Keresés

Menü

De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!


#Hashtag a Facebook-on is: Így működik, és így tudod helyesen használni!

2014.12.31.

De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!
De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!
 

A hashtag-ek története egy igazán furcsa sztori. Képzeld csak el, hogy egy olyan feltaláló vagy, aki egész nap a gép előtt ülve próbál felfedezni valamit, ami az internetezés élményét megváltoztatja, ami igazán nagy hatással lesz az emberekre… És egy-egy találmány után persze azt hiheted, hogy na, ez aztán futótűzként fog terjedni – és többnyire ebben tévedni fogsz. 
 
Így volt ezzel Chris Messina, aki végül is csak hatalmas hírnévre tett szert – köszönhetően NEM a nagyszerű találmányainak és a világot rengető felfedezéseinek, hanem egy egészen bugyuta kis ötletének… ő mondta, nem mi:
 
„Rengeteg időt töltöttem el a technológiákon dolgozva abban a reményben, hogy megreformálhatom a közösségi médiát, és valami igazán hasznos dolgot találok fel – de ahelyett, hogy ezek egyike is működött volna, csak egy őrült, buta találmányom kapott lángra, és terjedt el a világban…” 
Nos, már biztosan kitaláltad, ez a #hashtag…
 

A #hashtag

Napjainkban a kettőskereszt, közismert nevén a hashtag mindenhol ott van. Tv reklámokban, videókban, mindenhol találkozhatsz velük… Még a politikusok is használják, hogy rávegyenek #szavazz!, sőt, Lil Wayne is így gyűjt magának több követőt a twitteren…
Napról napra egyre több platform támogatja a hashtag-ek használatát, így mostanra már a Google+, a Pinterest, a Tumblr, az Instagram, a Path, a Twitter, sőt, még a Facebook is alkalmas ezek használatára. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!


 

Mire jó a Facebook esetében a #hashtag?

Az alapötlet azt a törekvést öleli fel, hogy a hashtag segít az embereknek, hogy ráleljenek a többiek mit mondanak egy adott témakörben.
 
Tehát a #hashtag-ek a Facebook-on gyakorlatilag kategorizálják a beszélgetéseket, hozzászólásokat a felhasználók között. Ezen kívül a közösségi média három felhasználási tippet ajánl:
  1. Keress rá specifikus hashtag-ekre a Facebook keresőjében!
  2. Kattints rá azokra a hashtag-ekre, amelyek más szolgáltatásokból érkeztek – pl Instagramból!
  3. A posztok megírásánál figyelj a hashtag megfelelő használatára és a keresési találatokra.
Tehát első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a kis jelzés használata csupán az emberek közti kommunikáció kategorizálására való, de természetesen ez már megint nem ilyen egyszerű. 
Két módon származik előnye a Facebook-nak a hashtag-ek használatából: az egyik a SEO, a másik pedig a pénz.
 

A  #forgalom és a #keresőoptimalizálás

SEO, azaz a keresőoptimalizálás szempontjából a hashtag-ek igen fontos tényezők. Gondold csak el, mekkora forgalmat generálhat a Facebook magának azzal, ha az emberek a Google keresések során rátalálnak, és rákattintanak ezekre a hashtag-ekre?
 
Hiszen a hashtag éppen ebben segít: ha egy kulcsszó vagy kifejezés elé odabiggyeszted a kis kettős keresztet, az kereshetővé válik! Ha a posztod alatt létrehozol egy ilyen szót, arra rákattintva az emberek minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el. 
 

A #pénz

A forgalomgeneráláson kívül a pénz a másik olyan pozitívuma a hashtag-eknek, amellyel bizony tisztában van a Facebook is. 
 
A Facebook lassanként eredeti céljától – a témák összekapcsolásától – áttért egy olyan ágazatra a hashtag-ekkel, amelyből bizony hatalmas pénzek jönnek. A hashtag kifejezések eladásában, reklám célra történő fordításában hatalmas üzlet rejlik, amelyet a Facebook lassan bevezet, és a hirdetőknek nem nagyon lesz más választásuk, mint pénzt áldozni egy-egy ilyen szóra.
 

Miért #érdekel ez téged?

Ha a Facebook-on fenn vagy vállalatoddal, mindenképpen rád is vonatkozik ez a törekvés. Minél több alkalommal használod ezt a technikát amikor #beszélsz valamiről, annál több elérésed lehet, hiszen amikor a témára valaki rákeres, a te oldalad is megkapja majd eredményként!
Persze ez csak akkor használható, ha releváns, és éppen divatos kifejezéseket használsz. A sikeresség rengeteg mindenen múlik, mint például a kifejezés népszerűségén, a márkán, a kereséseken…stb.
 

A hashtag veszélyei

Persze, mint minden új dolognak, a hashtageknek is megvan a maguk veszélye. Nagyon fontos kérdés ezért, hogy vajon a Facebook tényleg menedzselni fogja-e a hastagek keresési találmányait, és meggátolja-e valamilyen módon a spam-elést?
 

Érdekeljen, hogy #helyesen használd!

A veszélyeken túl, neked ezzel nem igazán kell foglalkoznod. Ha Facebook felhasználó vagy, és szeretnéd ennek előnyeit is kihasználni, csak néhány apróságra kell odafigyelned, hogy az valóban hatékony legyen:
 

1. Legyen releváns!

Csak azért telezsúfolni a posztod hashtag-ekkel, hogy többen lássák nem szabad, és nem is éri meg. A reputációd fogod ezzel hosszú távon rombolni, rengeteg negatív kommentet kaphatsz, ami végül is inkább ront, mint használ.
Csak akkor, és csak azt a hashtag-et használd, ami valóban illik a posztodhoz!
 

2. Csak egyszerűen!

A kevesebb ebben az esetben több. Ha szeretnél új hashtag-et bevezetni amit az emberek használhatnak, az álljon maximum 1-2 egyszerű szóból, esetleg akár rövidítésből is, de ne írj hosszú sorokat a hashtag mögé. A fő szabály az, hogy a hashtag csak akkor működik, ha az utána lévő szavakat egybe írod!
 

3. Légy egyértelmű!

Lehet, hogy jó ötletnek tűnik olyan szavakra hashtag-gelni, amelyekre sokan keresnek rá, de mindig maradj egyértelmű. A márkádhoz, vállalatodhoz vagy épp termékeidhez kötődő szavakkal érhetsz el a legtöbbet. 
 

4. Ne spammelj!

Ha rengeteg hashtag-gelt szót használsz, ne csodálkozz ha nem szeretnek majd érte – hiszen így spammernek tűnhetsz. 1-2 hashtag pontosan elég, ne írj feleslegesen többet.
 

5. Határozd meg a hashtag-ed

Ha újonnan akarsz bevezetni egy hashtag-et a beszélgetésbe, nagyon jó gyakorlat, ha az első pár alkalommal definiálod, miről szól. Mondd el az embereknek pár egyszerű szóban, hogy miről is van szó!
 
 

Konklúzió

A hashtag egyébként egy nagyszerű találmány, ami működőképes is. Bár a Facebook egy kicsit későn reagált erre a találmányra, mégsem szabad megfeledkezned erről a technikáról,  hiszen nagyszerű lehetőségeket tartogat számodra is. 
 
 

Olvasd el kapcsolódó cikkünket, mely leírja, más közösségi médai felületeken hogyan tudod használni a hashtaget! Kattints ide! 

 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SMM
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok