Keresés

Menü

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó válaszol.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Nézheti a Facebook álhírnek a posztjaidat?

2017.09.24.

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó válaszol.

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó válaszol.


A Facebook még májusban jelentette be, hogy új lépésekre készül az álhírek ellen. A közösségi háló szerint rendszerük egyre hatékonyabban képes felismerni az álfiókokat. Ezt a viselkedési szokások vizsgálatával teszik, és olyan aktivitásokra figyelnek oda, mint például ugyanazon tartalom többszöri kiposztolása. Ezt pedig egy online marketinges vagy akár egy hagyományos újság is többször megteszi, cikkeivel landing oldalaival. Könnyen lehet, hogy a fürdővízzel kiönti a Facebook a gyereket is, ha nem vigyázol. Érdemes tehát marketingesként is figyelembe venni a Facebook ezen új algoritmusát, és alkalmazkodni hozzá. Mit figyel tehát a legnagyobb közösségi média, mire kell figyelned? Mutatjuk!

 

Az egyik legfontosabb valószínűleg az algoritmusban az, hogy figyeli, a felhasználók miként viselkednek a bejegyzések irányában. „Megállapítottuk, hogy ha egy cikket sokan elolvasnak, de kevesen osztanak meg, akkor az a bizonyos történet valószínűleg valamilyen módon megvezette az embereket,” mondták.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

A Facebook még áprilisban egy kis üzenetdobozt helyezett el az olvasók hírfolyama felett, amely egy álhírekről szóló bejegyzésre irányította át azokat, akik rákattintottak.

 

Habár ez a doboz azóta már eltűnt, a Facebook úgy érzi, hogy tippeket felsoroló oldala rendkívül fontos forrás az álhírek ellen folytatott folyamatos küzdelemben.

 

Az alábbiakban felsoroljuk tehát neked ezeket a tippeket az álhírek felismeréséről, ezen viselkedéssel leszel gyanús a Facebooknak. Vigyázz, hiszen amennyiben egy felhasználó úgy érzi, hogy álhírt talált a Facebookon, elég csak a kis három pontos menüre kattintania a bejegyzés jobb felső sarkában, ahol jelentheti ezt…

 

Légy szkeptikus a főcímekkel kapcsolatban

Az álhírek gyakran figyelemfelkeltő címekkel rendelkeznek, amik gyakran csupa nagybetűvel vannak megírva és gyakran számos felkiáltójel is követi őket. Ha a főcímben olvasható sokkoló állítások, túl hihetetlenek, hogy igazak legyenek, akkor valószínűleg nem is azok.

 

Vizsgáld meg az URL-t

Egy hamis vagy hasonmás URL gyakran az álhírek egyik árulkodó jele lehet. Sok hamis hírwebhely igyekszik hiteles webhelyek URL-jét leutánozni azzal, hogy néhány apró, alig észrevehető változtatást végez annak URL címében. Miután rákattintottál a cikkre, ellenőrizd, hogy az URL valóban egy hiteles oldalhoz tartozik-e, vagy csak nagyon hasonlít rá.

 

Nézz utána a forrásnak

Győződj meg róla, hogy a történetet egy olyan általad megbízhatónak tekintett forrás írta, amely pontos adatokat szokott közölni. Ha a történet egy ismeretlen szervezettől származik, nézz bele a „Rólunk”, vagy „Névjegy” szekcióba Facebook oldalukon vagy webhelyükön.

 

Figyelj oda a szokatlan formázásra

Számos hamis hírwebhelyen találunk helyesírási hibákat vagy furcsa elrendezést. Ezek kiszűrése valamivel több odafigyelést igényel.

 

Vedd figyelembe a képeket

Az álhírekhez gyakran hamisított képek és videók tartoznak. Bizonyos esetekben a kép talán valódi lehet, de nem feltétlenül kapcsolódik a témához. A képet a Google képkereső segítségével visszakeresheted, hogy kiderítsd, honnan származik.

 

Nézd meg a dátumot

A hamis hírek gyakran értelmetlen idővonalakat tartalmaznak, vagy olyan esemény dátumokat, amelyeket módosítottak.

 

Vizsgáld meg a bizonyítékot

Nézz körül a szerző forrásai között és ellenőrizd, hogy pontosak-e. A bizonyíték hiánya vagy a névtelen szakértőkre való hivatkozás az álhírek egyik gyakori jele.

 

Nézz meg más jelentéseket

Ha egyik másik hírforrás sem jelentette az adott történetet, akkor elképzelhető, hogy nem valódi. Minél több megbízható forrástól jelenik meg, annál nagyobb eséllyel hiteles.

 

A történet talán csak egy vicc?

Az álhíreket néha nem könnyű megkülönböztetni a humoros, szatirikus történetektől. Ellenőrizd, hogy a forrás nem-e egyszerűen egy paródia webhely, illetve hogy a történet megfogalmazása szándékosan humoros-e.

 

Bizonyos hírek szándékosan hamisak

Légy kritikus minden történettel szemben, amit elolvasol, és csak azokat oszd meg, amikről tudod, hogy hitelesek.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek kezdőknek.

13+1 tipp kezdőknek egy hatékony Facebook oldal működtetéséhez

2017-09-21

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek...

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

2017-06-20

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!