Keresés

Menü

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

2015.01.10.

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak
Megint eljött az év eleje, ezért érdemes kicsit áttekinteni, hogy milyen trendekre számíthatunk az elkövetkező évben, és ismét nagy változásokat hozott.  Most röviden összefoglaltuk neked azt a 7 dolgot, amelyre mindenképpen fel kell készülnöd a sikeres online marketing érdekében!
 

 

 

 

#1 Az Ello felemelkedése

Talán egy valami volt az előző évben, amelyet egyáltalán nem tudtunk megjósolni és nem is vártunk: egy új közösségi média megjelenése és elterjedése, amely a teljhatalmú Facebook mellé zárkózik fel lassan. 
A kizárólag meghívásos alapon működő platform sikerének titka talán az a technika, amelyben a Facebook körül éppen, hogy viták és felháborodások születtek: az Ello ugyanis egy olyan ingyenes szolgáltatást kínál, amelynek keretén belül megígéri a felhasználók számára, hogy SOHA nem adja ki adataikat harmadik félnek.
 
„Az adataid gyűjtése és eladása, a szokásaid feltérképezése a posztjaid alapján egyrészt ijesztő, másrészt nem etikus. Egy ilyen „ingyenes” szolgáltatásért az emberek nagyon is sokat fizetnek azáltal, hogy az adataikat a hirdetők számára kiadják!”
 
Egyelőre nem tiszta, hogy a hihetetlen fejlődése az Ello-nak csak annak köszönhető-e, hogy ilyen jól reagált a Facebook negatívumaira és egyfajta „anti-Facebook-ként” lépett fel, vagy valóban a funkcionalitásának, a design-nak köszönheti, hogy a közösségi média óriás végre ellenfélre akadt.
A Ello iránti elköteleződés még nem alakult ki teljesen, és már készültek kritikák is a felületről – de 2015-ben mégis hatalmas ugrásra számíthatunk részéről, és persze kérdéses az is, hogyan alakul a magyar regisztráltak száma.
 
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 


 

#2 A Facebook hirdetésekre való igény, és ezzel együtt az ár is emelkedni fog

A Facebook-on a posztok elérésének száma egyre csökken – ami a közösségi médiában marketing tevékenységet alkalmazó vállalatok számára elég nagy akadályt állít. 
A Facebook továbbra is limitálni fogja azt, hogy egy rajongó bizonyos időintervallum belül hány posztot láthat az oldaladból, így a fizetett hirdetések és a promotált posztok létjogosultsága egyre inkább növekszik majd. És ezzel a növekvő tendenciával az árak is emelkednek majd – míg az organikus elérések száma egyre csökkenni fog.
 

#3 A Twitter újdonsült vállalatok számára kidolgozott hirdetési modellje igen népszerűvé válik majd

A Twitter legújabb lépéseként sokkal több lehetőséget és választást kínál a vállalatok számára abban, hogy hogyan és miért szeretnének fizetni a hirdetéseknél, ezért a kkv szektorból várhatóan igen sokan fogják a Twittert választani hirdetésre, talán Magyarországon is elindul valami ezen a fronton is.  Az új rendszer ugyanis már nem kattintásokra vagy tweetek-re lesz fizetős, hanem konkrét teljesítésekre – így sokkal jövedelmezőbbnek is bizonyulhat. 
 
Ezek a tárgyérzékeny kampányok – amelyek még csak beta verzióban működnek – olyan rugalmasságot kínálnak majd a vállalatoknak, amely lehetővé teszi, hogy például csak az átkattintásokra, konverziókra fizessenek, vagy az új követők után, esetleg a retweet-ekre kelljen pénzt kiadniuk. 
 

#4 A Google+ marketing haszna kérdéses

A Google+ most már nem tud olyan dolgot produkálni, amelyet hatalmas ellenfelei (a Twitter, a LinkedIn, vagy a Facebook) ne tett volna már meg… Éppen ezért úgy tűnik, egyre inkább feledésbe vész majd a Google által megtervezett közösségi média platform. Nagy kérdés, hogy dobja-e a Google az egész projektet, sokan ezt jósolják neki. Megtette ezt más sok, nekünk tetsző projekttel is a keresőóriás, de ez azért elég nagy presztízsveszteséget okozna neki. 2015 sötét lova tehát a Google Plus, ami nagyban segíti a keresőoptimalizálás folyamatokat, de mint közösségi média platform nem igazán működik jól. 
 

#5 Az Instagram felfelé ível majd a kép-központú marketingtevékenységben 

Az Instagram, úgy tűnik, nem fog eltűnni a következő évben sem. A havi 200 millió felhasználójával úgy tűnik ebben az évben ő lesz A közösségi média, ha képekről beszélünk. A témában készült kutatások alapján a piacon részt vevők 42%-a tervezi az idei évben, hogy megjelenik az Instagram-on is. 
Ezen felül a platform terveiben megjelenik, hogy tovább növeli a micro-videóknak fenntartott tárhelyét. 2015-ben várhatóan az Instagram ebben a szektorban átveszi majd a Vine helyét.
Emellett úgy tűnik, a videókat ezentúl a vállalatok fizetetten specifikus célközönségeknek tudják majd eljuttatni, mely során lehetőségük lesz beállítani a célközönség életkorát, nemét és tartózkodási helyét. A micro-videó a marketingben egyelőre sokat vitatott téma, de nagyon jó lehetőségeket tartogat azon vállalatok számára, akik saját 15 másodperces videóikat a fiatal társadalom számára akarja eljuttatni.
 

#6 A LinkedIn a B2B közösségi média csúcsán

A LinkedIn már évek óta főként a vállalatok közti kapcsolatot erősíti, és úgy tűnik, 2015-ben ez tovább fokozódik majd – így még inkább elkülönül majd a platform a többi közösségi média platformtól. 
Így azoknak a vállalatoknak, akik más vállalatokkal állnak üzleti kapcsolatban a LinkedIn lassan fontosabbá válik majd, mint a Facebook – hiszen ezek a vállalatok már 2014-ben is 88%-ban voltak jelent a platformon – míg a Facebook-on 89%-uk jelent meg. 
 
 

#7 A közösségi média marketing végre a tartalommarketinggel jár majd kéz a kézben

2015-ben várhatóan végre minden érintett realizálja majd, hogy a tartalommarketingnek mely a két alapvető pillére: a publikáció és a megosztások. A közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy a marketing keretein belül terjesszük tartalmainkat, és eléréseket generáljunk vele. Így a közösségi média gyakorlatilag ennek az eszköze lesz!
 
Már 2014-ben is sokan észrevették a publikálás fontosságát, de sokan elbuktak a sikeres tartalom előkészítésében és a szétosztás stratégiájának kidolgozásában is. 
Tehát a jövőben sem szabad elfeledkeznünk arról, hogy a tartalom önmagában nem elég – hiszen a megosztások stratégia legalább annyira fontos – ha nem fontosabb – mint maga a tartalom.
 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

2017-07-10

Hamarosan itt a kampány, családok, barátok ugranak egymásnak a politikai erővonalak mentén. Üzletemberként akár ki is végeztetheted magad, ha a Facebookra politikát posztolsz!  

Hotel, szálloda Facebook, Instagram, Pinterest oldaláért vagy felelős? Szeretnéd tudni, hogyan lehet olcsón kreatív oldalt vezetni? Mutatjuk!

Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek

2017-07-06

Hotel, szálloda Facebook, Instagram, Pinterest oldaláért vagy felelős? Szeretnéd tudni, hogyan lehet olcsón kreatív oldalt vezetni? Mutatjuk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!