Keresés

Menü

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

Marketing Professzorok
SMM

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

2016.12.29.

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

Ahogy az online világ a Social Media felé frekventálódott, a felhasználók által kialakított közösségek egyre nagyobb gazdasági, és véleményformáló erővel ruházódtak fel. Míg évekkel ezelőtt a marketingesek szempontjából oly fontos trendformálók leginkább híres énekesek és sportolók voltak, manapság már az utca embere is influencer-ré válhat a közösségi platformoknak köszönhetően.

 

 

Másrészről a közösségi média egyfajta piaci konszolidációs szereppel is bír: a nem megfelelő minőségű termékek és szolgáltatások negatív visszhangja ezeket a produktumokat kitaszítja a versenyből, helyet adva ezáltal azoknak, akik magasabb színvonalat nyújtanak.


A nemzetközi marketingszakma ezen okok miatt az évtized legnagyobb lehetőségének tartja az influencer vagy más néven befolyásoló marketinget.  Az influencer marketing egy közvetlen kapocs a fogyasztók és brand-ek között, mely során a véleményvezér a márkás tartalmakat a közösségi médián keresztül kommunikálja saját követőinek.

 

 

Sok marketinges még bizonytalan az új trenddel kapcsolatosan, de be kell látnunk, hogy a manapság már nem az idősebb generáció diktálja az iramot. Az Y generáció számára a jövőben már csak ezeken a csatornákon keresztül kommunikálhatunk.

 

 

A legjobb példa erre a Facebook által pár hete elindított Szülő portál, mely egy üdvözölni való kezdeményezés. Találtam egy ilyen pontot, mely így szól: kérd meg gyermekedet, hogy mutassa meg neked a Facebook használatát…Jót nevettem rajta magánemberként, de marketinges szemmel azonnal levontam a konklúziót: már a Facebook is úgy gondolja, hogy a 30-as, 40-es korosztály technikailag kicsit le van maradva…

 

 

# 1 A World of Mouth ereje

 

A McKinsey tanulmánya megállapította, hogy egy szájról szájra terjedő reklám kétszer annyi realizált értékesítést produkál, mint a klasszikus fizetett reklámok. Ráadásul az így szerzett vásárlók lojalitása magasabb, tehát könnyebben válnak rendszeres fogyasztójává termékeinknek.

 

 

#2 A közösség ereje

 

Az online világ a Social Media felé tolódik, és az üzletnek követnie kell. A Salesforce jelentése alapján jövőre a nagy márkák legalább 70 %-kal növelik marketing költéseiket ezeken a platformokon. A közösségi média nem egy alternatíva lesz a hagyományos médiák helyett: teljesen átveszi a hatalmat.

 

A vásárlási döntések is megváltoztak az új irányvonalnak köszönhetően: a Social Media korszak előtt a potenciális vásárló a hirdetésekből, és vagy közeli ismerősöktől tájékozódott- manapság van lehetősége felvenni a kapcsolatot (Facebook zárt csoportok stb.) a Social Media segítségével más felhasználókkal, akik megosztják a tapasztalataikat pld. egy termék használatáról.

 

Az emberek elvárják, hogy egy márka interaktívan kommunikáljon velük, szórakoztasson, tájékoztasson, ne rábeszélje őket termékeire. Ez a paradigmaváltás óriási potenciált rejt magában, ezért van szüksége a márkáknak olyan stratégiai partnerekre, akik hatalmas befolyással rendelkeznek az Social Media-ban.

 

 

Egy külföldi példa: 50 influencer tett közzé képeket magáról, ugyanazt a Lord & Taylor darabot viselve. A ruha a következő hétvégén még a raktárakból is kifogyott!

 

 

#3 Az újdonság ereje

 

A marketingesek még csak tapogatóznak az influencer marketing világában, tehát ugyanaz az a folyamat játszódik le, mint minden más terület esetében: a korán ébredők még alacsony költségekkel tudnak beszállni. Amikor a Facebook elindította a hirdetési felületét, az első hirdetők rekord hozamot tudtak produkálni kis ráfordítással – de ez a tendencia napjainkra teljesen megfordult. Ne feledjük, a klasszikus közgazdasági törvények még mindig működnek!

 

 

#4  A natív reklám tündöklése

 

A vásárlók unják, és belefáradtak a klasszikus hirdetésekbe. A Yankelovich piackutató cég adatai alapján, egy átlag amerikai naponta 5000 hirdetéssel találkozik naponta. Ez egy óriási szám, nem meglepő, hogy az emberek előszeretettel használnak reklámblokkoló alkalmazásokat.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a válaszadók csupán 14 %-a emlékezett az utolsó hirdetésre amit látott. Ez azt jelenti, hogy kialakult az egyénekben egy ellenállás az őket bombázó információk kivédésére, melyet a szakma egyszerűen „banner vakság”-nak hív.

 

Ezek az adatok megerősítik azt a tényt, hogy a natív reklámoké, és az influencer marketingé a jövő. A specializált témára épülő oldalakon, vagy az influencer-ek által nyilvánosságra hozott szponzorált posztokat, cikkeket, képeket az emberek szívesebben osztják meg, mert bíznak annak hozzáértésében aki közzétette.

 

 

#5 Organikus SEO előnyök

 

Az influencer marketing minden eddig felsorolt előnye mellett van még egy, amit nem lehet kihagyni a listából: és ez a SEO. Minél több ember beszél a Social Mediaban egy márkáról, az annál előkelőbb helyen fog szerepelni a Google keresési listáján. A világ 20 legnagyobb brand-jének találatai 25 % -ban  azok az  üzenetek, melyeket a user-ek kommunikálnak a közösségi felületeken.

 

 

Az influencer marketing nemzetközi viszonylatban egyelőre gyerekcipőben jár, Magyarországon pedig még most bontogatja szárnyait. Úgy gondolom, hogy nemcsak a nagy márkáknak kell felkészülniük a változásokra, a kis vállalkozások is jobb, ha már most átgondolják, milyen marketing stratégia alapján fognak dolgoznak a jövőben.

 

Szerző: Tóth Beáta

címkék: SMM
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!