Hogyan válassz SEO ügynökséget? Milyen a neked való SEO ügynökség?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan válassz SEO ügynökséget? Mutatjuk!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó,

Milyen a neked való SEO ügynökség? Milyen paraméterek alapján tudod eldönteni, kit válassz, ha a keresőoptimalizálást szeretnéd kiszervezni? Mutatjuk!

Hogyan válassz SEO ügynökséget? Milyen a neked való SEO ügynökség?


Tagja vagyok némely SEO témájú Facebook csoportnak, ahol fel-fel merül néha a kérdés, melyik a legjobb SEO ügynökség, felteszi egy megbízó a kérdést, milyen szempontok alapján érdemes SEO ügynökséget választani, ki ért a legjobban a keresőoptimalizáláshoz?  Adná magát a válasz, hogy hát azt, hogy melyik ügynökség ért a legjobban a keresőoptimalizáláshoz, melyik tud a legmegbízhatóbban elsőnek lenni a Google-ben bármire, egyszerű lemérni: írd be a Googlbe, hogy keresőoptimalizálás, kerüld ki a fizetett hirdetéseket, és válassz azok közül, akik az első találatokban vannak. Mi lenne jobb mutató ennél, nem, hiszen minden SEO ügynökség erre optimalizál, és az a legjobb, aki az első. Tedd meg Te is, nézd meg, kik vannak a találati lista elején! Mit tapasztalsz? Ha meggyőzött az eredmény, kérj ajánlatot tőlem ITT!  

 

Ilyen egyszerű lenne SEO ügynökséget választani? 

Sokan azt mondják nem, így hát nézzük át, 20+ éves SEO ügynökségi tapasztalatom alapján, mi is a lényeg. Átolvastam sok külföldi cikket, véleményt is, a kettő alapján biztosan megnyugtató tanácsot tudok adni Neked is, ha SEO ügynökséget keresel. Mert gondolom, ha ezt a cikket olvasod, akkor minden bizonnyal szakértőkre szeretnéd bízni webhelyed keresőoptimalizálását. Az alábbiakban minden fontos kérdésre választ kapsz tehát, amelyek segítenek majd kiválasztani a számodra legmegfelelőbb SEO ügynökséget céged számára. 

Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy miért van szükség a SEO-ra… 

 

A SEO szerepe céged sikertörténetében 

Minden cégnek van egy üzleti célja. Tisztában kell lenned vele, hogy milyen célokat szeretnél elérni a keresőoptimalizálással, hiszen ez diktálja majd, hogy mi jelenti céged számára a tökéletes SEO partnert. 

Ilyen SEO célok például: 

  • Előkelő rangsorolás elérése néhány fontos kulcsszóra 
  • Több minősített látogató bevonzása a webhelyre 
  • Több értékesítés és egyéb értékes konverzió lebonyolítása a webhelyen 

 

Egyes SEO ügynökségek más és más területekre specializálódtak, úgymint: 

  • SEO-val ötvözött tartalommarketing 
  • Hangalapú SEO 
  • Linképítés 
  • Helyi SEO 
  • E-kereskedelmi SEO 

 

Attól függően, hogy milyen irányba szeretnéd terelni márkádat, más és más SEO taktikákra lesz szükséged. Egyetlen SEO ügynökség sem képes olyan stratégiával előállni, ami minden méretű és jellegű cég számára megfelelő lenne. 

Az alábbi példák segítenek szemléltetni ezeket a fontos különbségeket: 

 

1. Példa 

Tegyük fel, hogy szeretnél bizonyos kulcsszavakra megjelenni a Google első találati oldalán, amikor ideális ügyfeleid a cégeddel kapcsolatos információkra keresnek rá. 

A kívánt végeredmény az, hogy webhelyedre vonzd ezeket az embereket, megnyerd őket értékes tartalmaiddal és közelebb tessékeld őket a konverziós lépéshez. 

Ilyen esetben egy olyan SEO ügynökségre lesz szükséged, amely tartalommarketinggel egybekötött keresőoptimalizálásra szakosodott. Na persze, ezt bárki mondhatja magáról, ezért csak azok közül válogass, amelyek korábban már több hasonló cégnél is bizonyították szaktudásukat. 

 

2. Példa 

Tegyük fel, hogy együtt dolgozol néhány szabadúszóval, akik minőségi tartalmakat készítenek webhelyedre. Azonban a Google valamiért nem rangsorolja ezeket a megcélzott kulcsszavakra. 

Érdekes módon a tiédnél gyengébb minőségű tartalmak jelennek meg a találati oldalak előkelőbb pozícióiban, míg a te cikkeid valahol a negyedik vagy ötödik oldalon rejtőznek. 

Ez a helyzet arról árulkodhat, hogy versenytársaid webhelyei több tekintéllyel rendelkeznek a tiéddel szemben, mert több más, tekintélyes oldal is hivatkozik a tartalmaikra. 

Ha webhelyed tekintélyét szeretnéd megerősíteni a keresőmotorok algoritmusai számára, akkor több releváns, értékes linkre lesz szükséged más domainektől. Egyes SEO ügynökségek kifejezetten ilyen szolgáltatásokat kínálnak – ezt hívják linképítésnek. 

 

Mindenekelőtt tehát saját céljaiddal és kívánt végeredményeiddel kell tisztában lenned, és ehhez kiválasztani a neked megfelelő ügynökséget. A célok ismerete lényegesen leegyszerűsíti a válogatási folyamatot. Segít továbbá kiválogatni csak azokat az ügynökségeket, amelyek kellő szaktudással és tapasztalattal rendelkeznek a feladatok sikeres végrehajtásához. Mi a Marketing Professzoroknál mindkét tevékenységet végezzük, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, mesélünk referenciáinkról is, van bőven... 

De ez azonban nem minden. 

Még ha csak egy tucatnyi ügynökségre is szűkíted a kört, végül csak egyet választhatsz ki céged számára, és ehhez közelebbről is meg kell vizsgálnod a jelölteket. 

 

Egy jó SEO ügynökség jellemzői 

Függetlenül attól, hogy milyen SEO igényeid vannak, bizonyára több (ön)jelöltet is találsz majd a SEO ügynökségi pozícióra. Mivel az online marketing egy jól fizető szakterület, sokan előszeretettel kiáltják ki magukat keresőoptimalizálási szakembernek, hogy részesüljenek ezekből a javakból. Legszebb példám, hogy egy egyetemista srác nálunk végezte gyakrolatát, majd a gyakorlat bevezetésével SEO szakértőként aposztrofálta magát a LinkedInen... Vagy az egyik cég raktárosa, akinél dolgoztunk, tartalmak megírásában segédkezett, majd lelépett a cégtől, és SEO szakértőként dolgozott tovább... Ez egy ilyen piac. 

Szerencsére vannak bizonyos szempontok, amik segítenek elkülöníteni az igazán jó SEO ügynökségeket a mondvacsinált szakemberektől. Próbáld ezek alapján átvilágítani azokat az ügynökségeket, amelyek szóba jöhetnének céged számára: 

 

1. Egy részletesen leírt folyamat a SEO stratégiák végrehajtásához 

A SEO sikeres kivitelezéséhez jó bevált folyamatokra van szükség. 

Ahogy egy SEO ügynökség egyre több tapasztalatot gyűjt össze a különböző ügyfelekkel végzett munkájából, kialakul náluk egy sajátos folyamat, amellyel megmutathatják a lehetséges ügyfeleknek, hogy hogyan érik el a kívánt eredményeket. 

Minden tapasztalt SEO ügynökségnek saját folyamata van erre, ezért segíthet megkülönböztetni egymástól az új és a veterán csapatokat. 

 

2. Egy specialistákból álló, változatos csapat 

A megfelelő SEO ügynökség kiválasztása előtt arra is érdemes odafigyelni, hogy milyen csapat áll a cég neve mögött. 

A keresőoptimalizálás egy mély témakör. A stratégia kialakítása, a csapatok összehangolt vezetése, a fiókkezelés és a végrehajtás mind sajátos tudást igényel – érdemes tehát megnézni, hogy kik végzik majd ezeket a feladatokat a cégnél. 

Egy jó SEO ügynökség büszkén felvállalja a szakembereit. 

 

3. Elégedett korábbi ügyfelek 

Az eredményes SEO stratégiák kiépítése és végrehajtása összetett feladat, ami időt és elkötelezettséget igényel. 

Mivel a legjobb SEO ügynökségek az ügyfeleikkel együtt dolgozva érik el a kívánt eredményeket, bátran felsorolják azokat a cégeket, akikkel korábban együttműködtek. 

Ezzel két dolgot érnek el. 

Egyrészt bebizonyítja, hogy nem ma kezdték, másrészt pedig neked is segít olyan ügynökséget választani, ami korábban már hasonló jellegű cégekkel is sikeresen dolgozott együtt. 

 

4. Pozitív visszajelzések 

Ha egy SEO ügynökség segítene több ügyfelet és ezzel több értékesítést szerezni céged számára, akkor te is szívesen írnál róla pozitív véleményt, ugye? 

A SEO ügynökségek válogatásakor nézd meg, hogy miket írnak róluk korábbi ügyfeleik a webhelyükön. Mint ahogy az előző pontokban is, egy jó ügynökség büszkén és bátran vállalja az előző ügyfelei visszajelzéseit. 

 

5. Iparághoz kapcsolódó gondolatvezetés 

A legjobb SEO ügynökségek mindig képben vannak a legújabb trendeket illetően, főleg, ha azoknak közük van a keresőoptimalizáláshoz, az organikus forgalomhoz, és általánosságban az online marketinghez. 

Sok esetben lesz egy vagy több személy ezeknél a cégeknél, akik rendszeresen hasznos, értékes cikkeket és más tartalmakat osztanak meg az ügynökség blogján és közösségi profiljain. Ezek a tartalmak emelik őket gondolatvezetői pozícióba, és bizonyítják, hogy az ügynökség tényleg ért ahhoz, amivel foglalkozik. 

 

6. Tiszta céges kultúra 

Meglehet, hogy egy SEO ügynökség tökéletesen megfelel a fent felsorolt kritériumoknak. Mégis, ha céges kultúrájuk nem passzol a tiédhez, akkor rengeteg súrlódásra számíthatsz a két cég között. Nem működik a kémai, azt is szokták mondani. 

Egy jó ügynökség nem vállal kellemetlen ügyfeleket, és neked ügyfélként sem érdemes olyan ügynökségekre pazarolnod az idődet, amelyek értékrendje nem passzol a tiédhez. 

A legtöbb valamirevaló SEO ügynökség ebből is ízelítőt kínál webhelyén, hogy az ügyfelek tudják, mire számíthatnak tőlük az együttműködés során (ami hónapokig, vagy akár évekig is eltart majd). 

 

Együttműködés egy SEO ügynökséggel 

Sok SEO ügynökség a saját marketingcsapatod bővítményeként dolgozik. Éppen ezért vannak bizonyos lépések, amelyek gördülékenyebbé és eredményessé teszik majd együttműködésedet a számodra megfelelő ügynökséggel. Íme a legfontosabbak ezek közül: 
 

1. A csapat felkészítése 

Mielőtt felvennéd a kapcsolatot egy SEO ügynökséggel, fontos, hogy felkészítsd erre a cégednél érintett alkalmazottakat. Tudasd velük, hogy miért van szükségetek SEO szakemberekre és hogy milyen hatással lesz az együttműködésetek a cég hétköznapjaira. 

Jelöld ki továbbá azokat, akik közvetlen kapcsolatban állnak majd a SEO ügynökség tagjaival. Ők lesznek azok, akik cégedet képviselik majd a megbeszéléseken és lekommunikálják a szükséges tudnivalókat az ügynökséggel. Ez biztosítja majd, hogy a két cég munkája mindig párhuzamban álljon egymással. 

 

2. Az igények részletezése 

Cégendek különféle SEO céljai lehetnek – rangsorolás a fontosabb kulcsszavakra, több forgalom bevonzása, több értékesítés lebonyolítása, vagy akár ezek kombinációja is. 

Azonban nincs két egyforma vállalat, és így két cég igényei is eltérhetnek egymástól. Ha egy SEO stratégia jól bevált egy korábbi ügyfélnek, attól még nem biztos, hogy neked is működni fog. 

Éppen ezért ossz meg minden fontosabb SEO igényt az ügynökséggel, hogy pontosan tudják, milyen stratégiát állítsanak össze céged számára. 

A legjobb ügynökségek egy ajánlatkérő űrlapot is kínálnak ehhez, amin keresztül tudathatod velük, hogy milyen konkrét célokat szeretnél elérni a segítségükkel. 

 

3. Kutatás és javaslatok 

Miután megosztottad az ügynökséggel céged üzleti helyzetét, igényeit és céljait, figyelj oda rá, hogy mit lépnek következőnek. 

A legjobb SEO ügynökségek nem küldenek azonnal árajánlatokat, hiszen nem is lehet pontosan felmérni egy telefonbeszélgetés alpaján, mi is a feladat. Mindenekelőtt elkezdenek kutatni, és az általad megosztott információk alapján felállítani egy képet céged jelenlegi állapotáról. Ez segít megismerkedniük céged működésével, célközönségével, üzleti céljaival és versenyhelyzetével.  

Ezt követően javaslatokat tesznek majd, hogy mivel lenne érdemes foglalkozni a legjobb eredmények érdekében. Ezt a jelentést személyesen, emailben vagy más csatornán kommunikálják majd cégeddel. 

 

4. Egy szerződés konkrét eredményekkel 

Az ismerkedés és az azt követő megbeszélések után egy szerződést is kapsz majd, amelyen a megtárgyalt eredmények is szerepelni fognak. 

Fontos, hogy ezt a szerződést az összes illetékes munkatársadnak is megmutasd, főleg azoknak, akik közvetlenül tartják a kapcsolatot és dolgoznak majd együtt az ügynökséggel. Alaposan nézzétek át a szerződés legapróbb részleteit is, hogy mindenki képben legyen az elvárásokat illetően. 

Mindenképpen vond be a jogi osztályt is a szerződés ellenőrzésébe – ne írj alá olyasmit, ami a későbbiekben problémát jelenthet. 

 

5. Onboarding, a terjedelem meghatározása és a menedzsment 

Ahhoz, hogy eredményesen tudjon együtt dolgozni cégeddel, a SEO ügynökségnek hozzá kell férnie bizonyos digitális fiókjaidhoz és eszközeidhez. A projekt terjedelmétől függően ez jelenthet adminisztrációs hozzáférést a webhelyedhez vagy blogodhoz, az analitikai felületekhez és így tovább. 

A gördülékeny együttműködés érdekében az ügynökség egy onboarding folyamaton kíséri majd végig cégedet. Az onboarding közben beszélitek majd meg részletesen is a projekt terjedelmét, a határidőket, a kommunikációshoz használt csatornákat, illetve azt, hogy a két fél hogyan kezeli majd a projektet a saját részéről, és hogyan egyeztettek majd magatok között. 

 

Gyakori kérdések

Mennyibe kerül egy SEO ügynökség?

A SEO ügynökség ára feladataitól függ, ezért a keresőoptimalizálás ára csak SEO stratégia megalkotása után lehetséges.

Milyen a jó SEO ügynökség?

A jó SEO ügynökség weblapja első a Google-ben a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó kifejezéskre, és ügyfelei honlapjainál is el tudja érni az első helyeket.

Mely SEO ügynökséget válasszam?

Az eredmények és az árak mellett fontos a jó kémia is, hiszen sokági fogtok együtt dolgozni.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!