Lehet-e mérni az EdgeRank értékét, ha lehet mérni, akkor hogyan és létezik-e EdgeRank checker?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Értem én, hogy fontos az EdgeRank, na de hogyan tudom meg, mennyi is az annyi? Megmondjuk!

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Tegnapi cikkünkben leírtuk, milyen tényezők határozzák meg az EdgeRank számértékét, előző napi cikkünkben pedig azt, miért is fontos az EdgeRank (röviden és tömören: ez alapján rakja sorba posztjainkat a Facebook, vagyis ettől függ, látják-e amit kiposztolsz vagy nem). Mivel mindezt már tudjuk, nézzük meg, mennyi is az annyi, azaz mérjük meg az EdgeRankot!
Értem én, hogy fontos az EdgeRank, na de hogyan tudom meg, mennyi is az annyi? Megmondjuk!

 

 
 
 
 

Hogyan mérjük az EdgeRank értéket?

Tegnapi és tegnapelőtti cikkünk folytatásaként az EdgeRank számunk méréséről lesz szó. Manapság, ha valaki sikereket akar elérni bármilyen vállalkozással, non-profit szervezettel vagy bloggal, a Facebook-os jelenlét gyakorlatilag „kötelező”. Aki eredményesen kíván egy ilyen rajongói oldalt vezetni, annak tisztában kell lennie a siker feltételeivel, ami nagyban az oldal EdgeRank pontszámától is függ. 
 
Aki működtet Facebook rajongói oldalt, annak talán nem újdonság a Facebook Insights (a Facebook analitikai programja), azaz az a lehetőség az adminisztrációs felületen, ahol az oldal minden bejegyzését nyomon követhetjük. Az egy hónapos időintervallumot felölelő grafikon remekül ábrázolja bejegyzéseinket, azok hatását.
 
Egyetlen hátránya csupán az, hogy itt csak adott naptól lehet visszatekinteni egy hónapra visszamenőleg az adatokat. Van lehetőség adatok Excel-táblás exportálására is, de ez egy igen bonyolult táblázatot eredményez.
 
Ezen kívül a bejegyzéseket egyenként is megtekinthetjük a grafikon alatt, ahol időrendben visszanézhetjük a statisztikákat: hány ember láthatta potenciálisan, mennyien voltak azok, akik valóban rá is kattintottak, mennyien léptek interakcióba a bejegyzéssel, és mekkora volt a megosztás aránya. 
 

Az EdgeRank Checker

Egy oldal vezetéséhez ezek az eszközök is elegendőek voltak, ám az EdgeRank bevezetése óta bonyolultabb lett a helyzet. Az adatok áttekintése, minden komponens figyelembe vétele szinte lehetetlen, a Facebook nem is kínál erre lehetőséget. Mint ahogy korábban a SEO, azaz a keresőoptimalizálás területén is, itt is vannak ügyes programozók, akik a hiányzó réseket saját maguk által gyártott alkalmazásokkal tömik be. Ilyen pl. az EdgeRank Checker nevű alkalmazás, ami mindezt egyszerűbbé teszi. Alapvetően két változatról beszélünk, egy fizetős és egy ingyenes verzióról. 
 
Az ingyenes változat segítségével megtudhatjuk pontszámunkat, melyik nap szereztük a legtöbb új rajongót, és melyik nap esett vissza ez a szám, valamint hetünk legjobban és legrosszabbul teljesítő bejegyzését. Ezeket persze kibogarászhatjuk az Insightsból is, de a program összefogottabb. A szoftver által adott pontszám a fejlesztők szerint megegyezik az EdgeRankkal, azonban én erre nem merném a fejemet tenni, minden esetre jól megközelítheti azt. Pontszámunk tudatában azonban még nem lehetünk biztosak abban, hogy ez jót jelent-e. Eddig voltak, akik meghatároztak ideális, rossz és kiváló pontszámokat, azonban ez folyamatosan változik, így sejtésünk lehet róla, hogyan állunk a többiekhez képest, pontosan még sem tudhatjuk.
 
 
 
 

Ha érdekelnek a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valameliyk tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 

 
 
Szeretném leszögezni, hogy nem vagyunk értékesítői a szoftvernek, és sajnos jutalékot sem kapunk utána, tehát egy független értékelést kapsz tőlünk. A fizetős változat 15 dollárba kerül havonta, azonban sokkal behatóbb elemzést kapunk oldalunkról. Ezért az összegért cserébe valós időben követhetjük pontszámunk alakulását. Aki már ismeri és használja a Google Analytics-et, biztosan örülni fog ennek az opciónak. Megtudhatjuk, hogy oldalunk az összes oldalhoz képest hogyan teljesít, ami már egy pontos adat, ennek tudatában magabiztosabban irányíthatjuk azt. Oldalra szabott ajánlatokat is kaphatunk, segítséget a népszerűbb bejegyzésekhez: milyen típusú bejegyzés népszerűbb, mikor tegyük ezt közzé, milyen gyakran tegyük ezt. Ezeken kívül visszamenőleg megtekinthetjük minden adatunkat, legjobban teljesítő bejegyzésünk fajtáját (fotó, videó, link), a legjobb napot, és annak legjobb napszakát. Ezeket a folyamatokat végigkövethetjük vizuális formában is grafikonok segítségével, bonyolult adathalmazok nélkül. Az applikáció figyelembe veszi bejegyzéseink minden tulajdonságát, ami végső pontszámunkat meghatározza, így valóban remek képet kaphatunk róla, hogy hogyan teljesít oldalunk. Aki komolyan gondolja a Facebook-os megjelenést, annak nagy segítségére válhat az alkalmazás.
 
Sokan elfelejtik, hogy Facebookon nem eladni szeretnénk, csupán a márka iránt elkötelezni rajongóinkat – ami után következik az eladás - és ennek legjobb módja, ha tisztában vagyunk az EdgeRank pontszámunkat meghatározó tulajdonságokkal. Következő cikkünkben konkrét ötletekkel szolgálunk EdgeRank számunk optimalizálásához, rajongóink nagyobb arányú eléréséhez.
 
Mint a fenti bekezdésben is szót ejtettünk róla, a tegnapi cikkünkben leírtuk, milyen tényezők határozzák meg az EdgeRank számértékét, előző napi cikkünkben pedig azt, miért is fontos az EdgeRank. Kattints a linkekre, ha ezek a témák is érdekelnek! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!