Keresés

Menü

A PageRank meghatározása, értelmezés, a Page Rank algoritmusa, hogyan működik és mire jó a Page Rank?


page rank


A Page Rank fogalma

 

A Page Rank a Google meghatározása szerint egy szavazati rendszer, amely az interneten található linkeket szavazatoknak tekinti, és szavazatuk súlyát az határozza meg, hogy az milyen weboldalról érkezik. A Google így egy oldal fontosságát az alapján határozza meg, hogy arra milyen oldalakról, mennyi link mutat, illetve annak szavazat mennyi t ér.

Page Rank, mint algoritmus

A Page Rank nevű algoritmus nevét fejlesztője, Larry Page után kapta. Az algoritmus minden linkkel rendelkező oldalt egy szavazónak tekint, azonban a szavazatok nem egyenrangúak. Az algoritmus megvizsgálja az oldalra mutató linkek mennyiségét, és azok minőségét. A Google összesíti a szavazatokat, és így ítéli meg egy weboldal fontosságát, vagyis azt, hogy mennyire lesz előkelő helyen a keresési találatok között. (Ezt a sorrendet ma már ezer más tényező is módosítja, illetve a linkek értéke sem tisztán csak a Page Rank értéktől függ)

 

Ezen kívül az algoritmus a szövegkörnyezetben is kutat, amely a linket tartalmazó oldal, és a linkelt oldal közti kapcsolatot figyeli. Ebből kifolyólag fontos szempont a besorolásnál, hogy a két oldal között tartalmi megegyezés is legyen. Például olasz éttermünk linkje egy éttermeket gyűjtő portálon, vagy gasztro-blogon jó kapcsolatnak számít, de ha egy autószerviz oldalán jelenik meg, az már kevésbé.

 

A Page Rank, mint keresőoptimalizálás szempontjából fontos összetevő

Mivel a Google az egyik leghasználtabb keresőmotor, ezért fontos szem előtt tartanunk, hogy megfeleljünk elvárásainak, ha weboldalunkkal minél jobb helyen kívánunk szerepelni a találatok között. Az off-page keresőoptimalizálás, vagyis linkgyűjtés során az a célunk, hogy oldalunkra minél több, minőségi link irányuljon. A Page Rank miatt figyelembe kell vennünk, hogy oldalunkra releváns weboldalakról mutassanak a linkek, amiknek a szavazata minél nagyobb mértékben számít. 

 

A PageRank képlete

PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))

A: az „A” oldal, vagyis a szóban forgó oldal

T: azon oldalak, amelyek az „A” oldalra mutató linkkel rendelkeznek

PR(A): az „A” oldal PageRank száma

PR(Tn): azon oldalak PageRank száma, amelyek az „A” oldalra mutatnak

C(Tn): a „T” oldalakon található összes link, melyek az „A” oldalra mutatnak

d: damping factor, avagy csillapító tényező, amely 0 és 1 közé esik

A csillapító tényező bevezetésére azért volt szükség, mert eleinte minden oldal szavazata egynek számított, amit tovább adott a következő oldalnak, amire linkel, és azon oldalak szavazatát is megkapta, ami rá mutat. A „d” bevezetésével így már nem adja tovább az oldal az összes megkapott szavazatot, csak a „d”-vel redukált részét.

 
címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok