Keresés

Menü

A Twitter használata a közösségi média marketing területén


A Twitter használata a közösségi média marketing területén

2013.03.13.

A Twitter használata a közösségi média marketing területén

Forrás: matebalazs.hu

 

Magyarországon egyes közösségi hálózatokhoz hasonlóan még a Twitter sem túl elterjedt. Kevesen látják gyakorlati hasznát, és úgy tűnhet, hogy az Egyesült Államokban is csak a hírességek használják. Azonban a Twitter ennél sokkal komolyabb eszköz, főleg közösségi média marketing szempontból. 
 

 

A Twitterről röviden

A Twitter 2006 óta létező közösségi hálózat és mikroblog. 140 karakteres bejegyzéseket, úgynevezett tweet-eket tehetünk közzé rajta. A karakterszám azért megszabott, ugyanis telefonról is tehetünk közzé bejegyzéseket SMS-ben, internetelérés nélkül is. Közösségi szerkezete a Tumblr-höz hasonlóan működik. A felhasználók nem egymás barátai, hanem úgynevezett követői. Ha valakit követünk, azzal üzenőfalunkon láthatjuk az ő tweetjeit, viszont ő csak akkor látja a mi bejegyzéseinket, ha ő is követ minket. Tweetjeinben ezen kívül hashtag-eket is használhatunk, amelyekre rákeresve találhatják meg a felhasználók az őket érdeklő tartalmakat. Twitter fiókunkat összeköthetjük Facebook, Instagram, Tubmblr, és több másik közösségi oldalunk fiókjával, így egyszerre közzétéve bejegyzéseket több felületen is.
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook és Twitter oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 

Első lépés: Twitter profil kialakítása és követők toborzása

Az első dolgunk profilunk kialakítása. Olyan profilt hozzunk létre, amely tükröz bennünket, cégünket, és azt, amit képviselünk vele. Ennek szellemében továbbá tweetjeink és kommentjeink stílusára is figyelnünk kell. Ezzel tűnhetünk ki a tömegből, tehetünk szert követőkre.
 
Twitter profil kialakítása
 
Követőket több módon is szerezhetünk. Ha érdeklünk valakit, az valószínűleg majd megkeres minket. Egy amolyan íratlan etikett szerint, ha valakit követünk, ő is követni fog minket. Persze ezt rengetegen nem így teszik, de sokan így használják a Twittert, ezért ha követünk egy személyt, aki profilunk alapján megbízhatónak talál minket, valószínűleg visszakövet majd minket. Ha minket követnek, kövessük vissza mi is bátran az illetőt, sosem tudhatjuk, hogy azon a kapcsolaton keresztül még hova juthatunk el. Arra azonban figyelünk oda, hogy hozzánk hasonló témákkal foglalkozó, esetleg környékünkön élő felhasználókat kövessünk, így nagyobb eséllyel követnek vissza minket.
 
Ne vegyük természetesnek, hogy mások megosztják, vagyis retweetelik a bejegyzéseinket. Figyeljünk oda az ilyen felhasználókra, lépjünk velük kapcsolatba (erre szolgál a @, így valakit be tudunk tag-elni tweetünkben, pl: @felhasználó), tudassuk velük, hogy fontosnak tartjuk véleményüket, köszönjük meg, hogy terjesztik a bejegyzésünket. Ha mások látják, hogy számukra érdekes tweet-eket osztunk meg, lehetséges, hogy követni fognak minket.
 

Kulcsszavak, vagyis hashtag-ek használata a Twitteren

Ha már kulcsszavakat adhatunk meg tweetjeinkben, használjuk is őket. Egyrészt használhatunk egyszerű, a bejegyzést leíró és népszerű tag-eket. Másrészt írhatunk saját tag-et is, így azok, akik kifejezetten a mi tweet-jeinket keresik, könnyebben rájuk találnak, így saját kampányt hozhatunk létre, vagy azonos témájú bejegyzéseinket csoportosíthatjuk.
 
Twitter hastag értelmezése
 
Ne várjunk el tweetjeinktől azonnali eladásokat, és ne csak reklámokat és ajánlatokat próbáljunk követőink felé közvetíteni. Osszunk meg velük érdekes információkat vállalkozásunkról, termékeinkről, kulisszatitkokat, bármit, amivel közelebb érezhetik magunkat hozzánk. Ajánljuk fel segítségünket, ha a felhasználók fordulnak hozzánk, legyünk segítőkészek. Ebből is látni fogják, mennyire érdekel minket az ő véleményük, mennyire szolgálunk hasznos tanácsokkal, és ezáltal is több rajongót szerzünk, amiből későbbi profitunk is származhat.
Mint az Instagram, a Twittert közösségi média marketing szempontból nem egészen kihasznált még itthon. Hogy valaha az lesz-e nem tudjuk, de vannak olyan szegmensek, amelyekhez lennének jól használható ötleteink Twitter kampányra…..
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok