Keresés

Menü

Lassan ez az év is véget ér, ideje megnézni, milyen marketing stratégia vezetett 2017-ben a sikerhez az online marketing terén, és mit kell tennünk 2018-ban!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban

2017.09.17.

A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban

Lassan ez az év is véget ér, ideje megnézni, milyen online marketing stratégia vezetett 2017-ben a sikerhez az online marketing terén, és mit kell tennünk 2018-ban!


Weboldalad forgalmának növelése egyértelműen növeli majd sikeredet az online térben. A keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing mind-mind fontos eszközök, de mi a Marketing Professzoroknál a komplex online marketing kommunikációban hiszünk. Akkor lesz egy vállalat sikeres az online marketing területén, ha kommunikációját online marketing stratégiába foglalja. Mi kell ebbe a marketing stratégiába 2018-ban? Mutatjuk a legfontosabb elemeket! 


Új látogatók szerzése

 

Készíts új tartalmakat - tartalommarketing

A forgalom megnövelésének egyik leghatékonyabb módszere a webhelyeden található oldalak számának gyarapítása. Ezzel elősegítheted, hogy a keresőmotorok találatai között weboldalaid minél több kulcsszóra megjelennek majd. Vizsgáld meg, hogy milyen új kategóriákkal, blogbejegyzésekkel vagy érdekes tartalomtípusokkal (kérdőívek, vizuális tartalmak, stb.) bővíthetnéd webhelyedet bizonyos kulcsszavak megcélzására.

 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Optimalizáld régi tartalmaidat – keresőoptimalizálás, SEO

Amennyiben figyelemmel követed kulcsszavaid rangsorolását (hogy mely kulcsszavakra milyen pozícióban jelennek meg oldalaid), nézd meg, hogy mely kulcsszavakra jelennek meg tartalmaid a keresők találati oldalai alján, és egészítsd ki ezeket a jobb pozíciók elérése érdekében. A Google előnyben részesíti az új, naprakész tartalmakat a régebbi, elavultabbakkal szemben.


Készíts új termékeket

A látogatók bevonzásának másik nagyszerű módja egy olyan termék piacra dobása, amely eleget tesz elvárásaiknak és megfelel a szükségleteiknek. Az új termék új értékesítéseket eredményez majd, és több lehetséges ügyfelet von majd be a konverziós tölcsérbe is.

 

Indíts online tanfolyamokat

Az internet egyik legnagyszerűbb tulajdonsága, hogy bármilyen tartalomtípust publikálhatsz rajta. Az olyan hosszabb formátumú tartalmak (mint például tanfolyamok), amelyek egyszerre a felhasználók szükségleteinek is eleget tesznek, és kulcsszavakat illetve kulcskifejezéseket is megcéloznak (ne feledkezz meg a kulcsszó kutatásról) képesek nagy forgalmat vonzani webhelyedre. Az így beérkező látogatók email címeit aztán összegyűjtheted, bővítve ezzel feliratkozóid listáját.

 

Írj vendégcikkeket 

Keress olyan webhelyeket (például blogokat), amelyek a te szakterületedhez releváns témákkal foglalkoznak. Ezen oldalak olvasói nagy valószínűséggel a te tartalmaid iránt is érdeklődnének, amit a saját hasznodra fordíthatsz. Az vendégcikkekben elhelyezheted saját tartalmaid hivatkozásait, így mind te, mind a másik fél is nagyobb forgalomra tehettek szert.

 

Fogadj el vendégcikkeket

Sok más webhely is igyekszik vendégcikkek írásával javítani a SEO-ját. Amennyiben nem közvetlen versenytársakról van szó, érdemes elfogadni ezeket a cikkeket. Biztos lehetsz benne, hogy ők maguk is reklámozni kezdik majd azt a tartalmat, amit a te webhelyedre írtak, ezzel növelve látogatottságodat. Mint azt már említettük – a vendégcikkekből mindkét félnek előnye származik.

 

Készíts infografikákat

Amennyiben céged saját designerrel rendelkezik, vagy hajlandó vagy keresni egyet az interneten, érdemes infografikákat készítened. Ezek a képes-szöveges ábrázolások egyedi módon képesek átadni történeteidet a közönségnek, akik teljesen másképpen láthatják tartalmaidat, mint korábban. Ezeket az infografikákat aztán több helyen is megoszthatod. Fontos, hogy mindig helyezz el rajtuk saját webhelyedre mutató hivatkozásokat!

 

Adj podcast interjúkat, vagy hívj meg vendégeket saját adásodba

A podcast rendkívül népszerű műfaj manapság, és a podcast közönség bevonzásának egyik legnagyszerűbb módja befolyásos emberek meginterjúvolása. Akár egyfajta hangos vendégcikként is tekinthetsz ezekre az interjúkra. Igyekezz tehát bejutni néhány releváns adásba egy-egy interjú erejéig, vagy indíts saját közvetítést és hívj meg rá olyan embereket, akiket közönséged szívesen hallgatna.

 

Közösségi hirdetések – Facebook hirdetések

A Facebookon, és más hálózatokon futtatott hirdetések viszonylag olcsónak számítanak az AdWords-höz képest. Legtöbbjük lehetővé teszi hogy közönségedet demográfiai adatok alapján szétválaszd, vagy olyan kulcsszavakat célozz meg, amelyekkel elérheted közönséged tagjait.

 

PPC – AdWords 

A PPC általában a konverzió-orientált kulcsszavak esetén alkalmazható hatékonyan. A PPC-vel olyan látogatókat vonzhatsz webhelyedre, akik érdeklődnek annak tartalma iránt és jó eséllyel valamilyen konverzióra is hajlandóak.

 

Készíts és árulj kurzusokat

Tudásod továbbadásával tanúbizonyságot adhatsz szakértelmedről, és ráveheted az embereket, hogy elolvassák tartalmaidat. Ha rendelkezel valamilyen szaktudással, akkor állíts össze egy kurzust és áruld azt különböző webhelyeken és persze sajátodon is, például egy magas értékű kulcsszót megcélzó oldalon.

 

Készítsd Pinterest táblákat

A Pinterest egy különösen erőteljes domain, és létrehozott Pinterest tábláid igen magas rangsorolást kaphatnak. Végezd el a szokásos kulcsszó kutatást webhelyed számára, majd célozz meg néhány kulcsszót ezek közül a Pinteresten is. A táblák gyorsabb indexelése és jobb rangsorolása érdekében érdemes más online erőforrásaiddal (saját weboldal, Instagram, stb.) megtámogatni őket.

 

Hirdesd pinjeidet a Pinteresten

Manapság nem elég csupán kiváló tartalmakat készíteni és elvárni, hogy magától rangsorolásra kerüljön és látogatókat vonzzon be. A rangsorolás sokkal nagyobb mértékben függ a felhasználók bevonásától. mint valaha, éppen ezért erősen ajánlott költségvetésed egy részét pinjeid kiemelésére fordítani.

 

Partnerprogramok

A társulások különösen a B2B területeken lehetnek kifejezetten eredményesek az új ügyfelek bevonzásában. Indíts partnerprogramokat más, sajátodat kiegészítő cégekkel és vállalkozásokkal, hogy forgalmuk egy részét saját webhelyedre is átterelhesd webhely említéseken vagy akár email marketingen keresztül.

 

Link beszerzés

Habár egy már-már antiknak tekinthető módszernek számít, a mai napig köztudott, hogy minél több hivatkozás mutat webhelyedre, annál jobb rangsorolást kap majd. Javasolt minél több linket szerezni, amelyek különböző tartalmakból, releváns webhelyekről és az általad épített kapcsolatokból.

 

Készíts „satelit” webhelyeket

Ha fő webhelyed egy bizonyos réspiac köré épül, de más réspiacokkal is foglalkozol, akkor ezen réspiacok számára is érdemes külön webhelyeket létrehozni, amelyekkel aztán egymás között terelheted a beérkező forgalmat. Fontos persze feltüntetni, hogy ezen oldalak mindegyike hozzád tartozik, de remekül növelhető velük az organikus elérések száma.

 

Gyorsítsd fel webhelyedet

Egy gyors webhely nem csak több konverzióra képes, de a nagyobb webhelyekre több forgalom is érkezik, mert a keresőmotorok képesek gyorsabban átvizsgálni azt és több tartalmat találni rajta. Webhelyed sebességét több módon is javíthatod, például szolgáltató váltással, a kód optimalizálásával, gyorsítótárazás és tartalomszolgáltató hálózat használatával.

 

Végezz kulcsszó kutatást

Ha nehezen sikerül webhelyed forgalmának fellendítése, akkor végezz kulcsszó kutatást, hogy új ötletekre lelj, majd készíts új tartalmakat ezek köré.

 

Használj long tail kulcsszavakat

Ha webhelyed nem erősödött meg eléggé, akkor megpróbálkozhatsz long tail kulcsszavak használatával, amelyek általában több kulcsszóból állnak össze és sokkal könnyebb rangsorolásra kerülni velük. Ezekkel egy alapvető tartalommennyiséget hozhatsz létre, amelyekkel aztán visszahivatkozásokat szerezhetsz.

 

Szervezz versenyeket és nyereményjátékokat

Ha értékes termékekre hirdetsz meg nyereményjátékokat, azzal könnyedén gyarapíthatod email listádat, és ezzel közönségedet is. Ezekkel a játékokkal arra ösztönözheted a résztvevőeket, hogy osszák meg tartalmaidat, hogy nagyobb eséllyel nyerhessenek, és hogy azok több emberhez eljussanak.

 

Tarts beszédeket

Ha nem esik nehezedre kiállni az emberek elé, és beszédet tartani, akkor a különböző konferenciákon könnyedén megismertetheted magad egy erősen célzott, érdeklődő közönséggel. Érdemes ilyenkor arra ösztönözni őket, hogy írjanak előadásodról a Twitteren, így még több emberhez juthatsz el (ne felejtsd el minden dia alján megjeleníteni Twitter nevedet).

Készíts YouTube videókat

Ha képes vagy költséghatékony módszerekkel néhány videót készíteni, akkor azokat érdemes megosztani a YouTubeon, ami a legnépszerűbb videómegosztó platform az egész interneten. Egy YouTube csatorna kiépítése időigényes feladat, de hatalmas közönség érhető el vele.

 

Futtass YouTube hirdetéseket

Ha nem tudsz, vagy nem akarsz videókat készíteni, de vannak olyan videók, amelyeket közönséged előszeretettel néz a YouTubeon, akkor kihasználhatod a platform reklámszolgáltatását is, hogy eljuttasd hozzájuk üzenetedet.

 

Tarts webináriumokat

A webináriumok új közönséget terelhetnek irányodba, amikor vendégeket hívsz meg rá, hirdeted azt, vagy olyan közönséggel rendelkezel, akik előszeretettel néznek webináriumokat és osztják meg azokat, ezzel is téged népszerűsítve. Érdemes olyan vendégeket meghívni, akik maguk is népes közönségbázissal rendelkeznek.

 

Alkalmazd a HARO-módszert

A HARO az angol „Help A Reporter Out” azaz „segíts egy riporternek” kifejezés rövidítése. Lényege, hogy nagyszerű forrásokra lelhetsz a különböző tudósítók munkájában. Habár ez közvetlenül nem terel nagyobb forgalmat webhelyedre, ha átveszel tőlük egy idézetet (természetesen a forrás megjelölésével) és megjelölöd őket a közösségi médiás bejegyzésekben, azzal az ő közönségük számára is láthatóvá válik közzétett tartalmad.

 

Mentorálj egy frissen indult vállalkozást

Egy feltörekvő vállalkozás tanácsadójaként jó üzleti hírnévre tehetsz szert. Gyakran vendégcikkeket is kaphatsz, vagy felhasználhatod a kisegített vállalkozás nevét, hogy tartalmaid több helyre is eljussanak szakértői véleményként vagy forrásként.

 

Építs kapcsolatokat, hogy bekerülhess mások hírleveleibe

Egyes cégek napi, heti, havi rendszerességgel küldenek ki olyan hírleveleket, amelyek a saját területükhöz releváns cikkek gyűjteményét tartalmazzák, és ezek gyakran több ezer feliratkozóhoz is eljuthatnak. Ha van olyan tartalmad, amely véleményed szerint helyet kaphatna egy ilyen emailben, akkor vedd fel velük a kapcsolatot és ajánld fel azt nekik.

Meglévő látogatók megtartása

Miután valamilyen csatornán keresztül (SEO, közösségi média, hirdetés, stb.) sikeresen bevonzottad a látogatókat webhelyedre, gyakran többször is vissza kell térjenek, mielőtt konvertáló ügyfelekké válnának. Bizonyos látogatók csak kutatást végeznek, másoknak egyéb webhelyek vonják el a figyelmüket, és vannak, akik első körben még nem állnak készen a vásárlásra, vagy azon információik megadására, amelyekre szükséged lenne céged előrehaladásához. Ezeket a felhasználókat az alábbi módszerekkel veheted rá, hogy újra ellátogassanak webhelyedre.

 

Gyűjtsd az email címeket és rendszeresen küldj üzeneteket rájuk

Az egyik legegyszerűbb módszer a visszahívásra az emailek rendszeres kiküldése azoknak a látogatóknak, akik megadták email címüket. Akár egy heti rendszerességű hírlevélről van szó, akár egy különálló tartalomdarabról, ez a legbiztosabb módja a látogatók bevonásának.

 

Vendégcikkek kapcsolódó témájú oldalakon

Akárcsak az új látogatók bevonzására, a korábbi látogatóid emlékeztetésére is kiválóan alkalmasak a vendégcikkek a hasonló témájú oldalakon. Ezekben a cikkekben az olvasók figyelmét olyan termékekről vagy szolgáltatásokról emlékeztetheted, amelyeket korábban már láthattak oldaladon.

 

Használj újracélzott hirdetéseket

Ha online marketinget végzel, akkor elengedhetetlen, hogy újracélzást alkalmazz. A számtalan rendelkezésre álló tartalommegjelenítő hálózat (a Facebookról nem is beszélve) mellett könnyedén megcélozhatod azokat a személyeket, akik korábban már meglátogatták webhelyedet, de még nem vásároltak rajta semmit, ezzel emlékeztetve őket a konverziós folyamat folytatására.

 

Licitálj konkurens kulcsszavakra

Habár ez nem tartozik az etikailag legtisztább módszerek közé, az AdWords lehetővé teszi, hogy több konkurens kifejezésre is licitálj. Így amikor az emberek versenytársaidra keresnek, a te tartalmaid is megjelenhetnek a találatok között.

 

Hirdess közösségi médián

A közösségi oldalakon (különösen a Facebookon) követőid nem látják az összes bejegyzést, amit közzéteszel. Ha egy bejegyzés sikeresnek tűnik és sokakat elér, érdemes kiemelni azt némi pénzösszegért cserébe, hogy még többekhez eljuthasson.


Tedd lehetővé, hogy a felhasználók feliratkozzanak a tartalomra

Bizonyos CMS-ek lehetővé teszik, hogy az olvasók feliratkozzanak a hozzászólásaikra, amelyeket tartalmaid alá írnak. Számos eszközt alkalmazhatsz, amelyek a olvasók email címeit is bekérik, ezzel növelve email listádat.

 

Küldj értesítő emaileket a felhasználóknak az oldalon történő eseményekről

Ha valaki feliratkozott egy termékedre, akkor értesítsd őket emailben a releváns eseményekről (például ha az adott termék készletre kerül, vagy kifogy, akcióssá válik, stb.), hogy visszatérjenek webhelyedre.

 

Emlékeztesd a vásárlókat a kosárban hagyott termékeikről

Amennyiben ekereskedelmi webhelyet működtetsz, érdemes emailben értesíteni a vásárlókat, akik félbehagyták a vásárlási folyamatot és termékeket felejtettek a kosarukban.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de nézzük, mit tehetsz az utolsó pillanatban!

Az utolsó pillanat marketingeseknek – így készülj Karácsonyra

2017-09-26

A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de...

Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol!

Digitális, online marketing stratégia biztonságtechnikai cégeknek

2017-09-08

Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!