Keresés

Menü

10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad

2013.10.24.

10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad
Róma sem egy nap alatt épült. Egy sikeres weboldalt sem elég egy nap alatt létrehozni. 15 éve dolgozok az online marketing területén, sok száz ügyféllel, több ezer weboldallal találkoztam már.  Tanultam a sikeresekből és a sikertelenekből is. Ebből a tudásból adok át most neked alábbi cikkemben. A következő tippekkel sikeres weboldalt hozhatsz létre, amelyek majd vonzzák a látogatókat, és pénzt hoznak neked.
 

 

 

 

1. Tervezz, és csak utána cselekedj!

Egy weboldalt bárki létrehozhat, majd promotálhatja azt. De ahhoz, hogy ez valóban hatékony honlap legyen, át kell gondolnod az egész felépítést, működést, tartalmat, kinézetet.  Ha nem vagy benne biztos, hogy jó az irány, amit elképzeltél, lehet hogy sosem lesz sikeres az oldal, így nem tudsz hasznot húzni belőle, de még káros is lehet. Maga a weboldal csak egy kis része lehet annak az internetes birodalomnak, mely céged vagy márkád köré épül, de mindenképp meg kell határoznod az oldal szerepét ebben a birodalomban. Esetleg egy microsite lesz? Vagy egy teljesen egyedi weboldal? Webáruház? Esetleg az országban mindenkinél jobbat nyújtó ágazati  mikroportál? Határozd meg, tervezz, és csak azután kezdj el építkezni.
 

2. Kerüld el a dizájn hibákat

A jó tartalmak jó weboldalt érdemelnek, azonban mit érnek eredeti tartalmaid, ha azok egy rosszul megszerkesztett oldalon találhatók? Hiába gondolják sokan, hogy a külső nem minden, a weboldalaknál igen is sokat számít egy gondosan kiválasztott betűtípus vagy szín. Az első benyomás szinte a legfontosabb. Ha látogatóid már első alkalommal reklámokkal szembesülnek, amiktől nem találják az oldal tartalmait, valószínűleg soha többet nem térnek vissza hozzád. Az ilyen hibák a látogatóktól, és ezzel a bevételtől való elesést jelentik. Weboldalad megjelenése olyan, mint üzleted kinézete. Nem szeretnéd vevőidet egy omladozó falú, giccsesen berendezett üzletben fogadni igaz? Milyen a jó dizájn? El kell keserítselek! Nem biztos, hogy olyan, amilyen a te ízlésed! Az emberek sokfélék, te lehet, nem az átlagot képviseled! Bízd rá magad a szakemberekre, ők tudják, mik a mai trendek! Nem mondom azt, hogy ne tükrözze vissza személyiséged a weboldalad, de hagyd magad meggyőzni. Ki a jó dizájner? Aki tanulta a szakmáját nem csak egyszerűen ért a Phtoshophoz… Nem árt, ha művészi vénája is van! Az offline dizájnerek, bármilyen jók is legyenek saját szakmájukban (szórólap, újság, bemutatkozó anyag szerkesztés) ritkán értenek a webdesignhoz, ez egy külön szakma! 
 

3. Legyenek ingyenes, vagy fizetős tartalmaid

Egy kis kóstolót mindenki szeret kapni. Ha weboldaladon tartalmakat, tanácsokat, szolgáltatásokat árulsz, adnod kell egy kis ingyenes próbát! Igen fontos meghatározni, hogy oldaladon fizetős vagy ingyenes tartalmakat teszel közzé, esetleg a kettő kombinációját használod. Akadnak látogatók, akik azonnal elhagyják oldaladat, amikor szembesülnek vele, hogy minden tartalmad fizetős. Ha a két technikát alkalmazod, látogatókra is szert tehetsz, melyek nagy részét akár fizető vendégekké alakíthatod. Bár az interenetezők nagy része már hozzászokott, hogy ingyen találja meg a kellő tartalmakat, új felmérések szerint egyre többen áldoznak pénzt minőségi tartalmakért. Mindhárom lehetőséget szem előtt kell tartanod, nehogy sokkold látogatóidat valamelyik rossz döntéseddel.
 

4. Weboldalad forgalmának növelése

A legszebb, legjobb dizájnnal rendelkező weboldal sem ér sokat, ha te vagy az egyetlen aki kattintgat rajta. Egyetemista hallgatóimnak azt szoktam mondani, hogy ha elindítottad weboldaladat, de azt senki nem látogatja, olyan, mint boltot nyitni a sivatag közepén, vagy integetni a sötét szobában: senki nem veszi észre. Van pár kulcsfontosságú lépés, amiket akár már most is alkalmazhatsz weboldalad indításánál. Ezekkel feldobhatod weboldalad forgalmát és naponta visszatérő látogatókat szerezhetsz. A két legfontosabb eszköz a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing. Fizetsz értük, vagy magad próbálod ezekben elérni a jó pozíciókat csak döntés kérdése! 
 

5. Marasztald látogatóidat!

Sok weboldal tulaj arra koncentrál, hogy látogatókat szerezzen egy-egy tartalmához, de sokan nem foglalkoznak vele, hogy a látogató az oldalon is maradjon. Egy sikeres oldal nem csak az egyedi látogatások számában nyújt kiemelkedő teljesítményt, de vezeti őket az aloldalakon. Linkeld aloldalaidat a különböző cikkekben, hogy sok visszatérő látogatót szerezz. Nyújts olyan tartalmakat, amelyekért érdemes visszajönni!
 

6. Keresőoptimalizáld oldalad

Weboldalak milliói versengenek a látogatókért, így a keresők első helyeire való bejutás keresőoptimalizálás nélkül szinte lehetetlen. A nagy cégeknek, híres márkáknak erre nincs feltétlenül szükségük, azonban a kis és középvállalkozásoknak, újonnan induló cégeknek annál inkább. Az online térben való versenyhez mindenképp keresőoptimalizálnod kell, onsite és offsite módszerekkel, hogy előnyhöz juss partnereiddel szemben.
 

7. Tegyél szert bevételre látogatóid elüldözése nélkül

Rengeteg weboldal felületeinek kiárusításával, bannerekkel tartja fent magát. Ezen kívül ott vannak a pop-upok és a többi különböző reklámfajta, melyek már túláradnak a világhálón. Az évek alatt, rengeteg új módszert fejlesztettek ki, amelyekkel pénzt kereshet egy weboldal. Fedezd fel azokat a lehetőségeket, amelyek bevételt jelenthetnek neked. Ne reméld, hogy egy csapásra gazdag leszel, de idővel látni fogod az eredményeken, hogy megérte a fáradság.
 

8. Használd ki online sikeredet, csinálj belőle minden formában pénzt

Egész könnyű módszernek tűnik a webes reklámozás, így érdemes egyes felületeket kiadni weboldaladon, amelyekhez nyújtsd árajánlatot, majd várd a hirdetőket. Azonban az online versenyre is oda kell figyelned. Azzal, hogy reklámfelületet nyújtasz másoknak, látogatottságot is kell biztosítanod, különben az semmit sem ér a hirdető számára. Meg kell győznöd őket, hogy a te oldalad a tökéletes hely reklámjaik számára. Bizonyítsd be ezt látogatottsági adatokkal, és mindazokat az előnyöket is mutasd meg nekik, amiért a te oldalad felületei jobbak, mint a konkurenciáé.
 

9. Találd ki közösségi média stratégiádat

A weboldalakra történő látogatók bevonzására a közösségi média rendkívül hasznos módszer. Legújabb tartalmaidat oszd meg Facebookon vagy Google+-on, vagy egy számodra alkalmas közösségi oldalon, ahol a megosztásokon keresztül virálisan nő látogatóid száma. Ha ezt folyamatosan csinálod, garantáltan nem marad el a siker. Ehhez természtesen egy nagy rajongószámmal rendelkező, jól kezelt oldal (Facebook, Google+) kell, ennek létrehozása egy külön cikk témája. 
 

10. Mérj!

Használd a webanalitikai eszközöket oldalad forgalmának mérésére. Ezekből nem csak pusztán az adatokat tudhatod meg, de tanulhatsz is belőlük, amelyek később még hasznosak lesznek számodra. Megtudhatod, hogy milyen jellegű tartalmak működnek, melyek nem, később ez alapján tudod megfelelő tartalmakkal fenntartani oldalad látogatottságát.  Minden akciódat kövesd nyomon, legyen az a weboldalon vagy a Facebookon. Tapasztalj és tervezd át ezek alapján a munkádat! 
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!

 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés, Online marketing
Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

2017-06-26

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!