Keresés

Menü

Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!


Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!

2014.01.17.

Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!
Tipikus magyar mentalitású az Index mai cikke, mely azzal a címmel keresi szenzációhajhász útját, hogy „Menekülnek a fiatalok a Facebookról”. Ha tovább olvasod, láthatod, mennyire jó hír ez mindenkinek, aki a Facebookra építi marketing tevékenységét! Cikkünkben elmondjuk, miért!
 

Mostanság nagyon negatívvá vált az Index.hu. Azt vettem észre, mindenben csak a rosszat látják, azt emelik ki. Nagyon sokan vannak, akik csak végigfutnak egy hírportált, elolvassák a címeket és ebből próbálják összerakni a napjukat, gondolataikat. Nos, ha mostanság az Indexet ily módon olvasod, közel lehetsz az öngyilkossághoz… Aki a fent említett cikket nem olvasta végig, az is csak annyit vont le (sokan kérdezgettek is tőlem), hogy jaja, akkor vége a Facebooknak. Sem szerintem sem az Index cikke szerint nincs ez így. Sőt!
 

A Facebook felhasználók összetétele eltolódott a vásárlóképes réteg irányába

Kik lehetnek fontosak számunkra, ha nem gördeszkás cipőket akarunk eladni? A 25-55 éves korosztály. Abban az esetben ha cégünk B2B marketinget folytat, azaz kifejezetten cégeknek ad el, abban az esetben az a fontos, hogy a magasabban képzetteket érjem el kommunikációmmal, hiszen általánosan jellemző a vezetőkre, hogy diplomások. Nézzük meg, mit ír a változásokról az Index.hu!
 
„2011-et a Facebook közel 147 millió aktív amerikai felhasználóval kezdte, míg 2014-et kerek 180 millióval. A nemek aránya alig változott: kicsivel több a nő, mint a férfi. A korcsoportoknál azonban annál nagyobb a különbség a három évvel ezelőtti adatsorhoz képest. A 18 éven aluliak száma 13 millióról 10 millió alá csökkent, az eggyel efölötti korcsoportban (18-24 év) 45 millióról 42 millióra csökkent a létszám. Az ennél idősebb csoportok bővülése viszont simán behozza a fiatalok elvándorlása miatti csökkenést: a 25-34 éveseknél 32, a 35 és 55 év közöttieknél 41, míg az 55 év felettieknél 80 százalékos volt a növekedés. Az amerikai felhasználóknál a nyugdíjas korosztály már 28 millió fővel van jelen a Facebookon, és a teljes tagság 15 százalékát adja.
 

 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.3 millió rajongónk alapján Neked is sokat tudunk majd segíteni... Részletekről tájékozódj itt:

Facebook alapok  tanfolyam! 


 

Hatalmas a változás a felhasználók iskolai végzettségénél is: a középiskolába és egyetemre járók száma egyaránt kevesebb mint a felére esett, míg a diplomásoké csaknem a duplájára nőtt. Igaz, ennél a felmérésnél torzíthatja az eredményeket az, hogy sokan nem adják meg magukról ezt az adatot a Facebookon. A számok mindenesetre azt mutatják, hogy a felhasználók három év alatt három évet öregedtek, leérettségiztek, lediplomáztak, de nem igazán jöttek a helyükre új egyetemisták és középiskolások.

Érdekes, hogy a földrajzi régiók szerinti bontásban éppen azok a városok mutatják a legnagyobb növekedést, amelyek technológiailag a legfejlettebbnek számítanak: New York és San Francisco (vagyis a Szilícium-völgy) környéke, ahol három év alatt megduplázódott a felhasználók száma. ”
 
 
Amit ebből leszűrhetünk: a Facebook végre nem az iskolások játszótere, hanem a vásárlóképes, jól képzett felnőttek „újságává” vált, mivel egyre többen használják ezt a platformot arra, hogy kedvenc témáiknak megfelelő oldalakat követve információkat gyűjtsenek össze különböző médiákból. Ez teszi tehát számunkra is egyértelművé, hogy a Facebookon folytatott, weboldal hátterű, minőségi tartalmakra építő marketing kommunikációnak egyre inkább nagyobb hatása lesz!
 
 

Amennyiben egy ilyen jellegű kommunikációt szeretnél, kérd ajánlatunkat itt!

 

Kapcsolódó online marketing cikkek:

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék:
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok