Keresés

Menü

Az SMM a közösségi média marketing rövidítése (social media marketing). Ezt a rövidítést azonban gyakran keverik a SEO a SEM és a SMO rövidítésekkel, ezért külön szócikket szánunk ezek megkülönböztetésére.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

SMM


 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése (social media marketing). Ezt a rövidítést azonban gyakran keverik a SEO a SEM és a SMO rövidítésekkel, ezért külön szócikket szánunk ezek megkülönböztetésére. 

 

Mi az SMM, mi az a SEM és a SEO?

Az SMM nem használ keresőket, viszont kulcsszerepet tölt be egy weboldal ismertségében és online marketinges erőfeszítéseiben. Amíg a keresőkkel lebonyolított munka bizonyos finom tényezők óvatos és állandó változtatásával (SEO) vagy magas árakkal (SEM) jár, a közösségi oldalak ehhez képest jóval olcsóbbak és igen nagy hozammal kecsegtetnek, ha jól közelítik meg őket.
 
Amióta megtapasztaltuk, mire képesek a futótűzszerűen terjedő tartalmak, sok cég özönlik a közösségi terekre, hogy ebből az "online terjesztésből" hasznot húzzon.  A terek a következők:
 
  • Közösségi hálók, mint a Facebook és a Twitter,
  • Videóportálok, mint a YouTube,
  • Úgynevezett Check-inek, mint a Foursquare,
  • Képeket megosztó helyek, mint az Instagram és a Pinterest,
  • Blogok.
 
A közösségi média által hatványozott gyorsasággal terjedhetnek az információk, így a cég reklámjai is szárnyra kelhetnek a hasonlóan gondolkodók köreiben, csupán megosztásokon keresztül.  A vállalatok arra is használhatják a közösségi tereket és ezek komponenseit (mint a kommenteket), hogy személyesebbé tegyék kapcsolatukat a felhasználókkal; ezzel növelve az ügyfelek hűségét, a márka ismertségét és bevezetve a közvetlen ügyfélszolgálat lehetőségét.
 
Az SMM-t nem szabad összekevernünk a közösségi média optimalizációval (SMO), ami, mint az SEO, meghatározott technikákat, eljárásokat, és kulcsszavakat használ, hogy növelje a webes forgalmat és az oldal ismertségét. Amíg a SEO keresőkön keresztül működik, az SMO a közösségi médiát használja. A sikeres SMO hatással van egy weboldal találati listán elfoglalt helyére, mert a pozitív közösségi visszacstolások, mint a Lájkok, megosztások, stb. tekinthetők egy oldal minőségjelzőinek, melyek azután a találati lista tetejére repíthetik azt,  befolyásolva annak SEM-jét is.
 

Keresők kontra közösségek

 
A keresők az online reklám- és marketing ágazatok megszokott fő eszközei. A közösségi média megjelenése óta azonban több figyelmet szentelnek az ilyen hálóknak, mint a figyelemfelkeltés másodlagos színterének.
 
Azelőtt a legtöbbünk, ha valamire kíváncsi volt, a böngészőkhöz fordult.  Manapság online közösségi tereken töltjük az időnket, hogy találkozhassunk és együtt lehessünk, és hogy tartalmakat keressünk meg. 
 
A közösségi marketing egy "otthonosabb" fajta hozzáférhetőség lehetőségével kecsegtet, legalábbis a keresők monopóliájához képest. Sok cég a közösségi médián keresztül terjeszett reklámot sokkal közvetlenebbnek véli.  Ahelyett, hogy a keresőknek próbálnának imponálni, hogy egyáltalán eljuthassanak a felhasználókig, a weboldalak most közvetlenül meg tudják szólítani célközönségüket ott, ahol az ideje legnagyobb részét tölti. 
 
Ámbár a közösségi marketing közel sem kerül annyi pénzbe, mint egy elszánt SEM kampány, sok időt és szervezést igényel.  Persze, ha egy közösségi reklám a visszájára fordul, ez komolyan visszahathat a cég online jelenlétének minőségére.  Viszont egy rosszul eltalált, keresőkre alapozott kampány csak maguknak a keresőknek árt, nem a kliensnek.
 
Ki fogja-e szorítani a közösségi marketing a keresőket a piacról? Nem teljesen. A Net még mindig egy hatalmas és egyre növekvő hely.  A közösségi médián sok tartalom forrását meg lehet találni, pontosabban olyan dolgokét, amelyek már szerepelnek érdeklődési körünkben és tudásunkban. De ez a hiper-perszonalizáció nem kifejezetten alkalmas újfajta megközelítések vagy témák feltárására.  A még ismeretlen területek felfedezésére még mindig a keresők a legjobbak, nem a Facebook üzenőfal vagy a Twitter. 
 
Ön mit gondol, le fogja győzni fog a közösségi média a keresőket? Vagy összeolvad a SEO, SEM, SMM és más marketing stratégiák, vagy éppen még jobban elkülönülnek?
 
 
címkék: Online marketing, SMM
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!