Keresés

Menü

Bemutatjuk, hogy hogyan használhatod az online marketinget a márkaépítéshez!


Tudatos márkaépítés az online marketing segítségével

2016.10.31.

Így használhatod az online marketinget a márkaépítéshez!

A márka és a márka menedzsment kifejezéseket a legtöbben a nagy cégekhez társítják, pedig a megfelelő márka kialakítása nem kell, hogy világmegváltó ötletek és kellően mély pénztárcák kíséretében jelenjenek meg. Vagyis fontos, hogy tisztában legyünk vele, hogy a megfelelő márka kialakítása bármilyen méretű üzlet köré felépíthető. Persze nem egyik napról  másikra valósíthatjuk meg ezen célunkat, de hosszabb-rövidebb idő alatt elérhetjük azt, hogy ismeretséget szerezzünk a felépített márkánknak a kiszemelt körökben.


 

Milyen üzleti pluszt hordoz egy brand?

 

A megfelelő arculat felépítése valódi személyiséget ad üzletünknek. Ez pedig azért fontos, mert ezen keresztül a fogyasztók sokkal könnyebben azonosítani tudják a cégünkhöz tartozó termékeket, szolgáltatásokat. Ahogy egy kép többet mond ezer szónál, úgy egy jól felépített brand is magáért beszél. Elég csak példaként említnünk a Nike, a Coca Cola, vagy a McDonad’s neveket és nem csak a logó ugrik be egyből az adott cég termékeiről, hanem egy komplett képet látnak maguk előtt a céghez kapcsolhatóan a vásárlók. Egy erős márka pedig jelentős bizalmat képes kialakítani a vásárlóknál a cégünk irányába, ami pedig számottevően megkönnyíti az eladásokat. Sőt a bejáratott márka és a vásárlói bizalom kettőse pedig a piaci versenytársakkal szemben is előnyhöz juttathat, hisz a vásárlók sokkal szívesebben választják egy ismert cég termékeit egy ismeretlennel szemben.

 

Márka vs kulcsszavak és helyek

 

A helyi piaccal foglalkozó marketingesként munkaidőnk nagy részében megszállottan kutatjuk azon kulcsszavakat és helyeket melyekkel a legtöbb vevőt egyidejűleg megérinthetjük. Az ügyfelek bizalmának kiépítéséhez pedig gyors és pozitív eredmények szállítása szükséges, hisz a vásárlóknak csak így garantálhatjuk, hogy a termékünk/szolgáltatásunk választásakor a megfelelő helyen költik el pénzüket.

 

 

6 marketinges lépés, melyekkel megerősíthetjük márkánkat

 

1. Konzisztens márkanév

 

Rendkívül fontos, hogy márkanevünk kiválasztása során csak a tudatosa felépített brand segítségével érhetjük el a felhasználóknál a megfelelő hatást, vagyis a márkanévnek elsődlegesen egyértelműnek és világosnak kell lenni. A márkanév nyomatékosításához szükség van még a következőkre:

 

Leírás: Fontos, hogy a márka túlmutasson a kulcsszavakon és egy esetleges keresés esetén a potencionális vevő kicsit képes legyen a név mögött az emberi oldalt is megpillantani, hisz így egy komolyabb bizalom alakulhat ki cégünk irányába.

 

Képek és fotók: Képekből soha sem elég, ennek megfelelően a márkánk kiépítése és megerősítése során is kifejezetten fontos szerepet játszanak a különféle fotók, persze csak akkor, ha valóban a brandhez kapcsolódó tartalmakat választunk. A maximális hatás eléréséhez ezen fényképtípusok keverékét válasszuk:

 

- Logó: mindig azonos logót használj az oldalaidon

- Tulaj/személyzet: a céghez kapcsolható arcok a bizalom kiépítésében segítenek

- Munkahelyi fotók: az üzleti életbe engednek bepillantást, szintén a bizalmi faktort erősítik

 

Videók: Érdemes lehet egy rövid, ám professzionális videót készíteni a cég működéséről, az ott tevékenykedő emberek munkájáról. Fontos, hogy a logó többször is megjelenjen a felületen (akár egy vízjel formájában a ép alsó részén).

 

2. Hírnév marketing

 

A sikeres helyi üzlete sarokkövét a jó hírnév kiépítése adja. A megfelelő szolgáltatás biztosítása pedig csupán az első lépés a jó hírnévhez vezető hosszú úton. Ahhoz ugyanis,hogy egy üzlet növekedésnek induljon, a már meglévő felhasználói bázis véleményeire is szükség van. A friss, pozitív vélemények ugyanis megerősítik a bizalmat, és csökkentik a kockázatot azon felhasználók szemében akik először veszik igénybe szolgáltatásainkat.

 

3. Közösségi médiás jelenlét

 

Amennyibe a közösségi médiás profilokat is használjuk cégünk kommunikációjában - és már miért is ne tennénk, ha jelentős elérést generálnak - mindenképp figyeljünk arra, hogy a különböző felületeinken felhasznált képek és információk folyamatosan frissülő összhangban legyenek egymással. A képek felhasználása során különösen ügyeljünk arra, hogy a más-más felületek különféle méretezéssel dolgoznak, vagyis minden profilhoz egyedileg méretezett képeket használjunk. Hasonlóan járjunk el a leírásokkal is.

 

4. Publikálj szerzői tartalmat

 

A felhasználói bázisod / vásárlói köröd gyarapításához érdemes lehet a céged arculatához kapcsolódó témákban segítséget nyújtani, hisz ez nem csak a bizalom kiépítését segíti elő, hanem a szakértelmedet is bizonyítja. Minden esetben készítsd el a cikkekért felelős személyeket adatlapját, hisz ezen rövid leírásban könnyedén kifejezhető a szakmai hozzáértés és az adott terület iránti elkötelezettség. A szerzők fotóinak kiválasztása során is maradj konzisztens.

 

5. Elkötelezett közösség

 

Rengeteg helyi cégvezetőnek egyszerűen nincs ideje kiaknázni a digitális terekben rejlő végtelen marketing-lehetőségeket, pedig a közösségi médiás felületek kommentjei, a különféle blog-bejegyzések és az aktív fórumok felületei bizony remek táptalajt kínálnak a sikeres üzlet beindításához. A különféle online közösségek monitorozása és az esetleges kommentben történő segítségnyújtás során ugyanis olyan felhasználókhoz is eljuthatunk, akiket egyébként esélyünk sem lenne elérni. Tehát azon kívül, hogy ezen felületeken a linkek segítségével kattintásokat is generálhatunk, még a cégünk jó hírnevét is erősíthetjük, ily módon pedig tégláról-téglára építhetjük fel cégünket.

 

6. Videómarketing

 

Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó maga tökéletesség. A megfelelő videók publikálásával ugyanis nagyban erősíthetjük márkánkat. Arra mindenképp figyeljünk, hogy ezen videók esetén inkább a tartalomra és ne a saleses oldalra koncentráljunk, hisz a felhasználók nem szívesen nézik végig azon felvételeket, melyekről sikít a direkt marketinges célzat. Inkább próbáljunk tanácsokat adni és segítséget nyújtani a felhasználóinknak, hisz így a megosztások alapján bizony egészen messzire eljuthat cégünk hírneve.

 

Szerző: Lukács Kornélia - marketing asszisztens

címkék: Facebook, Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok