Keresés

Menü

A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben


A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben

2014.06.16.

A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben
Már az év felénél járunk, így talán ideje szemügyre venni, hogy melyek is idén a legnépszerűbb és leghatásosabb keresőoptimalizálási módszerek. A Google sokat ügyeskedett, és minket is új módszerek keresésére ösztönzött, illetve a régiek átgondolására. Számoltunk, mérlegeltünk, teszteltünk: ezek a leghatásosabb SEO módszerek idén.
 

 

 

1 – A Google Szerzőség egyre fontosabb

Rengeteg cégtulajdonos, újságíró és blogger fedezi fel, hogy mennyire is fontos dolog a Google Authorship, vagyis a Google szerzőség. Az Authorship a Google egy rendszere, amely jegyzi azokat a tartalmakat, akik a bejelentett Google szerzőktől származnak, és hangsúlyosabbnak véli őket egyéb tartalmaktól.
A Google azt is beismerte, hogy a PageRankhez hasonlóan a szerzőket is rangsorolják az úgynevezett Author Rankkel. Ez sokban függ attól, hogy a szerző mennyi cikket ír, mennyien olvassák, osztják meg, mennyire eredeti a tartalom, nagyjából a PageRankhez hasonlít a megítélése. A szerzőség egyik nagy előnye, hogy a keresőben egy Google szerző cikk mellett megjelenik annak profilképe, ami remekül ki tud hangsúlyozni egy találatot a sok közül.
Sajnos nem ismert minden részlet, például, hogy egy szerző cikke mellett néha miért jelenik meg a szerző pár adata, webcíme, és miért vannak találatok, ahol ezek nem kapnak szerepet. Egy biztos, Google Szerzőnek lenni jó. Nekem bejött, egyébként is jól néz ki a profilképem a Google találati listájában, nem? :)
 

2 – Közösségi média marketing

2014-ben az is bebizonyosodott, hogy mennyire fontos is a közösségi oldalak szerepe a  keresőoptimalizálás tekintetében. Egyre több cég és márka fedezi fel a közösségi média SEO szempontból fontos erejét, amit nem is csodálunk, hiszen rengeteg lehetőség nyílik  közösségi média jelentétünket összeköttetésbe hozni weboldalunkkal, blogunkkal, tartalmainkkal. 
Egy kutatás is megerősítette sejtésünket, hogy még mindig a Facebook számít a közösségi oldalak királyának, tehát az innen érkező látogatások száma a legnagyobb még mindig,  átlagban a Facebook egy weboldal látogatásainak 21,25%-át szerzi.
Sok nagy cég küzd SEO problémákkal, nem tudják elég ember elé juttatni tartalmaikat, termékeiket, és ez sajnos azért van így, mert nem fedezték fel még a közösségi média keresőoptimalizálási jelenőségét.
 

3 – A tartalommarketing az új keresőoptimalizálás?

Sokan úgy vélik, már nem elég keresőoptimalizálási stratégiával rendelkezni, és egyre többen emlegetik ennek apropójaként a tartalommarketinget, valamint e kettő összeolvadását. Kicsit zavaros a dolog, de sokan úgy vélik, a tartalommarketing az új SEO.
A jó és keresőoptimalizált cikkek lényege nagyjából még mindig ugyanaz, mint eddig: jó minőségű, eredeti, egyedi cikkek, megfelelő kulcsszavakkal, és metákkal. Ami azonban egyre valószínűbb, hogy bármennyire is jól csinálja az ember, mindig van egy ’’nagyobb hal’’, aki több pénzt tud áldozni erre.
Azért elkeseredni nem kell, hiszen a kiváló tartalmak még mindig nagy előnyt jelenthetnek bárkinek. Szakértelem, tartalom, SEO és még több tartalom. Ez a siker kulcsa. Nekem ez is bejött :) 
 

4 – Vendégblogolás

A guest postok jelentősége a tavalyi évben hágott a tetőfokára, de mindenki ledöbbent, amikor a guglis Matt Cutts  bejelentette: guest posting is done – vagyis a vendégblogolásnak annyi.
Az internet kicsit meghőkölt a kijelentés hallatán, azonban Cutts úr meg is magyarázta kijelentését. Elmondta, hogy vendég tartalmak már a Google előtt is léteztek, illetve utána is lesznek még, jelentőségük nem csökken, de meg kell különböztetnünk a jó vendég postot a rossztól. 
Ahogy azt sokan sejtik, a rossz vendégposztok kizárólag a külső linkek halmozására törekednek, igazi tartalom nem áll mögöttük. A jó vendégblogolók tartalmai ezzel szemben minőségi, egyedi posztok, amelyek mind a blog eredeti tulajának, mind a vendégposzt írójának előnyt szereznek: közönséget, rajongótábort építenek, növeli a márka értékét, hírnevét, ráadásul SEO szempontból a linkek miatt is fontosak. Ez mindig így volt, és mindig így lesz, és idén is még mindig az egyik legjobb módszer.
 

5 – Egyre drágább a keresőoptimalizálás – egyre bonyolultabb jó külső linkeket szerezni

A Panda algoritmus előtt viszonylag könnyű volt a helyzet: létrehoztál pár minőségi tartalmat, telenyomtad kulcsszavakkal és már kész is volt.
Egyre több cég bérel fel kifejezetten tartalomgenerálókat, akik olyan cikkeket és bejegyzéseket készítenek számukra, amelyek tartalommarketing és SEO szempontból jót tesznek nekik. Sokan sajnos ész nélkül generálják tartalmaikat, ismerik a tartalommarketing fontosságát, de nem tudják a tartalmat „megmarketingelni”, csak legyártatni. Nekik át kell gondolniuk, hogy miért is kell nekik a tartalom, mit akarnak elérni vele, hiszen ha nincs megfelelően optimalizálva, hirdetve, kommunikálva a tartalom, az csak pénzkidobás.
 

6 – Az online láthatóság szerepe egyre fontosabb – Nő a keresőoptimalizálási szolgáltatások igénybevétele

Az online színtéren is jelenlévő cégek jelentős része használja már a keresőoptimalizálást, mint eszközt, és ezen ugyancsak nagy része alkalmaz egyre több, kifejezetten a keresőoptimalizálással foglalkozó munkatársat, akár külsős cégektől is, (ahogy mi is nyújtjuk ezt a szolgáltatást marketing tanácsadási csomagjaink keretein belül) 
Az ilyen új munkatársak átlagosan 78%-a felel a keresőoptimalizálásért, 49%-uk pedig a tartalommarketingért (ugyebár van, aki több feladatot is ellát).
 
Aki azt mondja, a SEO halott, az hazudik, vagy csak nem ért a keresőoptimalizáláshoz. A SEO nem halt meg, nem is haldoklik, él és virul csak máshogy működik, mint azt megszoktuk. De azt már megszoktuk, hogy semmit se lehet megszokni az online marketingben, ugyanis nagyjából évente változik, hogy éppen mi hatásos, mi nem. És azt se felejtsük el, a keresőoptimalizálás magában csak egy eleme a marketing stratégiának, ne csak erre koncentráljunk, komplex marketingben gondolkodjunk! 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 


 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok