Keresés

Menü

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3


8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3

2014.05.28.

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3

15 év és több, mint 200 cég marketing tanácsadói tapasztalatom alapján ebben a cikksorozatban szedtem össze 8 fontos tippet arról, mi kell vállalkozásod sikeres marketingéhez! 


Jelenleg a kisvállalkozásoknak minden eddiginél több esélyük van önmaguk reklámozására – legalábbis több esélyük van eljuttatni üzenetüket célközönségükhöz, mint bármikor máskor a reklám történelmében. Bár a közösségi média ingyenes, időt kell rááldozni, és mint tudjuk, az idő pénz. Mark Zuckerbergnek ugyan úgy látszik, a világ összes pénze sem lenne elegendő, folyamatosan arra törekszik, senki ne tudja ingyenesen használni a Facebookot saját érdekében, azonban még mindent nem rontott el, illetve vannak az online marketingnek egyéb olyan eszközei, melyek jelentős előnyt biztosítanak azok számára, akik élnek velük. Az internet marketing még mindig nagyságrendekkel olcsóbb, mint a nyomatott és elektronikus reklámok. Bár marketing tanácsadással foglalkozunk és minden szóba jöhető eszközt használunk ügyfeleink érdekében, mégis az online eszközöket helyezzük előtérbe a fent leírtak miatt. Az elmúlt 15 évben is ezt tettük, több, mint 200 ügyfélnél, melyek tapasztalatait most egy több részes cikksorozatban közöljük. Olvasd végig te is! 
 

Melyik a legjobb marketing csatorna a KKV-k számára? 

Kezdjük el az elemzést ma két fontos témával. Az, hogy mi nem hirdetünk sehol, mégis válogatunk ügyfeleink között elsősorban ennek a két eszköznek tudható be. Bár saját marketingünk is komplex stratégia alapján működik, ahogy a tied is fog, ha bennünket bízol meg, ezt a két eszközt azonban mindenképpen előre kell vennünk. Lássuk hát őket!
 

1 – Blog

Kisvállalkozások egyik legerősebb fegyvere egy blog lehet – ezt több vezető marketing szakértő is állítja. Egy blogon látogatóidnak, ügyfeleidnek olyan tartalmakat közvetíthetsz, amelyek teljesen egyértelműen nem a te bevételeid gyarapodását szolgálják, mindenképp jó fényt vet rád és csapatodra és egyben azt is megmutathatod, hogy mennyire is vagy profi szakterületeden. 
Azzal, hogy folyamatosan blogolsz (hetente párszor viszel fel bejegyzést), egyben weboldalad (blogod) keresőoptimalizáltságát is növelheted, hiszen minden egyes bejegyzés tartalmazhat linkeket, kulcsszavakat, ami mind blogod látogatottságát növeli, mint releváns linkekkel mutat oldaladra. Minél többet blogolsz, annál nagyobb forgalmat generálsz, és annál nagyobb lehet a Google-ből jövő organikus elérésed.
A guest blogging sem elhanyagolandó opció. Nálunk most kezd divatba jönni a lehetőség felhasználása, de tőlünk nyugatabbra már sokan használják. A guest blogging lényege, hogy vendég szerzőként írunk más releváns blogokba. Itt nyilván közzé tehetünk linket saját blogunkhoz vagy weboldalunkhoz, ami tovább növeli a keresőoptimalizáltságot. Egyúttal más csoport elé is kerülhetünk, további olvasókat, látogatókat és potenciális vásárlókat szerezhetünk csupán azzal, hogy írunk. Csak a megfelelő blogot kell megtalálni és sikeresen együttműködni annak szerzőjével. 
Semmiképpen sem ajánljuk azonban, hogy ne saját domainen írd blogodat. Nem alkalmasak a bloggyűjtő, ingyenes oldalak a hosszú távú üzleti stratégiák számára. Láthatjuk ezt a Facebook változásaiból is: mindenki azt hitte, korlátlan és örök ingyenes marketing eszközt „ajándékozott” neki a nagy fehér főnök, Mark. Aztán ahogy a biznisz beindult, folyamatosan szorongatja az őt használó cégeket. Soha nem tudhatod, hogy mikor tesz így veled egy blogoldal, egy bérelt hely. Ami a tied, az a biztos!
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

 

2 – A közösségi média kiaknázása

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a közösségi média előnyeit és használatának fontosságát. Aki nem képviseli cégét közösségi oldalon, az a saját sírját ássa. Lehet, hogy te is úgy véled, cégednek semmi előnye nem származhat a közösségi jelenlétből, de minden bizonnyal tévedsz. Lehet, hogy nem ez a legjobb hely számodra, nem innen találnak rád legnagyobb vásárlóid, de mindenképpen csak pozitívumokkal járhat egy megfelelően vezetett oldal. Akkor is így van ez, ha csak B2B komunikációt folytatsz, ügyfeleid csak cégvezetők lehetnek. Tudjuk, tapasztaltuk. 
A Facebook szerepe még mindig kiemelt a közösségi oldalak körében (legalábbis Magyarországon), de a Google+, LinkedIn, Twitter és a Pinterest is kezd felzárkózni, rengeteg online újság talál új újságírókat Tumblr-ön. Azt, hogy melyik közösségi médiát milyen hangsúllyal szerepeltetjük marketing kommunikációdban, mindig a kezdeti marketing stratégia kidolgozásánál döntjük el a termék/szolgáltatás és a vevői csoportok összetételének megfelelően. 
Meg kell találjuk a számodra megfelelő platformot, és el kell kezdenünk kommunikálni a közönségeddel. Sok cikket írtunk, írunk arról, ezt hogyan tedd. Ha jobb oldalt a SMM cikk kategóriára kattintasz, végigböngészheted közösségi média marketing témában írt cikkeinket, melyekből rengeteg mindent megtudhatsz. 
 
Holnap pedig itt a blogon a cikksorozat következő része! 
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék:
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok