Keresés

Menü

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

2016.12.29.

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

Ahogy az online világ a Social Media felé frekventálódott, a felhasználók által kialakított közösségek egyre nagyobb gazdasági, és véleményformáló erővel ruházódtak fel. Míg évekkel ezelőtt a marketingesek szempontjából oly fontos trendformálók leginkább híres énekesek és sportolók voltak, manapság már az utca embere is influencer-ré válhat a közösségi platformoknak köszönhetően.

 

 

Másrészről a közösségi média egyfajta piaci konszolidációs szereppel is bír: a nem megfelelő minőségű termékek és szolgáltatások negatív visszhangja ezeket a produktumokat kitaszítja a versenyből, helyet adva ezáltal azoknak, akik magasabb színvonalat nyújtanak.


A nemzetközi marketingszakma ezen okok miatt az évtized legnagyobb lehetőségének tartja az influencer vagy más néven befolyásoló marketinget.  Az influencer marketing egy közvetlen kapocs a fogyasztók és brand-ek között, mely során a véleményvezér a márkás tartalmakat a közösségi médián keresztül kommunikálja saját követőinek.

 

 

Sok marketinges még bizonytalan az új trenddel kapcsolatosan, de be kell látnunk, hogy a manapság már nem az idősebb generáció diktálja az iramot. Az Y generáció számára a jövőben már csak ezeken a csatornákon keresztül kommunikálhatunk.

 

 

A legjobb példa erre a Facebook által pár hete elindított Szülő portál, mely egy üdvözölni való kezdeményezés. Találtam egy ilyen pontot, mely így szól: kérd meg gyermekedet, hogy mutassa meg neked a Facebook használatát…Jót nevettem rajta magánemberként, de marketinges szemmel azonnal levontam a konklúziót: már a Facebook is úgy gondolja, hogy a 30-as, 40-es korosztály technikailag kicsit le van maradva…

 

 

# 1 A World of Mouth ereje

 

A McKinsey tanulmánya megállapította, hogy egy szájról szájra terjedő reklám kétszer annyi realizált értékesítést produkál, mint a klasszikus fizetett reklámok. Ráadásul az így szerzett vásárlók lojalitása magasabb, tehát könnyebben válnak rendszeres fogyasztójává termékeinknek.

 

 

#2 A közösség ereje

 

Az online világ a Social Media felé tolódik, és az üzletnek követnie kell. A Salesforce jelentése alapján jövőre a nagy márkák legalább 70 %-kal növelik marketing költéseiket ezeken a platformokon. A közösségi média nem egy alternatíva lesz a hagyományos médiák helyett: teljesen átveszi a hatalmat.

 

A vásárlási döntések is megváltoztak az új irányvonalnak köszönhetően: a Social Media korszak előtt a potenciális vásárló a hirdetésekből, és vagy közeli ismerősöktől tájékozódott- manapság van lehetősége felvenni a kapcsolatot (Facebook zárt csoportok stb.) a Social Media segítségével más felhasználókkal, akik megosztják a tapasztalataikat pld. egy termék használatáról.

 

Az emberek elvárják, hogy egy márka interaktívan kommunikáljon velük, szórakoztasson, tájékoztasson, ne rábeszélje őket termékeire. Ez a paradigmaváltás óriási potenciált rejt magában, ezért van szüksége a márkáknak olyan stratégiai partnerekre, akik hatalmas befolyással rendelkeznek az Social Media-ban.

 

 

Egy külföldi példa: 50 influencer tett közzé képeket magáról, ugyanazt a Lord & Taylor darabot viselve. A ruha a következő hétvégén még a raktárakból is kifogyott!

 

 

#3 Az újdonság ereje

 

A marketingesek még csak tapogatóznak az influencer marketing világában, tehát ugyanaz az a folyamat játszódik le, mint minden más terület esetében: a korán ébredők még alacsony költségekkel tudnak beszállni. Amikor a Facebook elindította a hirdetési felületét, az első hirdetők rekord hozamot tudtak produkálni kis ráfordítással – de ez a tendencia napjainkra teljesen megfordult. Ne feledjük, a klasszikus közgazdasági törvények még mindig működnek!

 

 

#4  A natív reklám tündöklése

 

A vásárlók unják, és belefáradtak a klasszikus hirdetésekbe. A Yankelovich piackutató cég adatai alapján, egy átlag amerikai naponta 5000 hirdetéssel találkozik naponta. Ez egy óriási szám, nem meglepő, hogy az emberek előszeretettel használnak reklámblokkoló alkalmazásokat.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a válaszadók csupán 14 %-a emlékezett az utolsó hirdetésre amit látott. Ez azt jelenti, hogy kialakult az egyénekben egy ellenállás az őket bombázó információk kivédésére, melyet a szakma egyszerűen „banner vakság”-nak hív.

 

Ezek az adatok megerősítik azt a tényt, hogy a natív reklámoké, és az influencer marketingé a jövő. A specializált témára épülő oldalakon, vagy az influencer-ek által nyilvánosságra hozott szponzorált posztokat, cikkeket, képeket az emberek szívesebben osztják meg, mert bíznak annak hozzáértésében aki közzétette.

 

 

#5 Organikus SEO előnyök

 

Az influencer marketing minden eddig felsorolt előnye mellett van még egy, amit nem lehet kihagyni a listából: és ez a SEO. Minél több ember beszél a Social Mediaban egy márkáról, az annál előkelőbb helyen fog szerepelni a Google keresési listáján. A világ 20 legnagyobb brand-jének találatai 25 % -ban  azok az  üzenetek, melyeket a user-ek kommunikálnak a közösségi felületeken.

 

 

Az influencer marketing nemzetközi viszonylatban egyelőre gyerekcipőben jár, Magyarországon pedig még most bontogatja szárnyait. Úgy gondolom, hogy nemcsak a nagy márkáknak kell felkészülniük a változásokra, a kis vállalkozások is jobb, ha már most átgondolják, milyen marketing stratégia alapján fognak dolgoznak a jövőben.

 

Szerző: Tóth Beáta

címkék: SMM
Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

2017-06-18

Sokan nem értik, mire jó, és mire való egy Facebook oldal, mit, mikor és hogyan kell posztolni, összekeverik az Instagrammal, így nem használják ki a benne rejlő potenciált. 

Pinterest marketing 2017-ben

Pinterest marketing 2017-ben

2017-06-05

Habár a Facebook még mindig az élen jár a népszerűséget tekintve, a havi 150 millió Pinterest-felhasználót egyáltalán nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Valójában ez a szám hatalmasat nőtt 2015 óta, ami azt...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!