Keresés

Menü

Az SMM a közösségi média marketing rövidítése (social media marketing). Ezt a rövidítést azonban gyakran keverik a SEO a SEM és a SMO rövidítésekkel, ezért külön szócikket szánunk ezek megkülönböztetésére.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




SMM


 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése (social media marketing). Ezt a rövidítést azonban gyakran keverik a SEO a SEM és a SMO rövidítésekkel, ezért külön szócikket szánunk ezek megkülönböztetésére. 

 

Mi az SMM, mi az a SEM és a SEO?

Az SMM nem használ keresőket, viszont kulcsszerepet tölt be egy weboldal ismertségében és online marketinges erőfeszítéseiben. Amíg a keresőkkel lebonyolított munka bizonyos finom tényezők óvatos és állandó változtatásával (SEO) vagy magas árakkal (SEM) jár, a közösségi oldalak ehhez képest jóval olcsóbbak és igen nagy hozammal kecsegtetnek, ha jól közelítik meg őket.
 
Amióta megtapasztaltuk, mire képesek a futótűzszerűen terjedő tartalmak, sok cég özönlik a közösségi terekre, hogy ebből az "online terjesztésből" hasznot húzzon.  A terek a következők:
 
  • Közösségi hálók, mint a Facebook és a Twitter,
  • Videóportálok, mint a YouTube,
  • Úgynevezett Check-inek, mint a Foursquare,
  • Képeket megosztó helyek, mint az Instagram és a Pinterest,
  • Blogok.
 
A közösségi média által hatványozott gyorsasággal terjedhetnek az információk, így a cég reklámjai is szárnyra kelhetnek a hasonlóan gondolkodók köreiben, csupán megosztásokon keresztül.  A vállalatok arra is használhatják a közösségi tereket és ezek komponenseit (mint a kommenteket), hogy személyesebbé tegyék kapcsolatukat a felhasználókkal; ezzel növelve az ügyfelek hűségét, a márka ismertségét és bevezetve a közvetlen ügyfélszolgálat lehetőségét.
 
Az SMM-t nem szabad összekevernünk a közösségi média optimalizációval (SMO), ami, mint az SEO, meghatározott technikákat, eljárásokat, és kulcsszavakat használ, hogy növelje a webes forgalmat és az oldal ismertségét. Amíg a SEO keresőkön keresztül működik, az SMO a közösségi médiát használja. A sikeres SMO hatással van egy weboldal találati listán elfoglalt helyére, mert a pozitív közösségi visszacstolások, mint a Lájkok, megosztások, stb. tekinthetők egy oldal minőségjelzőinek, melyek azután a találati lista tetejére repíthetik azt,  befolyásolva annak SEM-jét is.
 

Keresők kontra közösségek

 
A keresők az online reklám- és marketing ágazatok megszokott fő eszközei. A közösségi média megjelenése óta azonban több figyelmet szentelnek az ilyen hálóknak, mint a figyelemfelkeltés másodlagos színterének.
 
Azelőtt a legtöbbünk, ha valamire kíváncsi volt, a böngészőkhöz fordult.  Manapság online közösségi tereken töltjük az időnket, hogy találkozhassunk és együtt lehessünk, és hogy tartalmakat keressünk meg. 
 
A közösségi marketing egy "otthonosabb" fajta hozzáférhetőség lehetőségével kecsegtet, legalábbis a keresők monopóliájához képest. Sok cég a közösségi médián keresztül terjeszett reklámot sokkal közvetlenebbnek véli.  Ahelyett, hogy a keresőknek próbálnának imponálni, hogy egyáltalán eljuthassanak a felhasználókig, a weboldalak most közvetlenül meg tudják szólítani célközönségüket ott, ahol az ideje legnagyobb részét tölti. 
 
Ámbár a közösségi marketing közel sem kerül annyi pénzbe, mint egy elszánt SEM kampány, sok időt és szervezést igényel.  Persze, ha egy közösségi reklám a visszájára fordul, ez komolyan visszahathat a cég online jelenlétének minőségére.  Viszont egy rosszul eltalált, keresőkre alapozott kampány csak maguknak a keresőknek árt, nem a kliensnek.
 
Ki fogja-e szorítani a közösségi marketing a keresőket a piacról? Nem teljesen. A Net még mindig egy hatalmas és egyre növekvő hely.  A közösségi médián sok tartalom forrását meg lehet találni, pontosabban olyan dolgokét, amelyek már szerepelnek érdeklődési körünkben és tudásunkban. De ez a hiper-perszonalizáció nem kifejezetten alkalmas újfajta megközelítések vagy témák feltárására.  A még ismeretlen területek felfedezésére még mindig a keresők a legjobbak, nem a Facebook üzenőfal vagy a Twitter. 
 
Ön mit gondol, le fogja győzni fog a közösségi média a keresőket? Vagy összeolvad a SEO, SEM, SMM és más marketing stratégiák, vagy éppen még jobban elkülönülnek?
 
 
címkék: Online marketing, SMM
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!