Keresés

Menü

A landing page a Te arcod, megjelenésed egy tárgyaláson. Az első benyomás mindent eldönt, nyersz vagy veszítesz. Nézzük meg marketing szempontból, milyen a jó érkezési oldal!

Marketing Professzorok
Online Marketing

Hogyan készíts ügyfélmágnes landing page-eket? Segítünk!

2014.08.23.

A landing page a Te arcod, megjelenésed egy tárgyaláson. Az első benyomás mindent eldönt, nyersz vagy veszítesz. Nézzük meg marketing szempontból, milyen a jó érkezési oldal!
Amikor valakivel találkozol, és el szeretnél adni valamit, szép ruhába, igényes külsővel jelensz meg, és igyekszel jól teljesíteni a tárgyaláson. A honlapod olyan, mint te vagy, neki is így kell tennie a látogatókkal, ha azt szeretnéd, adjon el helyetted. Nem érdemes tehát elkapkodni apró részeteket, hiába adsz rá szép ruhát, ha szuvasak a fogai, és amint a vevőre mosolyog, az messze szalad rémületében. Rengeteg ilyen apró részlet van egy weboldal esetében, az online marketing egy összetett tudomány, emeljünk ki azonban ebből most egyet, azt a szuvas fogat, amit először lát meg a látogató és ez a „landing page”.

 

Mi az a landing page?

Landing page-nek hívják azokat az oldalakat, melyeket különböző kampányokra „kihegyezünk”. Ide érkeznek be először a látogatóid. Bizony, NEM a főoldalra, ide! Lehet ez egy AdWords kampány, egy Facebook hirdetési kampány, de bármilyen más fizetett banner vagy PR cikk kampány is. Sőt, ahogy azt már egy korábbi, a landing page-ről szóló cikkünkben leírtuk, a keresőoptimalizálás tematikájának egyik legfőbb eleme, hogy minden szóhoz-kifejezéshez legyen egy-egy landing page-ed. 
 

Hogyan készítsünk a jó landing page-t?

Először is el kell gondolkoznod azon, kihez fogsz szólni. Ezt nyilván a marketing stratégiádban is meghatároztad. Nagy hiba, ha írásos marketing stratégia nélkül vágsz bele a marketingbe! Bontsd le, kinek szól az adott kampány, ő mit szeretne látni, te mit akarsz eladni neki.  Vegyünk egy példát. Üzemeltetsz egy szállodát, a marketing stratégiádban meghatároztad, hogy többek között kiránduló csoportoknak, tánctáboroknak, és sporttáboroknak adsz csomagokat, utakat. Létrehozol egy keresőoptimalizált weboldalt, van egy jól megtervezett főoldalad, mint mondjuk ez: minta szálloda Villány. Nyilván rengetegen érkeznek a főoldalra, itt is szólnod kell a fő célcsoportokhoz. De a keresőoptimalizálás és a CPC kampányokhoz létrehozol a fent említett célcsoportoknak landing page-eket, melyek hozzájuk szólnak. Íme a landing pagek a következő csoportoknak (a linkre kattintva a példákat is megnézheted):
 
 
Ezekre már nyugodtan adhatunk fel hirdetést, oszthatjuk meg Facebook oldalainkon, mivel biztosak vagyunk benne, azokhoz szól, akiknek eladni szeretnénk! 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat ide kattintva

 

Milyen a jó landing page?

 
Foglaljuk össze tehát pontokban, milyen a jó landing page! Ezeken a pontokon kívül még érdemes elolvasnod korábbi cikkünkben összefoglaltakat is!
 
…egyszerűen jól néz ki. Mint tudjuk, a külső nem minden, de a landing page egyik legfontosabb tulajdonsága. Gondolj úgy a landing page-re, mint egy csajozós módszerre. Ne legyen ijesztő, közönséges, legyen kifinomult, mint egy úriember, aki tisztelettel bánik a kiszemelt hölggyel.
 
…passzol saját reklámjához. A jó landing page kapcsolódik ahhoz a reklámhoz, amelyről látogatói elérik és még jobb, ha ugyanazokat a kulcsszavakat is tartalmazza. Ha hirdetésedben sátrat kínálsz és a landing page hálózsákokat ajánl, az félrevezető, a látogató azonnal visszafordul és így hiába fizetted ki azt a kattintást, amellyel az oldaladra jutott.
 
…csak a szükséges információkat kéri. Ha egy landing page azonnal adatokat kér, riasztó hatással lehet a látogatóra. Sok esetben azonnal egy felugró ablak jelenik meg a látogató előtt és hírlevélre való feliratkozást ajánl, holott még az oldalt se látta az illető. Ha mindenképp hasonló módon szeretnéd elkérni a látogató adatait, várd meg, amíg vásárló lesz belőle, majd a vásárlást megköszönve felkínálhatod neki, hogy adja meg adatait a következő vásárlás megkönnyítése érdekében vagy, hogy iratkozzon fel hírleveledre.
 
…kihasználja a színek erejét. Ehhez egy kis segítségre is szükséged lehet valamilyen designertől vagy művésztől, de ha utánajársz, rájöhetsz, melyik színnel hogyan lehet befolyásolni a tudatot, melyiket tudod felhasználni a vásárlók ösztönzésére.
 
…megosztható. Mint minden aloldal, a landing page is jó, ha rendelkezik a Facebookhoz, Google+-hoz és a számodra fontos közösségi oldalak Like, +1, stb. gombjaival. Gondolj bele, mennyien osztják meg legújabb vásárlásukat a közösségi oldalon. Az emberek szeretnek mutogatni, ezt pedig neked is ki kell használnod, így a közösségi oldalakról is potenciális vevőket csábíthatsz saját oldaladra.
 
…büszke az eddigi eredményeire. Nyerté év honlapja díjat? Tiéd az év webshopja? Nálad lehet kapni a legjobb áron egy terméket? Kizárólagos viszonteladó vagy? Tüntesd fel eredményeidet a landing page-en, hiszen ezek még nagyobb bizalmat ébresztenek a látogatóban, aki még szívesebben fog majd nálad vásárolni eredményeid láttán.
 
…mobilbarát. Ha olyan oldalad van, amely könnyen kezelhető a mobilfelületeken is, az megkétszerezheti a sikeres vásárlás esélyét. Ha van olyan hirdetésed, amely kifejezetten a mobilos felhasználókat célozza meg, még jobb, ha oldalad ki tudja szolgálni őket.
 
…udvarias. Egy előző pontban már említettük a vásárlás megköszönését, de hangsúlyos dologról van szó, amelyet nem érdemes kihagyni. A vásárlást megköszönve más termékeket, de ami még jobb, hasznos cikkeket is ajánlhatsz vásárlódnak, ami tovább építi kettőtök kapcsolatát. 
 
…bemutatja elégedett ügyfeleit is. Tovább építheted látogatóid irántad táplált bizalmát azzal, ha bemutatod elégedett ügyfeleidet, legyenek azok nagy cégek vagy magánszemélyek. Ismert cégek logóinak kihelyezése többet ér, hiszen azokat bárki ismerheti, bárki rájuk kereshet, míg egy magánszemély ajánlata akár hamisnak is tűnhet.
 
…gyorsan betölt. Keresőoptimalizálás szempontjából is fontos tény egy oldal letöltési ideje, ez hatványozottan igaz a landing page-re, hiszen ha sokat kell várni a betöltésre, a látogató megunja, bezárja az ablakot és megint hiába fizettél a kattintásáért. Használj olyan képeket, amelyeket az oldal betöltése érdekében optimális nagyságúra méretezel és alkalmazz egy jó webszolgáltatót, aki számodra megfelelő letöltési sebességet garantál.
 
…vadállatként kezeli látogatóit. Nem kell semmi rosszra gondolni, csupán abból indulunk ki, hogy a vadállatok gyorsan szeretnének táplálékhoz jutni a lehető legkönnyebb módszerrel. Így gondolj a látogatókra is, akik könnyen és gyorsan szeretnének hozzájutni ahhoz, amiért landing page-edre jutottak. Emeld ki a fontos főcímeket, továbbjutási lehetőségeket, hogy azokat is gyorsan célba juttasd, akik nem szeretnének mindent elolvasni.
 
…analitikával is rendelkezik. Ne csak puhatolózz a sötétben, ismerd oldalad adatait. Elképzelhetetlen, hogy valaki weboldalát úgy vezesse, hogy nem ismeri annak látogatottságát és egyéb statisztikáit, ez ugyanúgy igaz a landing page-re is, hiszen honnan tudnád, mennyien látogatnak, mennyire érik meg reklámjaid, ha nem tudod azok sikerességét.
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!