Keresés

Menü

A kattintásonkénti kereset (EPC) jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakszótárban.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Kattintásonkénti kereset


Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC hirdetésekkel kapcsolatos kifejezés. 

 

Az EPC két jelentése:


Amikor egy partnerterméket vagy CPA ajánlatot PPC hirdetéssel reklámoznak, az EPC-t az összkereset (bizonyos időtartamon belüli) összes kattintással való elosztásával lehet kiszámolni.

 

Példa az EPC-re

 

Tegyük fel, hogy egy ebookot reklámozol (közvetítesz) a Google AdWords-ön keresztül. Az ebook ára 500 Ft, a közvetítői díj pedig 50%, tehát minden általad közvetített eladott könyvvel 250 Ft-ot keresel. Az értékesítési oldal a látogatók 4%-át konvertálja át vásárlókká, tehát 25 hirdetésedre kattintó személyre van szükséged, hogy egyetlen könyv értékesítésre kerüljön a te közvetítéseddel. Az EPC ebben az esetben 250 / 25 = 10 Ft. 
Ha tehát profitot szeretnél termelni ebből, akkor olyan kulcsszavakat kell megcéloznod, amelyek kattintásonkénti költsége (CPC) kisebb, mint 10 Ft. Minél alacsonyabb a CPC, annál nagyobb profitra tehetsz szert. 

 

Egy AdSense, vagy bármilyen PPC hirdetéseket megjelenítő webhely tulajdonosa számára az EPC egyszerűen azt az összeget jelenti, amennyit a tulajdonos egyetlen hirdetésre (egy látogató által) való kattintás után keres.
 

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!