Keresés

Menü

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!


Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

2013.12.10.

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez hozzáállni, elmondom, miért.


A közösségi média marketing strukturális alapjai

Eleve hibás megközelítése a közösségi média marketingnek, ha valaki nem tesz mást, mint felépít egy céges Facebook oldalt, majd posztolgat oda egyszer másszor. Azt hiszem minden közösségi média marketing tanácsadó azt fogja mondani, hogy a céges oldal esetén a napi két poszt a szükséges, alternatív oldalak esetében ennek sokszorosa. Igen, alternatív oldal. Mi itt a Marketing Maffiában úgy állítottuk össze a közösségi marketing stratégiánkat, hogy kb. 1,2 millió rajongónk cirka 30-40 oldalból jön össze. Ezek között vannak kétszázezres és pár ezres oldalak is. Különböző témákkal különböző közönséget érnek el. Ezek az oldalak valódi rajongói oldalak, követőik imádják a posztokat, rengeteg köszönő levelet kapunk működésünkért. Ezen oldalak megszüntetése, korlátozása nem lehet célja a Facebooknak, vagy ha ideiglenesen próbaképp meg is teszi, hamarosan meg fogja gondolni magát, hiszen ma már ez a Facebook alapja. A nagy tömeg nem azért jár ide, hogy azt kövesse nyomon, merre iszogat éppen az ismerőse, egyre többen használják mintegy RSS olvasóként a Facebookot, kedvenc témájukhoz kapcsolódó oldalakat követve. Ha ezeket nem fogja látni, nem fogja használni az oldalt, ami hamarosan jelentkezni fog a Facebooknál is a bevételekben. Előfordulhat tehát, hogy a hivatalosan céges oldalnak kategorizált oldalak eléréseit drasztikusan csökkenti a legnagyobb közösségi portál, de ha valakinek kreatív a közösségi média marketingje, már most sem ezekre fekteti a hangsúlyt. 
 

A közösségi média marketing tartalmi alapjai

Zuckerberg tavasszal még úgy fogalmazott, a Facebook lesz a világ egyik legnagyobb újsága, melyben az üzenőfal egy nagy, személyre szabott újsággá válik. Nos, a közösségi média marketing iránya tehát a folyamatos tartalombővítés. Ahogy a keresőoptimalizálás alapjai is a növekvő és frissülő tartalmon nyugszanak, úgy rajongóimat is akkor tudom átvonzani az oldalamra, ha mindig van valami új, érdekes és friss tartalom a weblapomon, melyet belinkelhetek a Facebook rajongói oldalon. A termékek, szolgáltatások, ajánlatok belinkelését nem veszik jó néven követőink. A színes híreket azonban igen. De hogy lesz ebből vevő? Nézzünk egy példát. Ha mondjuk, a Villányi borvidéken van egy szállodánk, nem linkelhetem naponta be az árlistámat, szobáim képeit, de még a last minute akciókat sem, mert ráunnak, nem mennek át, sőt még az oldalt is otthagyják. Ha azonban színes cikkeket írok a környék látnivalóiról, rendezvényeiről, eseményiről, az sokakat érdekelni fog. Írok tehát egy cikket a Villányi disznótorról, vagy a Vörösbor jótékony hatásairól, ebben megjegyzem, hogy legjobb, ha mindezek élvezetkor nálam szállsz meg a hotelben, akkor meglehetősen nagy mennyiségű látogatóra számíthatok (ahogy a linkelt példák lájkszáma is mutatja). Ha valaki érdeklődik a villányi vörösbor iránt, valószínűleg szívesen el is látogatna a villányi borvidékre. Potenciális vevőket vonzottam tehát oldalamra. A Google szlogenje is ez, lehet a Facebooké is ez lesz tehát: Minőségi tartalmat! Ha nem céges posztokat, nem céges oldalakon osztogatok meg, ezzel úgy érzem kikerülhetem a mostani változások negatív hatásait. Ezt javaslom neked is! 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok