Keresés

Menü

De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




#Hashtag a Facebook-on is: Így működik, és így tudod helyesen használni!

2014.12.31.

De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!
De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!
 

A hashtag-ek története egy igazán furcsa sztori. Képzeld csak el, hogy egy olyan feltaláló vagy, aki egész nap a gép előtt ülve próbál felfedezni valamit, ami az internetezés élményét megváltoztatja, ami igazán nagy hatással lesz az emberekre… És egy-egy találmány után persze azt hiheted, hogy na, ez aztán futótűzként fog terjedni – és többnyire ebben tévedni fogsz. 
 
Így volt ezzel Chris Messina, aki végül is csak hatalmas hírnévre tett szert – köszönhetően NEM a nagyszerű találmányainak és a világot rengető felfedezéseinek, hanem egy egészen bugyuta kis ötletének… ő mondta, nem mi:
 
„Rengeteg időt töltöttem el a technológiákon dolgozva abban a reményben, hogy megreformálhatom a közösségi médiát, és valami igazán hasznos dolgot találok fel – de ahelyett, hogy ezek egyike is működött volna, csak egy őrült, buta találmányom kapott lángra, és terjedt el a világban…” 
Nos, már biztosan kitaláltad, ez a #hashtag…
 

A #hashtag

Napjainkban a kettőskereszt, közismert nevén a hashtag mindenhol ott van. Tv reklámokban, videókban, mindenhol találkozhatsz velük… Még a politikusok is használják, hogy rávegyenek #szavazz!, sőt, Lil Wayne is így gyűjt magának több követőt a twitteren…
Napról napra egyre több platform támogatja a hashtag-ek használatát, így mostanra már a Google+, a Pinterest, a Tumblr, az Instagram, a Path, a Twitter, sőt, még a Facebook is alkalmas ezek használatára. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!


 

Mire jó a Facebook esetében a #hashtag?

Az alapötlet azt a törekvést öleli fel, hogy a hashtag segít az embereknek, hogy ráleljenek a többiek mit mondanak egy adott témakörben.
 
Tehát a #hashtag-ek a Facebook-on gyakorlatilag kategorizálják a beszélgetéseket, hozzászólásokat a felhasználók között. Ezen kívül a közösségi média három felhasználási tippet ajánl:
  1. Keress rá specifikus hashtag-ekre a Facebook keresőjében!
  2. Kattints rá azokra a hashtag-ekre, amelyek más szolgáltatásokból érkeztek – pl Instagramból!
  3. A posztok megírásánál figyelj a hashtag megfelelő használatára és a keresési találatokra.
Tehát első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a kis jelzés használata csupán az emberek közti kommunikáció kategorizálására való, de természetesen ez már megint nem ilyen egyszerű. 
Két módon származik előnye a Facebook-nak a hashtag-ek használatából: az egyik a SEO, a másik pedig a pénz.
 

A  #forgalom és a #keresőoptimalizálás

SEO, azaz a keresőoptimalizálás szempontjából a hashtag-ek igen fontos tényezők. Gondold csak el, mekkora forgalmat generálhat a Facebook magának azzal, ha az emberek a Google keresések során rátalálnak, és rákattintanak ezekre a hashtag-ekre?
 
Hiszen a hashtag éppen ebben segít: ha egy kulcsszó vagy kifejezés elé odabiggyeszted a kis kettős keresztet, az kereshetővé válik! Ha a posztod alatt létrehozol egy ilyen szót, arra rákattintva az emberek minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el. 
 

A #pénz

A forgalomgeneráláson kívül a pénz a másik olyan pozitívuma a hashtag-eknek, amellyel bizony tisztában van a Facebook is. 
 
A Facebook lassanként eredeti céljától – a témák összekapcsolásától – áttért egy olyan ágazatra a hashtag-ekkel, amelyből bizony hatalmas pénzek jönnek. A hashtag kifejezések eladásában, reklám célra történő fordításában hatalmas üzlet rejlik, amelyet a Facebook lassan bevezet, és a hirdetőknek nem nagyon lesz más választásuk, mint pénzt áldozni egy-egy ilyen szóra.
 

Miért #érdekel ez téged?

Ha a Facebook-on fenn vagy vállalatoddal, mindenképpen rád is vonatkozik ez a törekvés. Minél több alkalommal használod ezt a technikát amikor #beszélsz valamiről, annál több elérésed lehet, hiszen amikor a témára valaki rákeres, a te oldalad is megkapja majd eredményként!
Persze ez csak akkor használható, ha releváns, és éppen divatos kifejezéseket használsz. A sikeresség rengeteg mindenen múlik, mint például a kifejezés népszerűségén, a márkán, a kereséseken…stb.
 

A hashtag veszélyei

Persze, mint minden új dolognak, a hashtageknek is megvan a maguk veszélye. Nagyon fontos kérdés ezért, hogy vajon a Facebook tényleg menedzselni fogja-e a hastagek keresési találmányait, és meggátolja-e valamilyen módon a spam-elést?
 

Érdekeljen, hogy #helyesen használd!

A veszélyeken túl, neked ezzel nem igazán kell foglalkoznod. Ha Facebook felhasználó vagy, és szeretnéd ennek előnyeit is kihasználni, csak néhány apróságra kell odafigyelned, hogy az valóban hatékony legyen:
 

1. Legyen releváns!

Csak azért telezsúfolni a posztod hashtag-ekkel, hogy többen lássák nem szabad, és nem is éri meg. A reputációd fogod ezzel hosszú távon rombolni, rengeteg negatív kommentet kaphatsz, ami végül is inkább ront, mint használ.
Csak akkor, és csak azt a hashtag-et használd, ami valóban illik a posztodhoz!
 

2. Csak egyszerűen!

A kevesebb ebben az esetben több. Ha szeretnél új hashtag-et bevezetni amit az emberek használhatnak, az álljon maximum 1-2 egyszerű szóból, esetleg akár rövidítésből is, de ne írj hosszú sorokat a hashtag mögé. A fő szabály az, hogy a hashtag csak akkor működik, ha az utána lévő szavakat egybe írod!
 

3. Légy egyértelmű!

Lehet, hogy jó ötletnek tűnik olyan szavakra hashtag-gelni, amelyekre sokan keresnek rá, de mindig maradj egyértelmű. A márkádhoz, vállalatodhoz vagy épp termékeidhez kötődő szavakkal érhetsz el a legtöbbet. 
 

4. Ne spammelj!

Ha rengeteg hashtag-gelt szót használsz, ne csodálkozz ha nem szeretnek majd érte – hiszen így spammernek tűnhetsz. 1-2 hashtag pontosan elég, ne írj feleslegesen többet.
 

5. Határozd meg a hashtag-ed

Ha újonnan akarsz bevezetni egy hashtag-et a beszélgetésbe, nagyon jó gyakorlat, ha az első pár alkalommal definiálod, miről szól. Mondd el az embereknek pár egyszerű szóban, hogy miről is van szó!
 
 

Konklúzió

A hashtag egyébként egy nagyszerű találmány, ami működőképes is. Bár a Facebook egy kicsit későn reagált erre a találmányra, mégsem szabad megfeledkezned erről a technikáról,  hiszen nagyszerű lehetőségeket tartogat számodra is. 
 
 

Olvasd el kapcsolódó cikkünket, mely leírja, más közösségi médai felületeken hogyan tudod használni a hashtaget! Kattints ide! 

 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SMM
Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!

Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

2017-08-22

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!   

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!