Keresés

Menü

5 haladó, ingyenes online marketing tipp, mellyel felhívhatod célközönséged figyelmét


5 haladó, ingyenes online marketing tipp, mellyel felhívhatod magadra célközönséged figyelmét

2014.09.21.

Érjük el a célközönségedet újszerű, kreatív online marketing eszközökkel, melyeket szerintem még nem alkalmazol! Cikkünkből kiderül, melyekre gondoltunk!
Ha már túl vagyunk azon, hogy van egy jó, keresőoptimalizált weboldalunk, tudjuk azt is, hogy azt folyamatosan tartalommal kell ellátnunk, van stratégiánk a közösségi média marketingre, akkor ideje továbblépnünk! Érjük el a célközönségedet újszerű, kreatív online marketing eszközökkel, melyeket szerintem még nem alkalmazol! Cikkünkből kiderül, melyekre gondoltunk!
 

Az online világban, ahol minden percnyi kapott figyelem aranyat ér, egyre nehezebb célcsoportunk érdeklődését felkelteni. Nemcsak a jól felszerelt marketing osztállyal bíró nagyobb cégekkel kell versenyeznünk, hanem a közösségi médiával és sok egyéb figyelemelterelő tényezővel is.  Ma már a kis cégek is tudják  mi az a keresőoptimalizálás, hogyan használják a Facebookot, és értik, hogy a tartalommarketing nélkül nem mennek semmire. Az a cég aki nem emelkedik ki ebből a hatalmas hangzavarból, elveszett. Ám ez nem jelenti azt, hogy célközönségünk elérése érdekében bohócot kellene csinálnunk magunkból (ahogy azt sokan teszik Facebook oldalukon) , vagy talicskányi pénztől kellene megválnunk. 
 
Következzen akkor a fentebb megígért öt kreatív, költséghatékony tipp, amivel a neten jó hírnevünket öregbíthetjük.
 

1. Hozzuk létre a saját LinkedIn csoportunkat.

 
Ezzel a teljesen ingyenes manőverrel értékes és hasznos eszközt adunk célcsoportunknak és üzleti partnereinknek. Ezzel több látogatót terelünk weboldalunk felé, ami később a megkötött üzletek számában is tükröződni fog.
Csoportunk emellett a tagok netes közösségé formálódását is elősegíti. Ám vigyázzunk, hogy ne erőltessünk rájuk semmit. Ez elveheti a kedvüket, hogy továbbra is üzlettársaink maradjanak. A LinkedIn csoportunkba sok időt és energiát kell fektetnünk, de ez bőven meg fog térülni.
 
Online marketing cél:  Ezzel az ingyenes online marketinges módszerrel sok párbeszédet indítunk el, és a LinkedIn közösség belénk vetett bizalmát is erősítjük.
 
 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat, kattints ide most

 
 
 

 

2. Készítsünk YouTube videókat.

 
A YouTube-ot minden hónapban 800 millióan látogatják meg - ez ideálissá teszi arra, hogy itt reklámozzuk vállalkozásunkat. Ha jól akarjuk csinálni, ne csupán termékajánlókat vagy lazán odavetett gondolatokat posztoljunk. Üzenetünk legyen célratörő és határozott.
A YouTube-os marketing videóknak kihagyhatatlan elemei a következők:
 
• Figyelemfelkeltő cím, jól megválasztott kulcsszavakkal
• Világos, tömör, és lebilincselő üzenet - ne zsúfoljunk túl sokat egy-egy videóba
• Meggyőző felhívás egy bizonyos cselekvésre
 
Bár hiper-szuper kamerákra, képszerkesztő szoftverre, és világításra akár sok ezer dollárt is elkölthetünk, az okostelefonunkkal készített videók is teljesen megfelelők.  A videónkat ingyenesen letölthető szoftverekkel vághatjuk meg, ha laptopunkon vagy asztali gépünkön még nincs ilyen. Nem kell tehát megrettenni a YouTube kampány gondolatától, ne Andi Vajna költségvetései jussanak eszünkbe róla, sokkal inkább a kreativitás és egy jó ötlet kell hozzá!
 
Online marketing cél: Ezzel a stratégiával megszerezhetjük a videó piac egy szeletét.  Az emberek koncentrálóképessége nem jó manapság, ezért a rövidebb videók a népszerűbbek.  Ha a fenti szabályok szerint készítjük el őket, jól érzékeltethetjük célközönségünkkel hozzáértésünket.
 

3. Vegyünk rá egy helybéli celebet, hogy ajánljon minket/cégünket 

 
Az online cégek rendszerint örülnek, ha hírességek harangozzák be őket. Ne feltétlenül világhírű sztárokkal reklámozzuk magunkat - sokkal jobb, ha a helyi arcok között keresünk.
 
Hogyan találjunk helyi celebet?
Ha hirtelen nem jut eszünkbe egy helybéli híresség sem, kukkantsunk bele az újságba, hogy lássuk, ott kiket találhatunk. Mivel a környéken élnek, könnyebben felhívhatjuk vagy meglátogathatjuk őket. Amikor felkeressük őket, mondjuk nekik azt, hogy ajándékkal szeretnénk őket meglepni. Ezután küldjünk nekik egy árumintát vagy adjunk neki ingyenes szolgáltatást.
 
Online marketing cél: Ezzel a módszerrel megvethetjük a lábunkat a helybéli piacon. Akármilyen vállalkozásról - online vagy offline - is legyen szó, mindig jó, ha a környéken tudnak rólunk. Később, vagy akár ezzel egyidőben, más praktikákat is bevethetünk, hogy az egész világon legyenek vásárlóink.
 

4.  Írjunk Ekönyvet az ágazatunk bizonyos vitatott kérdéseiről

Szerencsére a neten nem kell kiadót találnunk, vagy pénzt költenünk, hogy terjesszük a könyvünket. Például az Amazon platformját ingyen használhatjuk, és csak akkor vonnak le egy bizonyos százalékot a könyv árából, amikor az valóban vevőre talál. 
 
Reklámozhatjuk a meglévő email listánk és közösségi médiaoldalaink segítségével, vagy az itt felsorolt online marketing stratégiákkal. Jó, ha tudjuk, hogy az Amazon szereti tovább csigázni az érdeklődők kíváncsiságát azzal, hogy az ekönyvek első két oldalába bepillantást enged. Ezért fontos, hogy ezekbe az oldalakba linkeket ágyazzunk be, amelyek az érdeklődőket hozzánk irányítják, ha esetleg mégsem vennék meg a könyvünket.
 
Online marketing cél: Ezzel az ingyenes online marketing trükkel ekönyvünkön keresztül tehetünk szert érdeklődőkre. Használjuk arra, hogy az olvasókat weboldalunkra kalauzoljuk, ahol eldönthetik, hogy szeretnének-e többet megtudni a szóban forgó témákról.
 

5. Publikáljunk cikkeket egy réspiacot megcélzó blogon vagy online magazinban. 

 
Bár a népszerű magazinokban nem könnyű publikálni, megteremthetjük a saját online marketing platformunkat úgy is, hogy egy sűrűn látogatott, réspiaccal foglalkozó blogon tesszük közzé cikkünket. Találjunk legalább három olyan blogot, amelyek a piac e szegmensére szakosodtak, és lépjünk kapcsolatba a tulajdonossal. Ecseteljük, hogyan járulnánk hozzá olvasóik elégedettségéhez.
• Részletezzük ötleteinket lehetséges blogposztokról, és arról, hogy hozzáértésünk miképpen teremt majd értéket olvasóik számára.
• Kérjünk interjút. Amikor már megismerkedtek a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal, lehet, hogy kedvet éreznek arra, hogy azokat hirdessék, mert ezáltal az ő portékáik is fókuszba kerülnek.
• Adjunk a réspiacot megcélzó blog szerzőjének ingyenes árumintát, hogy azt továbbadhassák olvasóiknak. Ez jobb, mint ha kritikát kérnénk, mert az egyszerű írott szövegnél jóval többet nyújt. Valódi mintát kapnak kézhez.
 
Online marketing cél: Vevőközönségünk bővítése. Amikor cikkünk megjelenik egy magas látogatottságú blogon vagy emagazinban, potenciális vevők ezreit érhetjük el.
Tehát, amint látjuk, léteznek ingyenes online marketing módszerek, melyekkel felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Bevetésükhöz csak idő és egy kis kreativitás kell. Mihelyst elkezdjük használni őket és elkezd csordogálni a pénz is, továbbléphetünk más, fizetős online marketing eszközök felé.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Sokan várták a Facebook újítását

Itt a Facebook legújabb funkciója

2017-01-05

Sok-sok éve téma volt már ez az újítás, rengetegen vártak rá, mégsem történt hosszú évekig semmi vele, most azonban jött a jó hír, karácsonykor bekapcsolták a Facebook legújabb funkcióját! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok