Keresés

Menü

13+1 divatmarketing tipp, amik segítenek kiemelni márkádat a versenytársak közül

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




13+1 divatmarketing tipp, amik segítenek kiemelni márkádat a versenytársak közül

2017.06.27.

13+1 divatmarketing tipp, amik segítenek kiemelni márkádat a versenytársak közül

A divatmarketing, azaz egy ruhamárka marketing kommunikációja kerülhet sok pénzbe is, de kreatív, online módszerekkel, valamint az online marketing stratégiába helyezett elemeinek kihasználásával ezt költséghatékony módon is elérhetjük.


Példának említhetném a Marketing Professzorok divatmarketing  referenciáját: 4 éve dolgozunk a Wannabbe teltkarcsú márka online marketing kommunikációján, és ez idő alatt a forgalom a webáruházban elképesztő méreteket öltött. A pár százezer forintos bevételű webáruház ma több tízmilliós forgalmamat produkál. Nyilvánvalóan kellett ehhez a cégvezetés ügyes irányítása, de a keresőoptimalizálás és a közöségi média marketing ereje nélkül mindez kevés lett volna. 

 

Ha mindent jól csinálsz, akkor az online divatmarketing az ideális vásárló elé helyezi a termékeidet, akik a lehető legnagyobb valószínűséggel vásárolnának azokból, és idővel akár önálló márkanépszerűsítőkké is válhatnak, tovább terjesztve márkád hírnevét.

Íme néhány tanács a divatmarketinghez, amelyek segíthetnek elérni mindezt!

 

1. Érd el mindig a látogatóidat Facebook hirdetések segítségével hogy felpörgethesd a konverziós arányodat

A legtöbb ember nem rohan azonnal a kasszához, miután látott egy reklámot, vagy miután először járt a weboldaladon. A remarketing segítségével biztosíthatod, hogy hirdetéseid ugyan azoknak az embereknek jelennek meg, akik egyszer már érdeklődést mutattak a termékeid iránt.

 

A Facebookon egyéni célközönségeket hozhatsz létre, illetve hasonmás célközönségeket, amelyek segíthetnek, hogy márkád minél több embert érjen el a lehetséges érdeklődők közül. A Facebook erről ITT ír.

 

Ha például egy hét után sem vásárolnak, akkor egy kis árkedvezménnyel ösztönözheted őket erre. Az olyan személyek elérése, akik termékeket hagytak a digitális bevásárlókosarukban az egyik leghatékonyabb mód az egyébként feledésbe merülő értékesítések lebonyolítására.


2. Kampányolj az ünnepek alatt, mert a lehetséges vásárlók ekkor sokkal figyelmesebbek az ilyen dolgokra

Az aktuális ünneptől függően más és más módszerekkel ösztönözheted az érdeklődőket a vásárlásra.

 

Karácsony előtt például speciális emaileket küldhetsz ki a feliratkozóknak, amelyek különböző leárazott termékekről szólnak. Ezeket például advent különböző hétvégéire lehet időzíteni, hogy a vásárlók időben döntést hozhassanak a kívánt termékekről. Az első emailben cipők, a másodikban kabátok, stb. szerepelhetnek. Mindegyik a saját témájával. Tedd továbbá lehetővé hogy a feliratkozók megoszthassák kedvebceiket barátaikkal és családtagjaikkal a közösségi médián.

 

A húsvét közeledtével készülj fel a nagy Húsvéti Tojásvadászatra weboldaladon – adj árkedvezményt olyan termékekre, amelyek ilyenkor keresettebbek az ünnep sajátos hangulata miatt.

 

Karácsony és újév között nem sok idő áll rendelkezésedre, éppen ezért fontos, hogy erre az esetre is előre kidolgozott stratégiád legyen. Ilyenkor a „jót olcsón” elvet érdemes alkalmazni, és egy bizonyos árszint alatt elhelyezkedő ruhákat reklámozni minden felületen. Amennyiben luxus cégről van szó, ahol az alacsony rákategória is magasan az átlag felett van, akkor készíts rövid képes útmutatókat arról, hogy miként üdvözölhetik az emberek az újévet elegáns stílusban.

 

Minden ünnepi kampány legyen látható a weboldalhoz tartozó blogon és az összes használt közösségi platformon.

 

3. Készíts stílusismertetőket, amik megmutatják látogatóidnak, hogy hogyan viselhetik a legelőnyösebben termékeidet a hétköznapok során

Ha márkádba más és más jellegű ruhadarabok is tartoznak, akkor érdemes stílusismertetőket készíteni, amelyekből az érdeklődők megtudhatják, hogy hogyan viselhetik előnyösen a termékeidet egymással, vagy hogy miként egészíthetik ki meglévő ruhatárjukat bizonyos elemekkel.

 

Termékeidtől függően bármennyi ismertetőt elkészíthetsz, ráadásul egész évben találsz különleges alkalmakat, amikor bizonyos ismertetők népszerűbbek lehetnek: szezonális, munkahelyi, esküvő, karácsonyi és rengeteg más opció is csak arra vár, hogy ismertetőt készíts hozzájuk saját termékeiddel.

 

Az ismertetőknek külön részleget alakíthatsz ki weboldaladon, illetve külön blogbejegyzéseket is kaphat mindegyik, ahol részletesebben kifejtheted a termékek tökéletes összhangját.


4. Rendezz nyereményjátékot az Instagramon és a Facebookon a márka népszerűsítése és a követőtábor növelése érdekében

Érdemes időnként az aktuális legnépszerűbb terméket meghirdetni az Instagarmon illetve a Facebookon, ahol az érdeklődő követők megnyerhetik őket ha részt vesznek a játékban. A játék lényege, hogy a követőknek hozzá kell szólniuk a termék képéhez, (például hogy miért szeretnék megnyerni) és meg kell jelölniük 2-3 barátjukat, akik szintén szívesen használnák a terméket.

 

Az Instagram és Facebook nyereményjátékokkal hamar nagyobb népszerűségre tehetsz szert márkád számára, és akár minden hónap elején tarthatsz egyet az aktuális hónap kiemelt termékével. Fontos, hogy releváns és könnyedén felismerhető hashtageket használj a játékban. Javasolt saját különleges hashtaget létrehozni az ilyen játékoknak.

 

5. A befolyásos személyekkel való együttműködés előnyei

Hogy márkád hírnevét még több ideális vásárlóhoz könnyedén eljuttathasd, keress fel egy divatvloggert vagy bloggert, akinek a közönsége jó eséllyel érdeklődne a termékeid iránt. Az ilyen nagy követőtáborral rendelkező befolyásos személyek véleményére adnak a követőik, és sokat jelenthet márkád számára, ha megemlítik vagy megjelölik azt valamilyen csatornán. Sokat segíthet továbbá, ha értékelést írnak róla, vagy csak láthatóan viselik valamelyik termékedet.

 

Segíthetnek egyéni tartalmakat létrehozni kampányod számára, vagy akár csak szimplán előnyös képeket készíthetnek termékeidről. Befolyásuknak köszönhetően hamarosan növekedést tapasztalhatsz majd az eladások számában.

 

Egy bloggerrel való együttműködésnek két fontos előnye van: az egyik, hogy márkádat egy új célközönség ismerheti meg, illetve az aktívabb bloggerek tartalmat készíthetnek és új ügyfeleket ösztönözhetnek a vásárlásra.

 

Érdemes egy kisebb útmutatót küldeni a bloggereknek és vloggereknek, amelyben részletezheted, hogy miként szeretnéd megjeleníteni termékedet az általuk készített tartalomban.

 

6. Ösztönözd az új email feliratkozókat

Minden feliratkozónak küldj egy automatikus üzenetet, amiben megköszönöd a feliratkozásukat és felkéred őket, hogy kövessenek Instagarmon vagy a Facebookon. Ösztönözd őket, hogy a követés mellett osszanak meg képeket amiken a termékeidet használják, és jelöljék meg benne az általad megadott hashtaget is.

7. Készíts ajándék tippeket egész évre

Attól függően hogy milyen e-kereskedelmi üzleted van, készíts ajándék-ismertetőket az ideális vásárlód legfontosabb életeseményeihez. Az emberek nem csak karácsonykor vásárolnak ajándékokat – az anyák napja, ballagások, születésnapok és minden egyéb esemény is remek alkalom néhány ajándék beszerzésére – és értékesítésére.

 

Ezek az útmutatók a szerepelhetnek weboldalon és a feliratkozók számára is elküldhetők emailben. Természetesen a közösségi platformokon is javasolt értesíteni a követőket ezekről.

 

Az útmutatókat különböző témakörökhöz kapcsolhatod – anyák napján például hölgyeknek szánt termékekből állíthatsz össze egy kis gyűjteményt, amit meghirdethetsz, mint tökéletes anyák napi ajándékok. Az útmutatókat landing pagek vagy ebookok formájában is megjelenítheted.

 

8. Építs közösséget a követőidből

Biztasd a követőidet arra, hogy megosszák tartalmaidat, hogy több emberhez jusson el márkád híre.

 

Egy példa erre a Facebookon illetve Instagramon rendezett játék, ahol arra kéred a közösséget, hogy osszanak meg olyan képeket, amiknek közük van a márkához, amiben a márka hisz – természetesen a megfelelő hashtag használatával.

 

Az így kapott fotókat akár egy blogbejegyzésben is megjelenítheted, amiknek a követők is biztosan nagyon örülnek majd, hiszen ki ne szeretné, ha kedvenc cége egy általa készített képet mutatna meg a nagyvilágnak?

Ki ne szeretné, hogy kedvenc márkájuk megemlítse őket valamelyik csatornán? 

 

10. Jegyezd meg a vásárlók születésnapját, hogy tovább növeld a márkahűséget a köreikben

A leghűségesebb ügyfelek adatait érdemes észben tartani – például a születésnapjukat. Jó stratégia például minden évben a megfelelő időpont tájékán egy hagyományos borítékos levelet küldeni számukra, amelyben egy egyéni kupon kódot találhatnak egy kis születésnapi üzenet mellett. A kupon kódot aztán egy kis árengedményért aktiválhatják weboldaladon.

 

A hagyományos levelezés érezteti az ügyfelekkel, hogy külön figyelmet fordítasz rájuk. Ezek nem kell, hogy mindig születésnapi üdvözlőlapok legyenek – értesítheted őket így a közelgő leárazásokról vagy a legújabb termékekről is. Mindez a márkahűség növelését eredményezi majd.


Minden esetben fontos, hogy valamilyen digitális „nyomot” mellékeljünk az üzenethez, amin az ügyfelek elindulhatnak és online folytathatják az informálódást a levél tartalmáról. Ez azért fontos, hogy a digitális területen kívül történő erőfeszítéseid (hagyományos levél) hatékonyságát digitális formában is nyomon követhesd.

 

10. Indíts blogot, vagy ha már rendelkezel egyel, foglalkozz vele többet

A blogok segítenek, hogy az érdeklődő közönséget rendszeres információkkal láthasd el.

 

A blogbejegyzéseknek rendszeresen kell érkezniük, a hét több napján, lehetőleg ugyan abban az időpontban, hogy az olvasók mindig tudják, mikor számítsanak új tartalomra. Érdemes vizuálisan megragadóan elkészíteni őket, és tömör megfogalmazást alkalmazni, nem több mint 500 szóval. Online marketing stratégiád azonban elképzelhető, hogy jóval hosszabb bejegyzéseket követel majd meg, több tartalommal.

 

A hosszabb bejegyzésformátum gyakran a már korábban említett stílusismertetők és útmutatók esetén alkalmazható hatékonyan.

 

Ezek a blogbejegyzések segítenek az érdeklődőknek, hogy többet tudjanak meg rólad, márkádról, termékeidről és hogy miként vásárolhatnak ezek közül. A blogbejegyzések nem feltétlenül kell, hogy a reklámról szóljanak – különböző témákban is megírhatók, amik értékesek lehetnek a közönség számára.

 

11. Ha valaki még nem áll készen a vásárlásra, akkor vedd rá, hogy később meggondolja magát

Amikor egy látogató először weboldalara érkezik, még nem feltétlenül áll készen a vásárlásra. Fontos, hogy valamilyen módon megszerezd email címét hogy feliratkozóként rendszeresen új tartalmakról értesíthesd és szép lassan átkonvertálhasd érdeklődőből vásárlóvá.

 

Az emailekből olyan adatokat szűrhetsz ki, hogy például hány üzenet után döntöttek a vásárlás mellett, mely termékek után érdeklődnek vagy hogy melyik napszakban nézegetik az emailjeiket.

 

12. Emlékeztesd a vásárlókat a kosárban hagyott termékekről

Az emberek hajlamosak egy online üzletben termékeket helyezni a digitális kosárba, majd rövidesen meg is feledkezni azokról. Az ilyen felhasználóknak érdemes emailt küldeni, hogy emlékeztesd őket a kosárban hagyott termékekről. Először másnap, majd következő héten, majd két hét múlva, stb. Egy hónappal később egy kisebb árengedménnyel is ösztönözheted őket a vásárlás folytatására.

 

Ez az emailes emlékeztető csak a weboldalra regisztrált felhasználókkal működik, ezért fontos, hogy egyszerű és átlátható regisztrációs folyamatot hozz létre számukra.

 

13. Keresőoptimalizálás az adu ász!

A keresőoptimalizálás nem azt jelenti, hogy a márka nevére, de még azt sem, hogy 2-3 termékre jól jön a weboldalad a keresőkben. A keresőoptimalizált weblap több ezer szóra az elsők között van. Ezt hívjuk horizontális keresőoptimalizálásnak. El kell érned, hogy azokra a problémákra, melyekre termékeid megoldást kínálnak, megtaláljanak a potenciális vevők a Google-ben. Ehhez mind a fizetett hirdetések rendszerét (AdWords) mind a keresőoptimalizálás (SEO) technikáját is alkalmaznod kell. Az alábbi ábrán egy élő példát mutatunk be a vásárlások százalékos arányára a Wannabee webáruházból:

 

Divatmarketing online eredmények

 

13+1. Tökéletesítsd online marketing stratégiádat

Bármennyire is azt gondolod, az online marketingben márkád jól teljesít, szakember segítségével érdemes átnézetned online marketinged jelenlegi rendszerét. Az online marketing tanácsadó napi szinten, sok ügyfélen keresztül élesben teszteli a legfrissebb marketing újdonságokat. Kérd tőle céged online marketing auditját, hogy megtudd, mit lenne érdemes másképp csinálnod!  

címkék: Marketing stratégia
A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban

A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban

2017-09-17

Lassan ez az év is véget ér, ideje megnézni, milyen online marketing stratégia vezetett 2017-ben a sikerhez az online marketing terén, és mit kell tennünk 2018-ban!

Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol!

Digitális, online marketing stratégia biztonságtechnikai cégeknek

2017-09-08

Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!