Keresés

Menü

A cikk, azaz az Article kifejezés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Cikk


Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon közzétett szöveges tartalom, amely egy bizonyos témában íródott. Ahhoz, hogy egy dokumentum cikknek minősüljön, 300 és 1000 közötti szót kell tartalmazzon. Az ennél több szót tartalmazó dokumentumokat már jelentéssekként szokás kezelni, míg az 5 000-nél több szóval rendelkezők már inkább az ebook kategóriába tartoznak.

 

Miért hozzunk létre cikkeket?

 

Egy weboldalát hirdetni kívánó webmester két főbb célból helyezhet el cikkeket azon:

 

  • Az egyik cél a weboldal olyan tartalmakkal való feltöltése, amelyeket a látogatók értékesnek, informatívnak vagy szórakoztatónak találhatnak, ezzel megtartva figyelmüket és arra késztetni őket, hogy az oldalon maradjanak. Emellett egy cikknek (jobb esetben) tartalmaznia kell a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat, a keresőmotorok által előnyösnek tartott mennyiségben.

 

  • Nem csak saját oldalán, hanem más weboldalakon illetve úgynevezett cikkgyűjtő oldalon is elhelyezheti ezeket a tartalmakat. Az ilyen külső oldalakon megjelenített cikkek végén általában egy kis információs mező található, ahol a szerző néhány mondatban bemutatkozhat, és egy hivatkozást helyezhet el saját weboldalára.
     

A 300-1000 szó vitatott terjedelem, de gyakran az ennél rövidebb vagy hosszabb cikkeket nem fogadják el a külső oldalak. 

 

Cikkek más oldalakon


A más oldalakon elhelyezett cikkek a saját weboldalforgalom fellendítésének kiváló eszközei. Az ilyen cikkek azonban nem csak azt teszik lehetővé, hogy az olvasók rákattintsanak a bemutatkozásban szereplő hivatkozásra. Ha egy szerző cikke egy külső weboldalon is megjelenik, az egyértelmű jel az olvasók és a keresőmotorok számára is, hogy a szerző minden bizonnyal hiteles forrást képvisel az adott témában. Ezzel a link népszerűség is nő, ami egy fontos rangsoroló szempont a keresőmotorok számára a relevancia megállapításához. Amikor egy weboldalra sok külső hivatkozás mutat, akkor a keresőmotorok fontosnak, relevánsnak tekintik azt, és jobb rangsorolással jutalmazzák.

 

Éppen ezért a cikkek fontos marketing eszközök a hirdetők számára.

 

De hogyan tehetsz szert cikkekre?

 

  • A legegyértelműbb módszer természetesen saját cikket írni. A legtöbben nem tartják magukat tehetséges cikkíróknak, habár ez a feladat sok esetben lényegesen egyszerűbb, mint a többség gondolná.
  • Egy másik lehetőség cikkírót alkalmazni, aki megírja a cikkeket helyetted. Ilyen esetben bizonyosodj meg róla, hogy a szerződésben szerepel a cikkek külső oldalakon való elhelyezésének lehetősége, és a saját linkek elhelyezése ezekben.
  • Szétnézhetsz a különböző cikkgyűjtő oldalakon, ahonnan cikkeket szerezhetsz saját weboldaladra. A legtöbb szerző szívesen kínálja fel cikkeit azzal a feltétellel, hogy az általuk elhelyezett saját hivatkozásuk benne kell maradjon a szövegben.



    Ha szeretnéd megtudni, hogyan írhatsz SEO barát tartalmakat, akkor nézd meg ide kattintva
címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!