Keresés

Menü

Most akkor valóban meghalt a keresőoptimalizálás? SEO 2014


Most akkor valóban meghalt a keresőoptimalizálás?

2014.02.13.

Most akkor valóban meghalt a keresőoptimalizálás? SEO trendek 2014!

Mostanában gyakran emlegetett kérdés ez. De valóban meghalt a SEO azaz a keresőoptimalizálás? Ha valamilyen módon érintett vagy a keresőoptimalizálás témakörében, akár saját oldalad SEO-zod, akár ezzel keresel pénzt, gondosan kell figyelned rá, amikor csak tudsz. A keresőoptimalizálás folyamatosan változik. Változik, de nem hal meg. Olyan, mint Lenin. SEO volt, SEO van, SEO lesz. Tehát neked mindig szükséged lesz rá. Olvasd el, hogyan keresőoptimalizálj 2014-ben!


 

 

SEO trendek 2014

A Google mostanában kemény változtatásokat tett. A kétes linképítési stratégiák, szegényes tartalmak és a rossz dizájn csupán pár dolog, amelyek alapján a Google meg tud büntetni egy oldalt. Lehetséges, hogy egy módszer, ami tavaly, vagy az elmúlt években működött, nem hoz semmilyen hasznot oldaladnak, vagy akár még rosszabb helyzetbe kerül miatta.
 
Manapság azok a hatásos SEO eszközök, amelyek különféle dolgokat foglalnak magukba. Ezek között szerepel a márkaépítés, mobil optimalizáció, tartalommarketing és a közösségi média integráció. Ideje ezekhez igazítani stratégiádat neked is. A következő 5 szempont nagy hatással lesz idén a sikeres keresőoptimalizálási stratégiákra.
 
1. A hatásos keresőoptimalizálásnak három fontos pillére van: linkek, tartalom, közösségi média. Ami még fontosabb lesz ebben az évben, az a pillérek közti kapcsolat. Tartalmaid készítésénél mindig fontos, hogy azt olvasóid igényeire szabva teremtsd meg. A közösségi média segít növelni tartalmaid elérésének mértékét, ráadásul a keresőkre is egyre nagyobb hatással van. A megbízható oldalakon található linkek segítenek tovább erősíteni oldalad keresőben elért helyezését, és mások szemében is megbízhatóvá teszi azt. Ne felejtsd el, mindennek az alapja a kiváló tartalom.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 
2. A tartalommarketing kezd felnőtt korba lépni, amit az is mutat, hogy a 2013-as év egyik kulcsszava is ez volt. A különböző cégek egyre profibbá válnak abban, hogyan kommunikáljanak vásárolóikkal, rajongóikkal. Ahogyan azonban a kezdeti lelkesedés kezd lankadni a tartalommarketing területén, egyre többen kezdenek foglalkozni a ROI-val, vagyis a befektetés megtérülésével. Ahogy egyre érettebbé válik a tartalommarketing, úgy kezdünk mi is egyre jobb tartalmakat generálni, hatásosabban célozni őket, mérni az eredményeket és azokból kiindulva javításokat eszközölni.
 
3. A mobil optimalizáció (sajnos) már nem csak egy opció, hanem elengedhetetlen része a keresőoptimalizálásnak. A Google Hummingbird nevű algoritmusváltása miatt a mobil eszközökre optimalizálatlan oldalak sajnos egyre rosszabb besorolást kapnak. Ebbe tartozik a responsive dizájn kialakítása és a mobilra optimalizált tartalmak elhelyezése is. Ha eddig nem gondoltál oldalad mobil platformokon való megjelenésére, most jött el az ideje. Ez sajnos már nem csak lehetőség, hanem kötelezettség. Elég csak arra gondolni, hogy milyen rengeteg embernek van manapság okostelfonja, tablete, és mennyien kezdik használni ezeket számítógép helyett böngészésre. A responsive dizájn az ilyen eszközökről is könnyen elérhetővé, átláthatóvá teszi oldalad, nem csak pc-ről, hanem tabletről, telefonról is. A mobil tartalmak közzététele magába foglalja az olyan szempontok figyelembe vételét is, mint például a mobilosok böngészési szokásainak elemzése.
 
4. Márkád arculatának kiépítése sokkal fontosabb feladat a linképítésnél, mivel egy erős márka nagyon fontos szerepet játszhat a keresőoptimalizálásban. Az egyik leghasznosabb módszer, a Google Szerzőség. Ez gyakorlatilag igazolásként szolgál a Googletől, hogy te megbízható és eredeti tartalmakat gyártó szerző vagy. Nem is említenénk ezt az opciót, ha nem lenne köze a SEO-hoz. Amikor szerzőként tartalmat teszel közzé, az oldalad keresőoptimalizáltságát is növeli. Márkád kiépítése egy jól átgondolt stratégiával és remek szerzőkkel ütőképes párosítást szolgál, amelyeknek köszönhetően idővel a keresőkben is jobb helyet szerezhetsz.
 
5. A közösségi médiumok, de köztük is főleg a Google+ játszik egyre nagyobb szerepet SEO szempontból. A Google több figyelmet fordít az emberi cselekedetekre, mint valaha. Itt most a megosztásokra, kommentekre, lájkokra, tehát a közösségi oldalon történő interakciókra gondolunk. Ha jelenleg még nem fordítasz kellő figyelmet a közösségi jelenlétedre, ne késlekedj, láss neki most! Ennek segítségével közelebbi kapcsolatot tudsz ápolni vásárolóiddal, személyre szabottabb, célzotabb kommunikációt folytathatsz velük.
 

A közösségi média és a keresőoptimalizálás

A közösségi média már azon a ponton áll jelenleg, ahol meg tudja határozni egy oldal keresőoptimalizáltságát. Mivel a Google egyre nagyobb szerepet játszik az egész interneten, ezért fontos, hogy közösségi média alatt ne csak a Facebookot, a Google Plust is értsük.
Amikor követed a fent olvasható pontokat, mindig tartsd szem előtt, hogy ezek mindig két tényezőből épülnek fel: integráció és egyensúly. Minden kulcsfontosságú szempontot tarts szem előtt, de arra is gondolj, hogy ezek mind egymást segítik!.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok