Keresés

Menü

Lehet-e mérni az EdgeRank értékét, ha lehet mérni, akkor hogyan és létezik-e EdgeRank checker?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

Értem én, hogy fontos az EdgeRank, na de hogyan tudom meg, mennyi is az annyi? Megmondjuk!

2013.02.06.

Értem én, hogy fontos az EdgeRank, na de hogyan tudom meg, mennyi is az annyi? Megmondjuk!

 

Tegnapi cikkünkben leírtuk, milyen tényezők határozzák meg az EdgeRank számértékét, előző napi cikkünkben pedig azt, miért is fontos az EdgeRank (röviden és tömören: ez alapján rakja sorba posztjainkat a Facebook, vagyis ettől függ, látják-e amit kiposztolsz vagy nem). Mivel mindezt már tudjuk, nézzük meg, mennyi is az annyi, azaz mérjük meg az EdgeRankot!

 

 
 
 
 

Hogyan mérjük az EdgeRank értéket?

Tegnapi és tegnapelőtti cikkünk folytatásaként az EdgeRank számunk méréséről lesz szó. Manapság, ha valaki sikereket akar elérni bármilyen vállalkozással, non-profit szervezettel vagy bloggal, a Facebook-os jelenlét gyakorlatilag „kötelező”. Aki eredményesen kíván egy ilyen rajongói oldalt vezetni, annak tisztában kell lennie a siker feltételeivel, ami nagyban az oldal EdgeRank pontszámától is függ. 
 
Aki működtet Facebook rajongói oldalt, annak talán nem újdonság a Facebook Insights (a Facebook analitikai programja) azaz, az a lehetőség az adminisztrációs felületen, ahol az oldal minden bejegyzését nyomon követhetjük. Az egy hónapos időintervallumot felölelő grafikon remekül ábrázolja bejegyzéseinket, azok hatását.
 
Egyetlen hátránya csupán az, hogy itt csak adott naptól lehet visszatekinteni egy hónapra visszamenőleg az adatokat. Van lehetőség adatok Excel-táblás exportálására is, de ez egy igen bonyolult táblázatot eredményez.
 
Ezen kívül a bejegyzéseket egyenként is megtekinthetjük a grafikon alatt, ahol időrendben visszanézhetjük a statisztikákat: hány ember láthatta potenciálisan, mennyien voltak azok, akik valóban rá is kattintottak, mennyien léptek interakcióba a bejegyzéssel, és mekkora volt a megosztás aránya. 
 

Az EdgeRank Checker

Egy oldal vezetéséhez ezek az eszközök is elegendőek voltak, ám az EdgeRank bevezetése óta bonyolultabb lett a helyzet. Az adatok áttekintése, minden komponens figyelembe vétele szinte lehetetlen, a Facebook nem is kínál erre lehetőséget. Mint ahogy korábban a SEO azaz a keresőoptimalizálás területén is, itt is vannak ügyes programozók, akik a hiányzó réseket saját maguk által gyártott alkalmazásokkal tömik be. Ilyen pl. az EdgeRank Checker nevű alkalmazás, ami mindezt egyszerűbbé teszi. Alapvetően két változatról beszélünk, egy fizetős és egy ingyenes verzióról. 
 
Az ingyenes változat segítségével megtudhatjuk pontszámunkat, melyik nap szereztük a legtöbb új rajongót, és
melyik nap esett vissza ez a szám, valamit hetünk legjobban és legrosszabbul teljesítő bejegyzését. Ezeket persze kibogarászhatjuk az Insightsból is, de a program összefogottabb. A szoftver által adott pontszám a fejlesztők szerint megegyezik az EdgeRankkal, azonban én erre nem merném a fejemet tenni, minden esetre jól megközelítheti azt. Pontszámunk tudatában azonban még nem lehetünk biztosak abban, hogy ez jót jelent-e. Eddig voltak, akik meghatároztak ideális, rossz és kiváló pontszámokat, azonban ez folyamatosan változik, így sejtésünk lehet róla, hogyan állunk a többiekhez képest, pontosan még sem tudhatjuk.
 
 

 

Ha érdekelnek a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valameliyk tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 

 
 
Szeretném leszögezni, hogy nem vagyunk értékesítői a szoftvernek, és sajnos jutalékot sem kapunk utána, tehát egy független értékelést kapsz tőlünk. A fizetős változat 15 dollárba kerül havonta, azonban sokkal behatóbb elemzést kapunk oldalunkról. Ezért az összegért cserébe valós időben követhetjük pontszámunk alakulását. Aki már ismeri és használja a Google Analytics-et, biztosan örülni fog ennek az opciónak. Megtudhatjuk, hogy oldalunk az összes oldalhoz képest hogyan teljesít, ami már egy pontos adat, ennek tudatában magabiztosabban irányíthatjuk azt. Oldalra szabott ajánlatokat is kaphatunk, segítséget a népszerűbb bejegyzésekhez: milyen típusú bejegyzés népszerűbb, mikor tegyük ezt közzé, milyen gyakran tegyük ezt. Ezeken kívül visszamenőleg megtekinthetjük minden adatunkat, legjobban teljesítő bejegyzésünk fajtáját (fotó, videó, link), a legjobb napot, és annak legjobb napszakát. Ezeket a folyamatokat végigkövethetjük vizuális formában is grafikonok segítségével, bonyolult adathalmazok nélkül. Az applikáció figyelembe veszi bejegyzéseink minden tulajdonságát, ami végső pontszámunkat meghatározza, így valóban remek képet kaphatunk róla, hogy hogyan teljesít oldalunk. Aki komolyan gondolja a Facebook-os megjelenést, annak nagy segítségére válhat az alkalmazás.
 
Sokan elfelejtik, hogy Facebookon nem eladni szeretnénk, csupán a márka iránt elkötelezni rajongóinkat – ami után következik az eladás - és ennek legjobb módja, ha tisztában vagyunk az EdgeRank pontszámunkat meghatározó tulajdonságokkal. Következő cikkünkben konkrét ötletekkel szolgálunk EdgeRank számunk optimalizálásához, rajongóink nagyobb arányú eléréséhez.
 
Mint a bekezdésben is leírtuk tegnapi cikkünkben leírtuk, milyen tényezők határozzák meg az EdgeRank számértékét, előző napi cikkünkben pedig azt, miért is fontos az EdgeRank. Kattints a linkekre, ha ezek a témák is érdekelnek! 
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék:
Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

2017-06-26

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!