Keresés

Menü

Mi kell ahhoz, hogy Facebook posztunkat minél több ember lássa? Hogyan tudok minél nagyobb rajongótömeget elérni? Mikor hatékony a közösségi média marketing? Mi kell ehhez, és mi az az Edge Rank?


Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?

2013.02.11.

Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?

Forrás: matebalazs.hu

Hogyan érjünk el oldalunkkal szélesebb közönséget, és hogyan lássuk a minket érdeklő bejegyzéseket. Cikksorozatunk utolsó része a hatékony közösségi média marketingről és az EdgeRankról.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EdgeRank optimalizálás

Előző három cikkünk zárásaként most az EdgeRank pontszámunk optimalizálásáról lesz szó. Ez mind magánszemélyek, mind rajongói oldalak számára fontos. Egyszerű felhasználóként fontos lehet, hogy hírfolyamunkban minden ismerősünk és az általunk követett rajongói oldalak bejegyzéseit lássuk. Oldal vezetése esetén pedig az a legfőbb célunk, hogy minél több rajongónk legyen, és olyan postokkal lássuk el őket, amik interakcióra késztetnek. Ezzel természetesen a hírfolyamokba kerülés a célunk, rajongóink elköteleződése az oldal és az általa képviselt márka, cél, gondolat mellett.

 

Hogyan jelenítsük meg hírfolyamunkban a minket érdeklő bejegyzéseket?

Mint azt már megismertük, a like, komment, megosztás, és minden cselekmény emeli EdgeRank pontszámunkat. Ha egy ismerősünk postjai érdekelnek minket, viszont ezek hírfolyamunkban nem jelennek meg, lépjünk kapcsolatba a személlyel valamilyen formában. Minél több időt vesz igénybe az interakció, annál jobb. Kommenteljünk, like-oljuk képeit, így a Facebook tudni fogja, hogy az illető postjai érdekelnek minket, így azokat megjeleníti majd üzenőfalunkon. Ám arra figyelünk oda, hogy ne vigyük túlzásba a dolgot, ne jöjjön ránk hatalmas like-roham, mert ez néha nemtetszést válthat ki.
 

Oldalunkkal hogyan jelenjünk meg mások hírfolyamában?

Ha magas elérést szeretnénk oldalunk bejegyzéseinek, érdemes valamilyen formában késztetni arra a like-olóinkat, hogy reagáljanak a bejegyzéseinkre. Mindezek mellett persze fontos, hogy releváns tartalmakat közöljünk.
Mindenek előtt, ajánljuk fel nekik megjelenésünket, hisz vannak olyanok, akik szeretnék látni, miket teszünk közzé, ám valamiért nem jelenünk meg náluk. Tudassuk velük, mit kell tenniük, hogy láthassanak minket.
 

Ha érdekelnek az internetes biztonság részletei, a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valamelyik tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 
„Ha szeretnétek látni bejegyzéseinket hírfolyamotokban, ám az új Facebook szabályzat miatt mégsem jelenünk meg ott, like-oljátok tíz képünket.”
 
Tegyünk közzé postokat, amikben valamit kérdezünk rajongóinktól: „Ti hova mennétek este? Moziba vagy étterembe?”
 
Használhatunk olyan postot is, ahol egy mondatot teszünk közzé, és megkérjük rajongóinkat, hogy kommentben egészítsék ki. Pl: „Egészítsétek ki a mondatot! Remélem jövő héten _______________ idő lesz.”
 
Kérjük meg őket, hogy ha egyetértenek velünk, like-olják a bejegyzést: „Ha ti is szívesen vennétek fel egy ilyen ruhát, jelezzétek egy like-kal!”
 
Szerencsére oldalaknál még él a kérdés feltételének lehetősége, ahol előre adhatunk meg válaszokat, ahonnan követőink választhatnak, vagy saját választ is adhatnak meg. Miután válaszoltak a kérdésre, hírfolyamukban megjelenik az, ami az ő ismerőseikhez is eljut, így több rajongót szerezhetünk oldalunknak.
„Melyik pizza a kedvencetek?
  • Sonkás
  • Gombás
  • Kukoricás”
 
Sokan nem is gondolnák, de a tag-elés az egyik legnagyobb húzóerővel bíró interakció, főleg azért, mert potenciálisan nagyobb arányban jelenik meg az üzenőfalakon. Például tegyünk közzé egy képet, amin kérjük meg rajongóinkat, hogy jelöljék be magukat rajta. Így nem csak saját EdgeRank pontszámukat növelik oldalunk irányában, de ismerőseikhez is nagyobb számban eljut egy ilyen kép, mintha csak kommenteltek volna.
Tegyük fel, hogy közzé teszünk egy képet ruhákról, aminek címéhez ezt írjuk: „Jelöljétek be magatokat azon a ruhán, amelyik tetszik!”
 
Mint láthatjuk, rengeteg lehetőségünk van, csak rajtunk múlik, mit használunk. Azt azonban tartsuk szem előtt, hogy nem csak mi versengünk rajongóink figyelméért, így jól gondoljuk meg, milyen tartalmakkal célozzuk meg őket.
 

A közösségi média marketing hatékonyságának növeléséről szóló sorozat előző cikkei, olvasd el ezeket is:

 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok