A beágyazott egyezés, azaz az Embedded Match jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban, melyet Máté Balázs online marketing szaktanácsadó állított össze.

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Beágyazott egyezés

Beágyazott egyezés


A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb egyezési opció a Google AdWords kampányok beállításai között. 


A beágyazott egyezés a kifejezésegyezés és a kizáró egyezés kombinációjával jön létre.

 

Itt a Toy Story van példaként megadva, de ha mást akarsz példának, akkor valami filmcímet érdemes megadni, mert a köré épül a magyarázat.


Vegyük például a Toy Story kifejezést. Ha a hirdető nem szeretné, hogy hirdetése a Toy Story kifejezésre jelenjen meg (mert ilyen esetben a felhasználó nagy valószínűséggel csak a film után érdeklődik) akkor azt a következő kulcsszó beállításokkal adhatja meg:

Toy Story
„Toy Story”
-[Toy Story] (ez utóbbi a beágyazott egyezés)

A –[Toy Story] kritérium megadásával a hirdető biztosítja, hogy hirdetése csak akkor jelenik meg, ha valaki a Toy Story kifejezésre legalább egy másik szó hozzáadásával keres rá.

 

Egy másik példa lehet például a gyakran kizáró egyezésként használt „ingyenes” kifejezést (hogy a fizetős termékekről szóló hirdetések ne jelenjenek meg, ha valaki ingyenes termékekre keres rá) beágyazott egyezésekkel kiegészíteni, mint például –[költségmentes]. Ezzel kizárhatók azok a felhasználók, akik költségmentes termékekre keresnek rá.

 

A négy legfőbb egyezési típussal (általános, kifejezés, tökéletes, kizáró) szemben a beágyazott egyezést meglehetősen kevesen ismerik és használják. A fent említett példákon kívül ez az egyezési típus rendkívüli szabályozást tesz lehetővé az AdWords kampányában, és lényegesen hatékonyabbá teszi annak nyomon követését és optimalizálását a hatékonyság javítása céljából.

 

További példa a beágyazott egyezésre

 

Például egy balatoni nyaralásokról szóló kampányt a következőképen lehetne beállítani:

A hirdető három különböző hirdetéscsoport hoz létre, egyet általános, egyet tökéletes, és egyet kifejezésegyezésre, és ezen csoportokhoz (A,B és C csoport) egy-egy sajátos hirdetést készít.

 

 

Az itt felsorolt beágyazott egyezések célja, hogy a felhasználók kizárólag CSAK azokat a hirdetéseket lássák, amelyek a keresési kifejezéseik alapján nekik szólnak.

 

Egy „balatoni nyaralás Siófokon” kifejezésre kereső  felhasználó csak „B” hirdetést látná, de nem jelenhetne meg neki az „A” hirdetése az általános egyezésben megadott kizáró kifejezésegyezés miatt; és a „C” hirdetés sem a kifejezésegyezés („B”) csoportban megadott negatív tökéletes egyezés miatt. Ugyanígy a „balatoni nyaralás” keresésre csak a „C” hirdetés jelenne meg, és egyik másik sem.


Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

TrueView hirdetés

A Google AdWords-ön belül készített videóhirdetés. A TrueView...

CSS

Mit értünk CSS alatt?   A HTML-elemek (például elrendezés, színek, betűkészletek)...

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

Z-Index

Mi az a z-index?   A CSS z-index tulajdonságával...

Adatkezelés

Mit is jelent az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének, feljegyzésének és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.