Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!


2019/01/14
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google 2018-as algoritmus frissítései egy látványos, összefoglaló infografikán. Ha foglalkozol a keresőoptimalizálással, ezeket érdemes ismerned, figyelembe venned eredményeiket!
 

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

2018-ban sokan számoltak be arról, hogy jelentősen visszaesett weboldaluk a találati listában. Sok olyan jelentős algoritmus változás volt ugyanis, mely lecsapott azokra, akik nem voltak ezekre felkészülve. 

 

Megérkezett a mobil-első index (írtunk is róla ITT), változtak a keresőtalálati oldalak, és a keresőóriás bejelentette, hogy a Google+ is bezárja hamarosan kapuit az egyszerű felhasználók előtt (legalább is bizonyos értelemben).

 

Néhány változtatás egyik napról a másikra történt, míg mások hosszabb folyamatot jelentettek. Voltak, amikről előre tudtunk, és voltak, amikről utólag is hallgatott a Google.

 

Nézzük át az alábbi infografikán, majd utána szóban is részletezve, melyek voltak ezek az algoritmus frissítések, és mit eredményeztek! 
 

A Google 2018-as algoritmus frissítései infografika

 

Marketing konzultáció és audit

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban

Nézzük meg időrendben, hogy milyen változtatásokat vezetett be a Google 2018 során a felhasználói élmény javítására és/vagy a keresőfunkciók bővítésére.

 

Február 15. Frissítés a képkeresésben

A Google eltávolított egy sokak által kedvelt funkciót, a „Kép megjelenítését” a képkereső találataiból. A keresőóriás valószínűleg a stock képeket kínáló Getty Images jogi nyomására döntött így, és habár sok webmester és online kiadó örült annak, hogy képeik nagyobb biztonságot kaptak az interneten, a kereső felhasználók kevésbé voltak elragadtatva.

 

Március 8. A „Brackets” központi frissítés

A Google „Brackets” frissítése a magával ragadó, osztásra alkalmas webhelytartalmakra koncentrált. John Mueller magyarázata szerint a Brackets sokkal inkább a relevanciára helyezte a hangsúlyt, mintsem a minőségre. Nem tiszta azonban, hogy a frissítés több lépésben, vagy egy elnyújtott folyamatban lett-e bevezetve.

 

Március 14. Találatok nélküli találati oldalak

Ez a frissítés lehetővé tette a Google keresője számára, hogy bizonyos lekérdezésekre csak a konkrét választ jelenítse meg (egy válaszdoboz formájában), minden további organikus találat nélkül. A frissítés valószínűleg az efféle válaszok gyorsabb betöltését szolgálta. Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa még akkoriban elmondta, hogy egyelőre csak néhány lekérdezésre aktiválódik a funkció, például egyszerű kérdésekre az időről, számológép-találatokra, mértékegység-átváltásokra, stb.

 

A Google 2018 március 14. algoritmus frissítése

 

Március 26. Megérkezett a mobil-első index

A mobil-első indexről sokat hallhattunk már a bevezetése előtt is. Ez lényegében azt jelenti, hogy a Google március vége óta a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja meg először, és ezek alapján rangsorol, nem pedig az asztali, hagyományos verzió alapján. A frissítés lehetővé tette a Google számára, hogy jobb találatokat kínáljon a mobilos keresők számára, de ezzel arra is kényszerítette a webhelyeket, hogy zárkózzanak fel a mobilorientált világhoz.

 

Ajánlatkérés



 

Május 13. Rövidülő találatrészletek

Néhány hónappal az után, hogy a Google megemelte (akkor nagyon örültünk neki, írtunk is róla ITT) a találati oldalon megjelenő meta leírások/találatrészletek hosszát, májusban újra visszanyerték korábbi formájukat (ekkor ÍGY szomorkodunk mindezen). A megjelenő találatok leírásai/részletei jelenleg átlagosan 165 karakter hosszúak.

 

Június 14. Videógalériák

Némi tesztelgetés után a Google búcsút intett a megszokott videó-bélyegképeknek a keresőtalálati oldalon, és egy görgethető videógalériára cserélte őket. Ennek köszönhetően jóval több videó jelenik meg az „Összes” fülön, persze továbbra is van egy külön „Videók” fül, ahol még ennél is több találat között böngészhetnek a felhasználók.

 

Július 9. A mobilsebesség-frissítés

Júliusban a Google belejelentette, hogy az már az oldalak sebessége is szempontnak számít a mobilos találatok rangsorolásakor. Hozzátették azt is, hogy ez a változás csak a leglassabb mobilos webhelyeket érinti majd, ezért kevés keresésre lesz észrevehető hatása.

 

Augusztus 1. „Medic” központi frissítés

Ezzel a „széles központi algoritmusfrissítéssel” Danny Sullivan szerint a Google „konkrét javításokra összpontosított”. A frissítés egy hét alatt került bevezetésre, de a keresőtalálati oldalakon augusztus 1-én és 2-án tapasztalhattuk a legtöbb változást. A „medic” (orvos/medikus) név onnan ered, hogy az egészségügyi és wellness webhelyek érezték meg leginkább a frissítés hatását.
 

egészségügyi marketing étterem marketing Google Online marketing SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Minőségindex

A Yahoo! Japán sajátos minőségi mérőértéke (a Google AdWords minőségi pontszámához...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...

Meta tag

      A meta tag definíciója   A honlap HTML...

Lead generálás

Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.