Keresés

Menü

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz

2017.07.25.

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást? Mutatjuk!


Egyszer egy barátom, megkérdezte tőlem, mondjam meg, ha csak egy valamire költhetne a marketing eszközök közül, mit tanácsolnék, mi legyen az. Egyből rávágtam: A tartalommarketing! Ha minden nap, vagy amennyit csak tudsz, írsz valamit, ami a potenciális vevőidet érdekelheti, már nyert ügyed van. 

 

Valójában azonban a tartalommarketing még akkor is komoly feladatnak bizonyul, ha tudod, hogy mit csinálsz. Miért éri meg tehát foglalkozni vele?

 

Ha nemzetközi példákat nézünk, akkor kiemelkedő, hogy a Distribution nevű cég 2000 százalékos forgalom és 40 százalékos bevétel gyarapodást volt képes elérni vele. A Qualtrics 2 500 potenciális ügyfelet volt képes bevonzani fejenként mindössze 1,30 dollárnyi konverziós költséggel. A Kraft befektetésarányos megtérülése négyszer nagyobb volt, mint minden más alkalmazott technikájuk esetén. De ha azt vesszük, hogy alapvetően a Marketing Professzorok is ezt az eszközt használja egyedül, akkor ez is egy közvetlen bizonyíték lehet. Sokan posztolnak arról, hogy milyen sikeresek a keresőoptimalizálás, a SEO területén, mi mindig az első 5 között vagyunk ezekre a szavakra is, pedig külön a keresőoptimalizálással nem is foglalkozunk… 

 

Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy egy kis költségvetéssel hogyan érhetsz el kiváló eredményeket céged vagy vállalkozásod számára.

 

1. Keresd meg a céged számára legmegfelelőbb tartalomtípust

A tartalommarketinghez számos tartalomtípus tartozik, amelyek elkészítését elvárhatja tőled a piac. Ezek lehetnek blogbejegyzések, videók, slideshow-k, infografikák, eszközök, animációk, podcastek, könyvek és képek is.

 

Habár többféle tartalommal nagyobb közönséget érhetsz el, a különböző típusú tartalmaknak más a megtérülési arányuk.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva
 

 

Az első feladatod tehát megállapítani az egyes tartalomtípusok költségeit mind időben, mind pénzben. Ez után meg kell vizsgálnod, hogy a versenytársaid hasonló jellegű tartalmai hogyan teljesítenek. Ezt az ő tartalmaik által generált forgalom, közösségi megosztások, hozzászólások és a tartalomra mutató linkek alapján teheted meg.

 

Kezdj 2-3 olyan tartalomtípussal, amelyek költséghatékonyság terén kitűnnek a többi közül – először ezekre kell, hogy összpontosíts. Ha csak egyetlen típust tartasz előnyösnek, akkor legalább azzal az eggyel kell foglalkoznod.

 

2. Koncentrálj a minőségre, ne a mennyiségre

A legtöbb marketing szakember elköveti azt a hibát, hogy nem hozza ki a legtöbbet a tartalmaiból. Ez pedig nem más, mint pénz- és időpocsékolás.

 

Az imitáció problémája az egyik legjobb példa erre. Tegyük fel, hogy SEO analízised szerint egy sikeres blogíró heti öt alkalommal publikál egy új bejegyzést. Esélyes, hogy ez téged is arra ösztönöz majd, hogy kövesd a példáját és megírd a saját heti öt bejegyzésedet. Több mint valószínű, hogy a minőség a mennyiség rovására megy majd.

 

A tartalommarketingben érdemes a minőségre összpontosítani, és nem a mennyiségre. Az utóbbit csak akkor kíséreld meg, ha a költségvetésed lehetővé teszi azt.

 

Korlátozott anyagi erőforrások mellett azonban vigyáznod kell, hogy ne ess át a ló túloldalára. Hogy mit jelent ez? Érdemes a 80/20 szabályt alkalmaznod, amely szerint eredményeid 80 százaléka mindössze erőfeszítéseid 20 százalékából kell, hogy származzanak. Ez alapján tehát a tartalomkészítésre fordított extra erőfeszítések nem hoznak majd jobb eredményeket, és akár ronthatnak is azokon.

 

3. Javíts a hatékonyságodon

Ha saját magadnak intézed a marketingedet, akkor fontos szempont kell legyen a hatékonyság. Ha a tartalmak tervezése, elkészítése és népszerűsítése a saját idődet emészti fel, akkor muszáj leszel valahogyan lerövidíteni a különböző feladatokat. Ez segít, hogy hatékonyabban használd fel az erőforrásaidat.

 

Bizonyos technikák segíthetnek, hogy tartalmaidat rövidebb idő alatt készíthesd el. Az egyik ilyen technika lényege például, hogy a monoton feladatokat alfeladatokra osztod, és ezeket az alfeladatokat egyszerre végzed el. Például amikor blogot indítasz és szeretnél jó minőségű bejegyzéseket készíteni, akkor ahelyett, hogy mindegyikhez külön témát keresnél, felvázolnád és megírnád a bejegyzést, találj ki egyszerre 30 bejegyzés ötletet későbbre.

 

Így amikor legközelebb új ötletre van szükséged, akkor lesz egy előre elkészített listád, amelyből válogathatsz. Ez a technika nem csak felgyorsítja a munkádat, hanem segít lendületben maradnod is. Jobb minőségű tartalmakat készíthetsz majd, méghozzá rövidebb időn belül.

 

Ezt a módszert más munkafolyamatokra is alkalmazhatod, például a vázlatok (vagy körvonalak) elkészítésére, a bejegyzések megírására, szerkesztésére, a befolyásos személyek neveinek összegyűjtésére és az emailek megírására illetve elküldésére.

 

Hatékonyságodat kiszervezéssel is növelheted, ha hasznát látod. Ez sokat segíthet, ha nincs elég időd, de még fontosabb, ha nincs megfelelő képességed az íráshoz. A rossz minőségű tartalmakra hosszú távon ráfizetsz majd.

 

4. Szerezz nagyszerű tartalmakat, ingyen

Kreatív írókkal tartalmakat készíttetni az oldaladra mindig jó opció. De mennyivel jobb lenne, ha ezek az írók ingyen termelnék a bejegyzéseket, nem igaz?

 

Ha jó minőségű vendégbejegyzéseket szeretnél, akkor személyesen kell elérned az iparágad legjobb blogíróit. Habár lesznek köztük olyanok, akik egy bizonyos összegért írnak csak ilyen bejegyzéseket, sokan készséggel vállalják majd ingyen is a feladatot, hiszen ezzel új közönségeket érhetnek el, új oldalakon.

 

Egy másik jó módszer erre, ha weboldaladon kialakítasz egy sajátos aloldalt, amely kifejezetten a vendégíróknak szól. Ez az oldal ideális esetben három részből álljon:

  • A vendégposztok előnyei a vendégírók számára
  • Milyennek képzeled el ezeket a bejegyzéseket
  • Hogyan érhetnek el téged az érdeklődő vendégírók, és hogyan formázzák meg a jelentkezésüket (hogy könnyebben kiszűrhesd az irreleváns emaileket)

 

Mindig igyekezz csak releváns és minőségi tartalmakat elfogadni, ugyanis a rosszul megírt, alacsony minőségű tartalmak ugyan annyit árthatnak oldaladnak, mint amennyit a jobbak segíthetnek.

 

5. Helyezd mindenek elé a minőséget

A hatékony tartalommarketing lényege olyan minőségi tartalmak készítése, amelyekkel hitelességet és megbízhatóságot érhetsz el magadnak a közönséged köreiben.

 

Hogyan készíthetsz több minőségi tartalmat a rendelkezésedre álló erőforrásokkal? Hogyan használhatod ki a leghatékonyabban az erre fordított idődet? Érdemes-e kiszervezni a munkádat?
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, SEO, keresőoptimalizálás
A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából.

Így írhatsz érdekes tartalmakat a legszárazabb témákhoz is

2017-10-20

A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából. 

A storytelling nem újkeletű marketing eszköz, legnagyobb tanítóink is alkalmazták. Az egészségügyi online marketingben azonban egyre nagyobb hangsúlyt kap. Miért? Mert eredményes!

Egészségügyi marketing: a storytelling művészete és tudománya

2017-10-12

A storytelling nem újkeletű marketing eszköz, legnagyobb tanítóink is alkalmazták. Az egészségügyi online marketingben azonban egyre nagyobb hangsúlyt kap. Miért? Mert eredményes! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!