Keresés

Menü

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan lehet neked is keresőoptimalizált honlapod?? Definíció, magyarázat, leírás és értelmezés és tanácsadás.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




SEO


Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a keresőmarketinghez? Magyarázat, leírás és értelmezés marketing szakszótárunkban! 

 
Kattints a linkre a kifejezések eléréséhez:

 

SEO – keresőoptimalizálás

A SEO az angol search engine optimization kifejezés rövidítése, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. A keresőoptimalizálás egy több stratégiát, technikát és taktikát magába foglaló tevékenység, célja pedig hogy egy webhely a keresőmotorok találati oldalain (SERP) minél magasabb helyezést érjen el, és így nagyobb látogatóforgalomra tehessen szert. Ilyen keresőmotorok például a Google, a Yahoo, és a Bing.

 

A láthatóság optimalizálása a keresőmotorok számára = SEO

Az internetes keresés felhasználóinak bevett szokása, hogy nem kattintgatnak végig a keresőmotorok találati oldalain, éppen ezért a magas rangsorolás elengedhetetlen a forgalom bevonzására. Minél előkelőbb helyre kerül egy webhely az organikus találatok között, annál nagyobb eséllyel látogatja majd meg (kattint rá) egy felhasználó.

 

A SEO biztosítja, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára és javítja az esélyét annak, hogy azok rá is találjanak a szóban forgó webhelyre. A SEO általánosságban több úgynevezett „white hat”, azaz „fehér kalapos” technika gyűjteménye, amelyeket a webmesterek és webtartalom-szerzők alkalmaznak a jobb keresőrangsorolás elérése érdekében.

 

A kereső CTR optimalizálása

A SEO célja többek között az is, hogy a keresőmotorok találati oldalain megjelenő eredményed releváns legyen a kereséshez, és így minél több felhasználó kattintson rá. Az eljárás során szövegkivonatok és meta adatok kerülnek optimalizálásra, ezzel biztosítva, hogy ezek a keresésben megjelenő információkivonatok illeszkednek a keresés kontextusába. Ezzel magasabb átkattintási arány (Click Through Rate – CTR) érhető el.

 

Organikus SEO (Organic SEO)

Az organikus SEO kifejezés azon eljárásokat jelenti, amelyek célja a keresőmotorok találati oldalain szerzett minél magasabb természetes rangsorolás.

Jó példák erre a kulcsszavak és a kulcsszóanalízis, a visszahivatkozások gyűjtése, a link népszerűség javítását szolgáló linképítés, illetve az olvasók számára írt releváns tartalmak is.


Fehér kalapos SEO (White Hat SEO)

A fehér kalapos SEO azon optimalizáló stratégiák, technikák és taktikák összessége, amelyek nem a keresőmotorokra, hanem a felhasználókra összpontosítanak, de ugyanakkor szigorúan betartják a keresőmotorok szabályait és irányelveit.

 

Például ha egy webhely optimalizálva van a keresőmotorokra, de közben a relevanciára és organikus rangsorolásra törekszik, akkor arról elmondható, hogy fehér kalapos SEO módszerekkel van optimalizálva. Fehér kalapos módszereknek tekintjük a kulcsszavak és kulcsszóanalízis használatát, a visszahivatkozások beszerzését, a linképítést (a link népszerűség javítására) és az olvasók által relevánsnak tekintett tartalmak írását.

 

A fehér kalapos SEO-t éppen ezért „etikus” SEO-ként is szokás emlegetni, és első sorban azok alkalmazzák, akik hosszútávon szeretnének befektetni webhelyükbe.

 

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO)

 

A Fekete kalapos SEO meghatározása

A keresőoptimalizálásban azokat az agresszív SEO stratégiákat, technikákat és taktikákat nevezzük fekete kalaposaknak, amelyek nem a felhasználókra, hanem kizárólag a keresőmotorokra fókuszálnak, és nem tartják be a keresőmotorok által előírt szabályokat és irányelveket.

 

Fekete kalapos technikáknak számítanak például a kulcsszóhalmozás, a láthatatlan szövegek, kapuoldalak, a nem kapcsolódó kulcsszavak elhelyezése az oldal tartalmában, illetve az oldalcsere (amikor egy oldal tartalmát teljesen megváltoztatják, miután az rangsorolásra került a keresőmotorok által).


A fekete kalapos SEO használata

A fekete kalapos SEO-t általában azok alkalmazzák, akik gyors pénzügyi haszonra szeretnének szert tenni webhelyükön, ahelyett hogy hosszú távú befektetésre használnák azt. A fekete kalapos SEO webhelyed keresőmotorokból való kitiltását (bannolás) eredményezheti. Mivel ezek a technikák általában rövid időn belül magas profitot képesek termelni, így a legtöbb fekete kalapos SEO-t használó személy számára ez irreleváns kockázatot jelent.

 

A fekete kalapos SEO-t „etikátlan” SEO-ként is nevezik, de használják még rá a „spamdexing” megnevezést is, ugyanis a spamdexing szintén ilyen fekete kalapos stratégiának számít.

 

SEO szolgáltatások – szolgáltató (SEO Services – Service Provider)

A SEO szolgáltatók keresőoptimalizálás segítségével érik el, hogy egy webhelyre több látogató érkezzen, magas keresőtalálati rangsorolással. A legtöbb olyan cég, amely saját webhellyel és online jelenléttel rendelkezik, általában külső SEO specialistát kér fel az organikus rangsorolás feljavítására (például a Google találati oldalain).

 

Általános SEO szolgáltatások és csomagok

A SEO szolgáltatások segítenek biztosítani, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára, illetve javítja annak az esélyét, hogy a keresőoldalak rátalálnak és magas rangsorolással jutalmazzák a webhelyet. A SEO specialisták kínálata számos szolgáltatást tartalmazhat, mint például kulcsszó és kulcskifejezés optimalizálás és kutatás, technikai webhely SEO auditok, különálló weblapok, a robots.txt fájl, oldaltérképek és minden egyéb olyan feladat és elem optimalizálása, amelyek előnyösek lehetnek az ügyfél webhelye és üzleti szükségletei számára.

 

A SEO szolgáltatók gyakran csomagokban kínálják szolgáltatásaikat, egyszeri díjaktól kezdve több hónapos együttműködésekig.
 

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!