Keresés

Menü

Sokszor láttad már a kettős-keresztet és utána mindenféle szavakat, de nem érted, mire jó? Nos a # azaz a hashtag forradalmasította a közösségi média marketinget, jelen van a Facebookon, Instagramon, Stb. Ismerd meg te is!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Mire jó a # azaz a hashtag, honnan származik, hogyan kell használni?

2015.01.03.

Mire jó a # azaz a hashtag, honnan származik, hogyan kell használni?
Sokszor láttad már a kettős-keresztet és utána mindenféle szavakat, de nem érted, mire jó? Nos a # azaz a hashtag forradalmasította a közösségi média marketinget. Ismerd meg te is! 

 


A #hashtag hazánkban is egyre inkább terjed, így már te is biztosan találkoztál vele. A kis jelzés első ránézésre butaságnak tűnhet, sokan idegenkednek tőle, azt hiszik, valami programozói „dolog”. Ne aggódj nem csak te nem tudod, mire jó, nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mire is jó pontosan, és hogyan lehet akár a saját vállalkozás menedzselésében is nagyon hatékonyan használni, mint marketing eszközt.
 
Arról, hogy mi is az a hashtag, hogyan jött létre és miért, valamint, hogy alapvetően hogyan érdemes használni a mindennapi életben és a Facebook-on, EZEN a linken olvashatsz egy korábbi cikkünkből. Ha az alapokról szeretnél megtudni valamit, akkor először olvasd el azt a cikket, majd térj ide vissza. 
 
Jelen cikkünk a jelölés használatát már egy magasabb szinten mutatja be, amelyben vállalati szemszögből tárgyaljuk a hashtag használatát – amelyet a jövőben te sem kerülhetsz el, ha közösségi médiát használsz!
 
 

Így használd a hashtag-et professzionálisan, minden közösségi média platformon

Saját hashtag készítése

Mások által már befuttatott, elterjedt hashtag-et használni nem nehéz. Persze ennek is megvannak a szabályai a hatékonyság érdekében, de meg kell tanulnod, hogy akár te is létrehozhatsz saját hashtagaket is, amelyet ha jól választasz meg, terjedni fog. 
 
Ugyanis ha ügyesen csinálod, és van egy kis szerencséd is, a hashtag terjedni fog köreidben, és ha ránéznek az emberek, alapvetően a te márkád fog eszükbe jutni. Azért azt tudnod kell, hogy ez általánosságban véve egy nagyon nehéz feladat, de nem kivitelezhetetlen.
 
A jó hashtag létrehozásának kulcsa – amely nem válik függetlenné a te nevedtől – az az egyértelműség. Nagyon fontos, hogy pontosan tudd, miről akarod, hogy szóljon a társalgás a hashtag alatt, és ezt tudatnod is kell az emberekkel. 
 
Élő példaként az Audi egyik hashtagét tudnám felhozni, amelyet Andy White tervezett, és #WantAnR8 címmel indult útnak. A twitter felhasználók ezt a hashtaget arra használják, hogy leírják ki, miért szeretne aznapra kapni egy Audi R8-ast, és aki aznap a legsikeresebb posztot írta, az megnyeri a lehetőséget. Egy-egy jó poszt robbanásszerűen terjed az interneten, ami az Audinak hatalmas forgalmat generál nagyon olcsón.
 
 
 
 

Hatékony marketinget szeretnél? Gondolkodj komplexen, segítünk! Teljes körű online marketing szakértői kezekben: 18 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 2 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

 

 

Hirdetések hashtag-gel

Ha nem szeretnél saját hashtag-et, vagy kiegészítenéd valamivel, lehetőséged van rá, hogy olyan hashtag-eket használj, amelyek már terjednek az interneten. Itt azzal a reménnyel készíthetsz posztokat, hogy az emberek majd kiszúrják és érdeklődést mutatnak, mikor a téma iránt kutakodnak. 
Amire itt szükséges figyelned az az, hogy mindig maradj releváns! Sok olyat látni a közösségi médiában, amikor egy-egy márka megpróbálja „lenyomni magát az emberek torkán” olyan hastagekkel, amelyeknek egyszerűen semmi köze a márkához. Ez irreleváns hirdetés, és nem fog eredményt hozni, csak a híred rontja. 
 

Hashtagek követése és Analitikája

Ha abban gondolkodsz, hogy márkád köré hashtag-eket építesz, ugyanúgy mint a kulcsszavak esetében fontos kitalálnod, hogy a hallgatóságod mire keres rá leginkább. Találd meg itt is azokat a kulcsszavakat, amelyekről már alapvetően a te márkád juthat eszükbe, és válaszd ki a legpozitívabbakat. 
Ehhez érdemes megnézni, hogy a témádhoz közel álló hashtag-ekkel együtt milyen más kulcsszavak szerepelnek még gyakran. Ha ezt jól fel tudod mérni, már tudni fogod, hogy milyen csatornán érdemes elindítanod a kommunikációt a hallgatóságoddal.
 

Mely közösségi média platformok támogatják a hashtag-ek használatát?

Napjainkban már szinte minden fontosabb közösségi médián lehetőséged van a hashtag-ek használatára. Ez nem jelenti azonban azt, hogy mindenhol ugyanúgy lehet használni!
 

Twitter

Ezen a platformon jelent meg legelőször a hashtag-ek használata, ezért ezen is a legelterjedtebb. Most már kb minden második tweet tartalmaz hastag-et, így itt nagyon hatékony is ezek használata. A jobb oldalán a Twitternek láthatod a legjobban menő hashtag-eket, és böngészhetsz is köztük.
 

Facebook

A Facebook-on ha rákattintasz egy hashtag-gel jelölt szóra egy teljesen új oldalra irányít át az oldal, ahol a felhasználók adatvédelmi beállításaitól függően láthatsz releváns posztokat. Itt is lehetőséged van a legjobban menő hashtag-ek közt külön böngészni.
 

Instagram

Az Instagram-on a hashtag-elés kiváló, ha szeretnél olyan fotókat találni, amelyek a tiédhez hasonlók. Csak készíts hashtag-et a képedhez, és az ott megjelenő link automatikus átvisz egy olyan oldalra, ahol hasonló tematikájú fotókat találsz. 
 

Google+

A Google+ általánosságban véve ugyanúgy használja a hashtag-eket, mint az előzőek, egy kiemelkedő eltérés azonban van. A Google+-nak erre automatizmusa is van, és ha relevánsnak ítél a tartalmadhoz egy hashtag-et, azt automatikusan jelöli. Ezt a beállítást azonban bármikor kiiktathatod.
 

Tumblr

Amikor a Tumblr oldaladon posztolsz, megjelenik a poszt alatt egy lehetőség, ahol „tag2-eket adhatsz hozzá. Ahogy elkezded írni itt a tag-eket, a Tumblr automatikusan felajánlja a lehetőségeket.
 

Pinterest

A Pinteresten a hashtag csak a Pin leírásában lesz „klikkelhető”, de természetesen itt is lehetőség van hashtag-ekre keresni, ha egy bizonyos tartalmat keresel.
 

Youtube

A Youtube-on a hashtag-ek leginkább a kommentekben használatosak. Az emberek a videód alá a kommentekben gyakran helyeznek el hashtag-eket, amelyre kattintva az oldal új oldalra vezérel, ahol a témába illő tartalmakat láthatod.
 
Más oldalak, amelyek támogatják a hashtag-ek használatát: 
  • App.net
  • Flickr
  • FriendFeed
  • GitHub
  • Tout
  • Kickstarter
  • Vine
 

Tartós lesz-e a hashtag-ek sikere, érdemes-e foglalkozni ezzel?

Tekintve, hogy milyen hirtelen és hatékonyan vette át az irányítást szinte minden közösségi platformon, úgy gondolom a válasz igen. Ha valamivel ennyi felület foglalkozik, azzal érdemes foglalkozni. 
Ezen felül pedig, a megfelelő használat mellett, ez egy rendkívül költséghatékony hirdetési módszer, amelyre minden vállalati marketing esetében érdemes figyelmet fordítani. 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék:
A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. Az online marketing tanácsadó válaszol.

A személyes márkaépítés négy kulcsfontosságú része

2017-07-24

A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. 

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017-07-19

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!