Keresés

Menü

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

2013.12.10.

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez hozzáállni, elmondom, miért.


A közösségi média marketing strukturális alapjai

Eleve hibás megközelítése a közösségi média marketingnek, ha valaki nem tesz mást, mint felépít egy céges Facebook oldalt, majd posztolgat oda egyszer másszor. Azt hiszem minden közösségi média marketing tanácsadó azt fogja mondani, hogy a céges oldal esetén a napi két poszt a szükséges, alternatív oldalak esetében ennek sokszorosa. Igen, alternatív oldal. Mi itt a Marketing Maffiában úgy állítottuk össze a közösségi marketing stratégiánkat, hogy kb. 1,2 millió rajongónk cirka 30-40 oldalból jön össze. Ezek között vannak kétszázezres és pár ezres oldalak is. Különböző témákkal különböző közönséget érnek el. Ezek az oldalak valódi rajongói oldalak, követőik imádják a posztokat, rengeteg köszönő levelet kapunk működésünkért. Ezen oldalak megszüntetése, korlátozása nem lehet célja a Facebooknak, vagy ha ideiglenesen próbaképp meg is teszi, hamarosan meg fogja gondolni magát, hiszen ma már ez a Facebook alapja. A nagy tömeg nem azért jár ide, hogy azt kövesse nyomon, merre iszogat éppen az ismerőse, egyre többen használják mintegy RSS olvasóként a Facebookot, kedvenc témájukhoz kapcsolódó oldalakat követve. Ha ezeket nem fogja látni, nem fogja használni az oldalt, ami hamarosan jelentkezni fog a Facebooknál is a bevételekben. Előfordulhat tehát, hogy a hivatalosan céges oldalnak kategorizált oldalak eléréseit drasztikusan csökkenti a legnagyobb közösségi portál, de ha valakinek kreatív a közösségi média marketingje, már most sem ezekre fekteti a hangsúlyt. 
 

A közösségi média marketing tartalmi alapjai

Zuckerberg tavasszal még úgy fogalmazott, a Facebook lesz a világ egyik legnagyobb újsága, melyben az üzenőfal egy nagy, személyre szabott újsággá válik. Nos, a közösségi média marketing iránya tehát a folyamatos tartalombővítés. Ahogy a keresőoptimalizálás alapjai is a növekvő és frissülő tartalmon nyugszanak, úgy rajongóimat is akkor tudom átvonzani az oldalamra, ha mindig van valami új, érdekes és friss tartalom a weblapomon, melyet belinkelhetek a Facebook rajongói oldalon. A termékek, szolgáltatások, ajánlatok belinkelését nem veszik jó néven követőink. A színes híreket azonban igen. De hogy lesz ebből vevő? Nézzünk egy példát. Ha mondjuk, a Villányi borvidéken van egy szállodánk, nem linkelhetem naponta be az árlistámat, szobáim képeit, de még a last minute akciókat sem, mert ráunnak, nem mennek át, sőt még az oldalt is otthagyják. Ha azonban színes cikkeket írok a környék látnivalóiról, rendezvényeiről, eseményiről, az sokakat érdekelni fog. Írok tehát egy cikket a Villányi disznótorról, vagy a Vörösbor jótékony hatásairól, ebben megjegyzem, hogy legjobb, ha mindezek élvezetkor nálam szállsz meg a hotelben, akkor meglehetősen nagy mennyiségű látogatóra számíthatok (ahogy a linkelt példák lájkszáma is mutatja). Ha valaki érdeklődik a villányi vörösbor iránt, valószínűleg szívesen el is látogatna a villányi borvidékre. Potenciális vevőket vonzottam tehát oldalamra. A Google szlogenje is ez, lehet a Facebooké is ez lesz tehát: Minőségi tartalmat! Ha nem céges posztokat, nem céges oldalakon osztogatok meg, ezzel úgy érzem kikerülhetem a mostani változások negatív hatásait. Ezt javaslom neked is! 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

2017-06-18

Sokan nem értik, mire jó, és mire való egy Facebook oldal, mit, mikor és hogyan kell posztolni, összekeverik az Instagrammal, így nem használják ki a benne rejlő potenciált. 

Pinterest marketing 2017-ben

Pinterest marketing 2017-ben

2017-06-05

Habár a Facebook még mindig az élen jár a népszerűséget tekintve, a havi 150 millió Pinterest-felhasználót egyáltalán nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Valójában ez a szám hatalmasat nőtt 2015 óta, ami azt...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!