Keresés

Menü

Linképítés, linkmarketing 2014 - valóban ilyen nehéz a helyzet?


Linképítés, linkmarketing 2014 - valóban ilyen nehéz a helyzet?

2014.06.03.

Linképítés, linkmarketing 2014 -  valóban ilyen nehéz a helyzet?
Tudjuk, a keresőoptimalizálásban a jó honlapmotor és az OnSite SEO után a legfontosabb  OffSite SEO és a linkmarketing vagy linkgyűjtés. Azonban ez egyre nehezebben megy. Miért? Segítünk!
 

Sokan panaszkodnak, hogy ma már százszor annyira nehéz a linképítés, mint volt 5 vagy 10 éve. Valóban, a 2000-es évek elején a Google is másképp gondolkodott erről, több mindent elfogadott, és az oldaltulajdonosok is szívesebben adtak értékes linkeket. Ma már rengeteg a spamnek minősülő linkkatalógus, weboldal, amelyre jobb, ha nem is nézel rá. De ha mégis a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a rámutató, minőségi linkek mennyisége, akkor elengedhetetlen a linkmarketing, nem? De! Mit lehet tenni 2014-ben azért, hogy minél több linket állíthassunk weboldalunkra? Először is, nézzük meg, mi kell a linkmarketinghez? Ahogy a közösségi média marketinghez, vagy a horizontális keresőoptimalizáláshoz is, a kulcsszó nem más, mint a TARTALOM! 
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva!


 
 

Tartalom és linképítés – Mi az összefüggés

A linképítés egy weboldal sikerességének egyik kulcsa, de nehéz úgy külső linkeket létrehozni, hogy nincs tartalom, amire linkelhetne az ember. Ráadásul nem elég, hogy telepakolod az oldalad tartalmakkal, ha azok nem eredeti, másolt tartalmak. Arra sincs feltétlenül szükséged, hogy minden cikked és bejegyzésed világrengető erővel bírjon, ameddig eredeti és tudsz rájuk linkeket építeni.
 

A tartalom fő

Az első dolgod tehát az, hogy weboldalad tartalommal töltsd fel. Neked kell kitalálnod, hogy milyen tartalmak passzolnak arculatodhoz, termékeidhez és szolgáltatásaidhoz. Nem kell feltétlenül gyökeresen hozzájuk ragaszkodnod, kicsit elrugaszkodhatsz a témától. Egyik projektünknél, egy szelektív-hulladékgyűjtő oldal esetében mi olyan tartalmakat generálunk, ahol az újrahasznosítás a fő gondolat, azonban otthon elkészíthető ajándéktárgyakat és lakberendezési tippeket mutatunk a látogatóknak, amelyekre jól lehet linkelni.
Mindig sikeresek a Top 10 jellegű tartalmak, ha valamilyen szám szerepel a címben, statisztikailag nagyobb eséllyel kattintnak rá az olvasók. Népszerűek a hétköznapi problémákra megoldást kínáló és egyszerűen tippek, trükkök, csináld magad típusú cikkek is, amelyeknek szintén nem kell világmegváltó gondolatot képviselniük, nem kell megoldást kínálniuk az éhínségre, de ha hasznos és sokak segítségére lehet, akkor vírusszerűen terjedhetnek.
 

Tartalom a linkmarketinghez

Tartalomnak minősülhet oldaladon a GYIK – gyakran ismételt kérdések oldal is. A kérdésekre próbálj meg terjengős választ adni, így akár önálló tartalomként működhet egy-egy kérdés-válasz kombó. Ha még csak most indult honlapod, valószínűleg nem érkeztek még hozzád kérdések, így magadtól kell megkérdezned, hogy vajon mit kérdeznének tőled az érdeklődők termékeidről, szolgáltatásaidról.
 

Az irányított tartalommarketing

Mindig a látogatókat tartsd szem előtt, de ha erről nem feledkezel meg, akkor még másvalakire is figyelhetsz a tartalom kialakítása során. Ha van egy olyan oldal, amiről tudod, hogy felvesz linkeket az oldalára, keress egy olyan témát, ami látogatóidat is érdekli (kapcsolódik az oldalad tartalmához), de beleillik ennek a kiszemelt oldalnak a repertoárjába is. Így mindig több és új oldalakra kerülhet fel linked, ráadásul weboldalad tartalma is színesedhet. Persze, nem azt mondom, hogy lakberendezési oldaladon beszélj a temetkezésről, de biztosan találsz olyan témákat, melyek a lakberendezéshez is közel állnak, de színesek!
 

Indulhat a linképítés

Ha elegendő tartalmat vittél fel oldaladra, és már az OnSite SEO is rendben van, kezdődhet a külső linkek építése. Ahogy fejlődnek a keresők (főleg a Google) algoritmusai, egyre fontosabbá válik, hogy az oldaladra mutató linkek elhelyezésénél mindig a minőséget tartsd szem előtt a mennyiséggel szemben. 
A minőségi link mindig olyan oldalon van, amely kapcsolódik oldaladhoz és a tartalomhoz, amit linkelsz. Mindenképp a linkfarmok és linkgyűjtő oldalak elé helyeződnek a szakmai oldalakon, blogokon elhelyezett linkek. Már a linkcsere sem optimális megoldás, hiszen ezt a módszert is képesek felfedezni a keresőmotorok és az így kiépített linkeket értéktelennek minősíteni. Ezt felejtsd is el! Összefoglalva tehát, vigyél fel jó tartalmakat, hangold össze ezt látogatóid igényével, de figyeld sínesítsd úgy a kínálatodat, hogy azt sok oldalra fel lehessen venni linkként! 
 

Korábban írtunk arról is, hogyan tudsz minőségi tartalmakat oldaldra vinni! Olvasd el ezt a cikket is, ide kattintva: 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok