Keresés

Menü

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között de melyek az új trendek?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017.07.19.

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom továbbra is értékes marad, de teljesen új és már meglévő technológiák fejlesztésével újabb és újabb eszközök jöhetnek létre, amelyek segítik a marketing szakemberek munkáját. 


2017 az ilyen trendek éve.

Kiterjesztett valóság marketing

A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) az utóbbi években elképesztő technológiai fejlődésen ment keresztül. A VR, illetve annak egyik közeli hozzátartozója, az úgynevezett „kiterjesztett valóság” (Augmented Reality – AR) egyre több részére törnek be a különböző piacoknak és lassú ámde magabiztos tempóban átformálják a felhasználói élményeket. Az okostelefonok népszerűsége kulcsfontosságú szerepet játszott az AR felhasználók közötti elterjedésében. Talán legismertebb példa erre a Pokémon Go AR-t használó telefonos játékalkalmazás. Az ilyen könnyedén alkalmazható applikációk segítenek felkészíteni a fogyasztóközönséget az AR sajátosságaira.

 

Az olyan cégek, mint az Ikea is igyekeznek már a technológia hajnalán alkalmazni és teljes mértékben kihasználni azt. Az AR már azzal befolyásolta a különböző eszközök értékesítését, hogy  csak bizonyos készülékek támogatják ezt a technológiát, amelyek ezért előnyt élveznek a konkurenciával szemben.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva


 

Élő videóközvetítés

A Facebook számos online branding és marketing fejlesztést vezetett már a fennállása óta, és habár nem ez volt az első platform, amely élő videóközvetítést tett lehetővé, kétségtelenül a leghatékonyabban használja a mai napig is ezt a technológiát. A Facebook számos élő videó újításért felelős az online marketing világában.

 

Az élő videók és a közösségi média kombinálása különösen előnyös a márkák számára, hiszen ez a párosítás sokkal közvetlenebb kommunikációs csatornát biztosít a cégek és az ügyfelek között, mint sok másik módszer.

 

Viselkedés alapú személyre szabás

A tömegmarketing leköszönőben van – a személyre szabott reklámok kora még csak most kezdődik. Ideje „személyesen” is megismerkedni fogyasztókkal – a viselkedés alapú marketing adatgyűjtéssel kezdődik. Ezeket az adatokat felhasználva a marketing és branding szakemberek olyan reklámstratégiákat alakíthatnak ki, amelyek a potenciális ügyfelek személyes igényeit célozza meg.

 

Habár a módszer egyáltalán nem újszerű, a technológiai fejlődésnek köszönhetően a modern, digitális közegben is megvan a helye. A közösségi média használati szokások, online vásárlások és telefonos alkalmazások alapján történő adatgyűjtés egyre részletesebbé és alaposabbá válik. Ezek a technikák teszik lehetővé például a Facebook hirdetések és a weboldalak felhasználói élményeinek javítását, releváns tartalmak személyre szabott megjelenítésével.

 

A Facebookon túl

Habár a Facebook még mindig a leghatalmasabb közösségi óriásnak számít, A legújabb generáció már a legújabb platformok használatát is elsajátította, és az olyan alkalmazások, mint például a Snapchat új lehetőséget nyitnak meg a marketing szakemberek és márkák számára. A Snapchat múlandó jellegű tartalommegjelenítése a marketing és branding módszerek új csoportjának kialakulásához vezethet.

 

Az új közösségi platformok azonban nem feltétlenül csak a legfiatalabbak számára lehetnek vonzóak. A már Twitter tulajdonában lévő Periscope egyre nagyobb lendületre tesz szert, ugyanis első sorban az élő videóközvetítésre épül. A Whatsapp bár nem tartozik az új alkalmazások közé, de nemrégiben a marketing szempontjából is jelentős célponttá vált.

 

Viselhető technológia

A Fitbit sikerét és a Snapchat saját Spectacles szemüvege által feltüzelt kíváncsiságot elnézve a viselhető technológia piaca is egyre vonzóbb a marketing iránt érdeklődő cégek, vállalkozások és márkák számára.

 

Az okos szövetanyagok, párosított cipők és felhasználó teljesítményét mérő fejpántok miatt a viselhető technológiára a fogyasztók is felfigyeltek. A közeljövőben valószínűleg a már korábban említett kiterjesztett valóság, illetve az ilyen viselhető eszközök és a mobilalkalmazások érdekes fúzióját figyelhetjük majd meg, ami marketing szempontból sem lesz elhanyagolható.


Lokalizált mobilmarketing

A mobilmarketing hajnalán a szervezeteknek elég volt jelen lenni a mobilkörnyezetben, hogy elérhessék célközönségüket. Manapság azonban a piacon egyre hevesebb a verseny, ezért a fogyasztók figyelmének felkeltése érdekében újabb és újabb kreatív módszerekre és ötletekre van szükség. Ez a kreativitás például a lokalizált mobilmarketingben is megjelenik.

 

Az amerikai „Cups” kávézó-alkalmazás számos egyesült államokbeli városban is aktív. Az ország hatalmas méretét és az ízlések sokszínűségét elnézve természetes, hogy a különböző vidékeknek és nagyobb városoknak más és más fogyasztói kultúrájuk van. A Cups minden helyszínen egyedi marketing stratégiát alkalmaz.

 

Függőleges videó

A felhasználók már régóta használják okostelefonjaikat vertikális orientációban videórögzítés közben, az olyan nagyobb platformok pedig, mint a Facebook, YouTube és a Snapchat igyekeztek alkalmazkodni ehhez az újszerű szokáshoz – a közösségi hírfolyamok egyre inkább támogatják ezt a formátumot. De miért fontos ez az online marketing szempontjából?

 

A statisztikai adatok alapján megállapították, hogy a felhasználók sokkal szívesebben néznek meg egy videót hanggal, ha azt álló orientációban tekinthetik meg. Egy nagyobb függőleges kijelzőn sokkal jobban láthatók ezek a videók, amik egy átélhetőbb történetet képesek így elmesélni, ezzel pedig hatékonyabb marketing-eszközökké válnak.

 

Marketing automatizálás

Az érdeklődő látogatók felkeresése, az ügyfelek figyelmének megtartása és a személyes kapcsolatfelvétel olyan alapvető marketing módszerek, amelyek határozott eredményekhez vezetnek. Ezek azonban rengeteg odafigyelést igényelnek, nem beszélve a befektetett időről – mindez pedig fokozottan problémás lehet a kisebb, szűk létszámú cégek és vállalkozások számára. A marketing automatizálás célja az ilyen folyamatok megkönnyítése: lényegében a hétköznapi feladatok automatikus elvégzéséről van szó, előre meghatározott, egymást követő lépésekkel.

 

Számos ilyen rendszert alakítottak már ki a cégek saját maguknak, amik olyan lehetőségeket nyitnak meg, mint a hírlevélre feliratkozók vagy újonnan regisztráló automatikus emailes üdvözlése.

 

Chatbotok

A chatbot marketing az automatizálás egyik legjobb és legmodernebb példája. A chatbotok egy adott céget képviselnek, és a cég nevében veszik fel a kapcsolatot, illetve kommunikálnak a fogyasztókkal. Habár eleinte furcsán hangzik egy mesterséges intelligenciára „bízni” a fogyasztókkal történő kommunikációt, de a technológia elképesztő ütemű fejlődésének köszönhetően már most komoly előnyei vannak ennek a módszernek. Az emberi kapcsolattartás leváltása a közeljövőben teljes mértékben lehetetlennek tűnik (és valószínűleg soha nem is lenne szabad teljesen mellőzni ezt), a chatbotok mind a cég, mind az ügyfelek számára időspórolást jelentenek, így mindenki jól jár velük. A chatbot marketingről itt olvashatsz részletesen: Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing
12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

12 verhetetlen módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

2017-09-25

Az online marketing lényege a konverzió, a vásárló, a páciens. Egészségügyi marketingben végzett tanácsadói munkánk során a cikkben...

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!