Keresés

Menü

Mi is az az Edgereank és a Ticker?


Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.

2013.02.04.

Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon avagy az EDGERANK magyarázata.

 

Az utóbbi időben valószínűleg sokan észrevették, hogy nem látják ismerősük vagy az általuk kedvelt oldalak összes bejegyzését. Sok oldaltulajdonos is panaszkodik, hogy jelzik rajongóik, nem látják a posztokat. A következőkben ennek okára próbálunk meg rávilágítani, illetve a problémára megoldást kínálni. 

 

 

 

 
 

A Facebook törvényei és okai

 
A kutatások szerint egy átlagos Facebook felhasználónak 190 barátja van, emellett nagyjából 37 oldallal áll kapcsolatban. Ez a két szám nem tűnhet soknak, de barátaink és az oldalak által együtt generált tartalom megközelítheti naponta akár az 1000 bejegyzést is. Ha üzenőfalunk megjelenítené ezt a tetemes mennyiségű tartalmat, napokig tartana végignézni őket. A Facebook ezért egy EdgeRank nevű algoritmus alapján határozza meg, mi kerüljön hírfolyamunkba, mi az, ami érdekelhet minket.  
 

Mi is az az EdgeRank?

Az „edge” (él) elnevezés utal gyakorlatilag minden történésre, ami a Facebookon történik: like, megosztás, tag, komment, ismerősünk csatlakozása egy csoporthoz, eseményhez, stb. Minél többször kerülünk kapcsolatba ismerősünkkel, annál valószínűbb, hogy viszontlátjuk őt üzenőfalunkon. Ha egy barátunk bejegyzéseit gyakran like-oljuk, kommenteljuk, nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy lássuk az ő bejegyzéseit is. 
Mindennek megvan a maga fontossága, például egy komment többet ér egy like-nál. Az EdgeRank minden olyan történést figyelembe vesz, ami a felhasználóhoz kapcsolódik, majd rangsorolja őket. A bejegyzés ez alapján kerül a hírfolyamunkba, így a legnagyobb számmal rendelkező post kerül legfelülre. 
 
Tegyük fel, hogy ismerősünk adott időben egyszerre két képet tölt fel. Az egyik alá 10 kommentet írnak, a másikat tízen like-olják. Mivel az EdgeRank szerint a komment többet ér, ezért az a kép kerül hírfolyamunkba, ami alatt a tíz komment látható.
 
 
 

Ha érdekelnek a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valameliyk tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 
 

Az EdgeRank működése és a Ticker

 
Egy oldal postjának megjelenése hírfolyamunkban attól is függhet, hogy egy ismerősünk kapcsolatba lépett-e vele – like, komment, megosztás formájában -, vagy az adott bejegyzésre hányan reagálnak. Így itt is egy olyan post sokkal nagyobb eséllyel jelenik meg nálunk, amin sok a like, komment. Azonban, ha mi csak ritkán reagálunk az oldal történéseire, az ettől függetlenül lehet, hogy mégsem kerül hírfolyamunkba.
Ne ijedjünk meg, hogy nem jelenik meg minden a kezdőoldalunkon, a kevésbé fontosabb események láthatóak a Ticker-ben. Ez egy folyamatosan frissülő, dinamikus lista, ahol adott pillanatban láthatjuk, mi történik éppen, ki, mit oszt meg, kommentel, like-ol. Előfordulhat, hogy valaki nem tud a Ticker létezéséről. Alapesetben a kezdőlapunk jobb felső sarkában található, az események, születésnapok felett, ha a chat nincs bekapcsolva. De még így is elkerülheti figyelmünket, mert a felette található kis ikonnal elrejthetjük. Ha chaten elérhetőek vagyunk, akkor a partnerlista felett található. 
 
De mi is határozza meg az EdgeRank-et? Három komponensből tevődik össze: vonzódás (affinty), súlyozás (weight), frissesség (time decay).
Holnapi cikkünkben ezt a három tényezőt fejtjük ki bővebben. 
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online...

2017-03-19

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok