Keresés

Menü

Bevételekből élő, felnőtt oktatási intézményi online marketing trendekről írtunk egy összefoglalót, saját tapasztalatok (Számalk, EEFEB, PKG) valamint kutatásaink alapján.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Felnőtt oktatási marketing kommunikációs trendek 2017-18

2017.08.24.

Bevételekből élő, felnőtt oktatási intézményi online marketing trendekről írtunk egy összefoglalót, saját tapasztalatok (Számalk, EEFEB, PKG valamint kutatásaink alapján.

Bevételekből élő, felnőtt oktatási intézményi online marketing trendekről írtunk egy összefoglalót, saját tapasztalatok (Számalk, EEFEB, PKG valamint kutatásaink alapján. 


Már több, mint egy évtizede foglalkozunk felnőtt oktatáso intézmények online marketing kommunikációjával. Anno a Számalk weboldal keresőoptimalizálásával kezdtük, majd komplett online marketing kommunikációt vittünk éveken keresztük az EFEB és a PKG felnőttképzési cégeknél. Ezen cégeknél szerzett tapasztalataink, valamint saját kutatásaink alapján nézzük meg, mit kell tenned az online marketing terén, ha felnőttképzési intézmény marketing kommunikációjával foglalkozol!

 

Habár a tartalom, a SEO, az AdWords optimalizálás és az email marketing (ezek hatékonyságáról rengeteget írtunk egyéb cikkeinkben, lásd itt: Marketing cikkek)  még mindig erős versenyzők, fontos, hogy tisztában légy a legújabb trendekkel. Nem elég lépést tartani a mezőnnyel, hiszen a cél annak élére kerülni. Íme néhány oktatásmarketing trend, amik jelentősek 2017-ben és várhatóan tartolnak majd 2018-ban is.

 

A videó marketing hódít, méghozzá élőben

A statisztikák szerint a videó egyre népszerűbbé válik – a számok folyamatos növekedést mutatnak. Az emberek egyre több videótartalmat néznek online. A millenárisok generációjának fele mobileszközökön nézi ezeket a videókat – mindez azt jelenti, hogy tartalomstratégiádból nem hiányozhat a videó. Egyre több felsőoktatási intézmény hoz létre saját fiókot a YouTube-on. Az élő videóval szintén ez a helyzet.

 

  18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

A Facebook Live már mindenki számára elérhető, és a YouTube szintén folyamatosan dolgozik élő közvetítő rendszerének finomításán és tovább fejlesztésén.

 

Szerencsére a campusok természetes forrásai a magával ragadó élő videók közvetítésének. Az iskolai eseményeket nagyszerű ötlet közvetíteni (ha a szabályok ezt lehetővé teszik). Népszerűek továbbá a hallgatói interjúk, egy bizonyos hallgatói személy egy napjának bemutatása, videók az előadásokról és tanórákról.

 

Egy iskolában rengeteg napi történés és esemény vár arra, hogy élőben közvetítsék. A rögzített videókat akár később is felhasználhatod az iskola népszerűsítésére.

 

Az emberek értékelik az élményeket

Semmi sem kapcsolja össze úgy az embereket, mint egy valódi élmény megosztása. Az emberek olyan élményekre vágynak, amelyek érzéseket váltanak ki belőlük. Ezeket osztják majd meg az Instagramon és a Snapchaten. Ha az iskolád csak a fejükben létezik, az nem érződik valósnak a lehetséges jövendőbeli hallgatók számára.

 

A gyakorlati marketing lényege, hogy ezeknek az érdeklődőknek esélyt biztosíts, hogy személyesen megismerjék iskolád területét. Ehhez viszont nem is muszáj, hogy az iskola területén tartózkodjanak. A campus-bemutató körutak és az interjúk nagyszerű eszközei az új hallgatók bevonzásának. A gyakorlati marketing azonban valami másról szól.

 

Gondolj csak bele, hogy hány továbbtanulási börzét és közösséget látogat meg iskolád új hallgatók megnyerése céljából. Nem muszáj leragadnod egy egyszerű standnál. Egy kanadai egyetem például egy fotófülkét is felállított a standja mellett, ahol az érdeklődő diákok egy egyszerű képet készíthettek magukról, majd egy olyat, amelyben jövendőbeli énjüket látták egy bizonyos szakterületen.

 

Az emberek előszeretettel osztják meg az olyan személyes élményeket, amelyek megmozgatják a szívüket és lelküket. Használj tehát digitális csatornákat, hogy ezeket az élményeket biztosítsd számukra.

 

A lehetséges hallgatók személyre szabott, releváns tartalmakra számítanak

Az e-kereskedelmi és közösségi oldalak már évek óta személyre szabott felhasználói élményt biztosítottak számunkra. Hétköznapivá vált, és teljesen természetesnek tartjuk. Egyre több digitális felületen igényeljük ezt a fajta személyre szabott bánásmódot. Egyszerűen túl sok emészteni való tartalom kering az interneten, hogy egy iskola közönséges tartalmakkal legyen képes felkelteni az emberek érdeklődését.

 

A személyre szabott tartalom nem azt jelenti, hogy automatikusan beilleszted a címzett nevét egy email szövegébe. A hatékony személyre szabás a legrelevánsabb tartalmak biztosításában mutatkozik meg. Ezt pedig a célszemélyek online viselkedésének tanulmányozásával állapíthatod meg. Milyen tartalmakat „fogyasztanak”? Hányadik látogatásukon – első, második, harmadik? Milyen tartalomtípusokat kedvelnek? Mindezen szempontok – és még sok más – segítenek megállapítani, hogy az adott érdeklődő hallgatók a beiratkozási folyamat mely fázisában vannak épp.

 

A személyre szabáshoz nagyobban kell gondolkodnod, mint egyszerű emailekben. Személyre szabhatod a megjelenő fejléceket, amikor valaki az oldaladra látogat. Ugyan ez a helyzet az általuk olvasott oldalakon megjelenő blogajánlókkal is. Minél több adatot sikerül begyűjtened, annál pontosabbá válik ez a személyre szabás.

 

A nem személyre szabott tartalommal sokkal többet veszíthetsz néhány nem érdeklődő személynél. A figyelmen kívül hagyott tartalomra egyszerűen nem figyelnek oda az emberek. Azonban az unalmas, félrecélzott tartalmak rossz színben tűntethetik fel szervezetedet. A rossz minőségű tartalmak pedig a lehető legrosszabb okokból kerülnek megosztásra.


Snapchatre fel

A Snapchat az egyik legrohamosabban növekedő közösségi média platform, különösen a fiatalabb korosztály köreiben. Az alkalmazás statisztikái szerint minden nap a 18 és 34 év közöttiek 41%-át éri el az Egyesült Államokban – bátran feltételezhetjük tehát, hogy más országokban is hasonlóak az arányok.

 

A Snapchat lehetővé teszi a képek és rövid videók megosztását. Ezekből hosszabb „Story”-kat készíthetsz. Akár a campus bemutatása is elvégezhető rajta egy körbevezetés során. Akár egy kincskeresést is rendezhetsz rajta – a kísérők elhintenek egy apró tippet a helyről, ahol vannak (persze a pontos helyet nem árulják el), és máris indul a keresés. A látogatóba (nyílt napok) érkező érdeklődő diákok feladata, hogy megkérdezzék a hallgatókat, hogy merre találják meg az adott rejtekhelyet.

 

A Spanchatet továbbá a hallgatói követek kommunikációs csatornájaként is lehet használni, amelyen megoszthatják a többiekkel a campus életéről alkotott személyes nézőpontjaikat. Az Instagramhoz és Twitterhez hasonlóan a Snapchat is hashtageket (#) használ. Igyekezz olyan címkéket használni, amelyekkel több lehetséges jövendőbeli hallgatóhoz eljuttathatod tartalmaidat.

 

Közösségbefolyásoló marketing

A közösségbefolyásoló marketing lényegében egyfajta szóbeszéd marketing (Word of Mouth Marketing – WOMM), egy kicsit megtoldva. A WOMM azért olyan hatékony, mert egy harmadik személy vagy szervezet is kiáll intézményed mellett. Az emberek megbíznak mások véleményében, ennek pedig jó oka van. Tudják, hogy még ha releváns, értékes információkat és tartalmakat is szolgáltatsz nekik, valamilyen szinten elfogult vagy. Éppen ezért a marketing szakemberek gyakran azon dolgoznak, hogy a tartalmak hatalmas népszerűségre tegyenek szert (az úgynevezett „viral” azaz „vírusként terjedő” tartalmak). Ezek a megosztások pedig mind valamilyen külső („harmadik”) személytől származnak – tehát WOMM-nak számítanak.

 

Az ilyen népszerűségi robbanásokra azonban nem lehet tervezni. Éppen úgy, ahogy nem kezdhetsz el nagy mennyiségű tartalmat készíteni azt remélve, hogy az emberek valamelyiket csak elkezdik osztogatni. A közösségbefolyásoló marketing lényege, hogy olyan személyeket keresel fel, akik nagy hatással (befolyással) bírnak az általad megcélozni kívánt személyekre.

 

Ezek a befolyásoló személyek általában nagy közönséggel rendelkeznek, és ennek a közönségnek nagy részére ráillik a célszemélyed leírása. Ideális esetben még számodra releváns témákkal is foglalkoznak. Egy zenei iskola például egy népszerű zenészt keresne fel, még akkor is, ha az a személy nem foglalkozik az oktatással.

 

A befolyásoló személyeket felkérheted tartalmaid megosztására, de akár saját tartalmaikat is elkészíthetik, amelyek relevánsak iskolád számára. Interjúkat, podcasteket készíthetsz velük vagy akár tanácsadást is biztosíthatnak az adott témakörön belül.

 

Az olyan Instagram sztárokat is felkeresheted, akik népszerűek a hallgatóid köreiben. Megkérheted őket, hogy osszanak meg egy képet a hallgatóidról, amint azok éppen valamilyen kreatív tevékenységből veszik ki a részüket.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban

A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban

2017-09-17

Lassan ez az év is véget ér, ideje megnézni, milyen online marketing stratégia vezetett 2017-ben a sikerhez az online marketing terén, és mit kell tennünk 2018-ban!

Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol!

Digitális, online marketing stratégia biztonságtechnikai cégeknek

2017-09-08

Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!