A linkcsere a linkmarketing egyik eszköze, célja, hogy minél több embert vonzzak weboldalamra. De hogyan is csináljam és hogyan felelek meg leginkább a keresőoptimalizálás feltételeinek?

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > linkcsere

linkcsere


Linkcsere

Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés alapján kihelyezi a másik oldal linkjét valamelyik saját oldalára. Ezzel növelhető az egy oldalra mutató linkek száma.
 

Miért fontos a linkcsere

A linkcsere a keresőoptimalizálásban, azon belül is az off-page folyamatokban segít. Az oldalunkra mutató linkek minősége és mennyisége segíti a keresőmotorok munkáját oldalunk osztályozásában. Minél több link mutat oldalunkra más, megfelelő tartalommal rendelkező oldalakról, annál valószínűbb hogy oldalunk a keresési listák elejére kerül.
 

Mire figyeljünk linkcsere során

Linkcsere  csak értékes tartalmú oldalakkal

Legfontosabb, hogy a linkek a megfelelő oldalakon legyenek elhelyezve, valamilyen módon témájukban kapcsolódniuk kell a mi oldalunkhoz, mert a Google által használt keresőrobotok figyelembe veszik már az oldal tartalmát is. Az online marketing tanácsadás témájú oldalunk linkje például nem jó egy mezőgazdasági szaküzlet oldalán (hacsak nem mi foglalkozunk az ő oldaluk működtetésével).
 

A linkcsere és a keresőoptimalizálás

Bár ma már nincs akkora szerepe a Page Rank-nek a SEO azaz a keresőoptimalizálás szempontjából, mindenképp jelentős. Így nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem a linkcsere szempontjából, hogy milyen Page Rank-ű oldalak között folyik a linkcsere
 

A link szövege avagy az anchor text fontossága a linkcserében

A második fontos dolog a link szövege, az anchor text. Ez az a szöveg, ami mögött a link található, amire kattintva léphetünk oldalunkra. Itt is olyan szövegnek kell megjelennie, ami tükrözi a link tartalmát, mert a keresőrobotok már ezt is elemezni tudják.
 

A linkcsere stratégiája

A linkcsere esetében soha ne linkeljünk X domaint Y-ra úgy hogy az Y-ról is az X-re mutat vissza a link. Mindig minimum 4 domain kell egy linkcseréhez a spam hatás elkerülése érdekében. X és A az egyik, míg Y és B a másik weboldal tulajdonos weboldalai. X linkel Y-ra, Y A-ra. A linkel B-re és B linkel X-re a helyes stratégia. 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...

Közös vállalkozás

A közös vállalkozás vagy közös...

Nyers kattintások

Egy hirdetésre érkezett összes kattintás, a kattintások...

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók számára megjelenő reklámok, amelyek...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.