcsszavak lehetnek a mi szempontunkból direktek vagy indirektek. Az ügyfelek lehetnek biztos ügyfelek és potenciális ügyfelek. Pl. ha egy matrackereskedő vagyok, akkor biztos ügyfél számomra az az ember, aki a Google-ben a "matrac" szót vagy a "matrac vásárlás" vagy "matrac ára" kifejezést írja be, hiszen ő az én termékemet keresi. Ha matrackereskedő vagyok, akkor elengedhetetlen tehát, hogy ezekre a kifejezésekre, melyek biztosan vevőket hoznak be a boltomba, az első legyek a Google találati listáján (már csak a kereskedői vénám, ár stb. mondja meg, hogy eladok neki matracot, vagy nem). Azt a tevékenységet, amikor az előre meghatározott, fontos kulcsszavakat, kifejezéseket figyelem előtt tartva keresőoptimalizálom a weboldalt, vertikális keresőoptimalizálásnak hívjuk. Azért vertikális, mert célom, hogy erre a pár kulcsszóra minél feljebb kerüljek a Google találati listáján. 

 

A horizontális keresőoptimalizálás, SEO

A horizontális keresőoptimalizálás célja nem csak a biztos vevők de a szélesebb rétegű, potenciális vevőkör megtalálása. Jó marketingesként figyelnem kell azokra az általában long tail kifejezésekre, melyek a termékeim, szolgáltatásaim által nyújtott megoldásokat írják le, hiszen erre sokkal többször keresnek a leendő ügyfeleim, és több is van belőlük. Az előbbi, matracos példánál maradva, ha matrackereskedő vagyok, akkor potenciális ügyfelem lehet az az ember, aki a keresőbe, fájós háttal felébredve a „hátfájás” vagy „fája a hátam, miért”  kifejezéseket írja be. Ez az ember lehet, hogy csak megerőltette a hátát, de valószínűbb, hogy rossz matracon alszik, és így megoldást tudok nyújtani a problémájára. Ezeknek a keresőszavaknak, kifejezéseknek azonban végtelen a száma, nem tudok mindegyikre erős tudatossággal figyelni. A horizontális keresőoptimalizálás azon munkálkodik, hogy weboldalam minél több kifejezésre, akár sok tízezer kulcsszóra az elsők között legyen a Google találati rangsorában. A vertikális és horizontális keresőoptimalizálás segíti egymást, ugyanakkor már a feladatok tervezésénél elkülöníthetőek. A részletes SEO technikákat, melyek ezek eléréséhez kellenek mindenki maga alakítja ki, és féltve őrzi konkurenciája előtt, de mégis röviden megfogalmazva, a horizontális keresőoptimalizálás célja  minél nagyobb tartalom felvitele és az oldal általános megerősítése SEO szempontból, míg a vertikális keresőoptimalizálás adott aloldalakra, azok tökéletesítésére és kiemelt linkelésére összpontosít. 

 

A keresőoptimalizálás kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 
 
 

 

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!