Keresés

Menü

A PageRank meghatározása, értelmezés, a Page Rank algoritmusa, hogyan működik és mire jó a Page Rank?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




page rank


A Page Rank fogalma

 

A Page Rank a Google meghatározása szerint egy szavazati rendszer, amely az interneten található linkeket szavazatoknak tekinti, és szavazatuk súlyát az határozza meg, hogy az milyen weboldalról érkezik. A Google így egy oldal fontosságát az alapján határozza meg, hogy arra milyen oldalakról, mennyi link mutat, illetve annak szavazat mennyi t ér.

Page Rank, mint algoritmus

A Page Rank nevű algoritmus nevét fejlesztője, Larry Page után kapta. Az algoritmus minden linkkel rendelkező oldalt egy szavazónak tekint, azonban a szavazatok nem egyenrangúak. Az algoritmus megvizsgálja az oldalra mutató linkek mennyiségét, és azok minőségét. A Google összesíti a szavazatokat, és így ítéli meg egy weboldal fontosságát, vagyis azt, hogy mennyire lesz előkelő helyen a keresési találatok között. (Ezt a sorrendet ma már ezer más tényező is módosítja, illetve a linkek értéke sem tisztán csak a Page Rank értéktől függ)

 

Ezen kívül az algoritmus a szövegkörnyezetben is kutat, amely a linket tartalmazó oldal, és a linkelt oldal közti kapcsolatot figyeli. Ebből kifolyólag fontos szempont a besorolásnál, hogy a két oldal között tartalmi megegyezés is legyen. Például olasz éttermünk linkje egy éttermeket gyűjtő portálon, vagy gasztro-blogon jó kapcsolatnak számít, de ha egy autószerviz oldalán jelenik meg, az már kevésbé.

 

A Page Rank, mint keresőoptimalizálás szempontjából fontos összetevő

Mivel a Google az egyik leghasználtabb keresőmotor, ezért fontos szem előtt tartanunk, hogy megfeleljünk elvárásainak, ha weboldalunkkal minél jobb helyen kívánunk szerepelni a találatok között. Az off-page keresőoptimalizálás, vagyis linkgyűjtés során az a célunk, hogy oldalunkra minél több, minőségi link irányuljon. A Page Rank miatt figyelembe kell vennünk, hogy oldalunkra releváns weboldalakról mutassanak a linkek, amiknek a szavazata minél nagyobb mértékben számít. 

 

A PageRank képlete

PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))

A: az „A” oldal, vagyis a szóban forgó oldal

T: azon oldalak, amelyek az „A” oldalra mutató linkkel rendelkeznek

PR(A): az „A” oldal PageRank száma

PR(Tn): azon oldalak PageRank száma, amelyek az „A” oldalra mutatnak

C(Tn): a „T” oldalakon található összes link, melyek az „A” oldalra mutatnak

d: damping factor, avagy csillapító tényező, amely 0 és 1 közé esik

A csillapító tényező bevezetésére azért volt szükség, mert eleinte minden oldal szavazata egynek számított, amit tovább adott a következő oldalnak, amire linkel, és azon oldalak szavazatát is megkapta, ami rá mutat. A „d” bevezetésével így már nem adja tovább az oldal az összes megkapott szavazatot, csak a „d”-vel redukált részét.

 
címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!