Keresés

Menü

Bemutatjuk, hogy hogyan használhatod az online marketinget a márkaépítéshez!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Tudatos márkaépítés az online marketing segítségével

2016.10.31.

Így használhatod az online marketinget a márkaépítéshez!

A márka és a márka menedzsment kifejezéseket a legtöbben a nagy cégekhez társítják, pedig a megfelelő márka kialakítása nem kell, hogy világmegváltó ötletek és kellően mély pénztárcák kíséretében jelenjenek meg. Vagyis fontos, hogy tisztában legyünk vele, hogy a megfelelő márka kialakítása bármilyen méretű üzlet köré felépíthető. Persze nem egyik napról  másikra valósíthatjuk meg ezen célunkat, de hosszabb-rövidebb idő alatt elérhetjük azt, hogy ismeretséget szerezzünk a felépített márkánknak a kiszemelt körökben.


 

Milyen üzleti pluszt hordoz egy brand?

 

A megfelelő arculat felépítése valódi személyiséget ad üzletünknek. Ez pedig azért fontos, mert ezen keresztül a fogyasztók sokkal könnyebben azonosítani tudják a cégünkhöz tartozó termékeket, szolgáltatásokat. Ahogy egy kép többet mond ezer szónál, úgy egy jól felépített brand is magáért beszél. Elég csak példaként említnünk a Nike, a Coca Cola, vagy a McDonad’s neveket és nem csak a logó ugrik be egyből az adott cég termékeiről, hanem egy komplett képet látnak maguk előtt a céghez kapcsolhatóan a vásárlók. Egy erős márka pedig jelentős bizalmat képes kialakítani a vásárlóknál a cégünk irányába, ami pedig számottevően megkönnyíti az eladásokat. Sőt a bejáratott márka és a vásárlói bizalom kettőse pedig a piaci versenytársakkal szemben is előnyhöz juttathat, hisz a vásárlók sokkal szívesebben választják egy ismert cég termékeit egy ismeretlennel szemben.

 

Márka vs kulcsszavak és helyek

 

A helyi piaccal foglalkozó marketingesként munkaidőnk nagy részében megszállottan kutatjuk azon kulcsszavakat és helyeket melyekkel a legtöbb vevőt egyidejűleg megérinthetjük. Az ügyfelek bizalmának kiépítéséhez pedig gyors és pozitív eredmények szállítása szükséges, hisz a vásárlóknak csak így garantálhatjuk, hogy a termékünk/szolgáltatásunk választásakor a megfelelő helyen költik el pénzüket.

 

 

6 marketinges lépés, melyekkel megerősíthetjük márkánkat

 

1. Konzisztens márkanév

 

Rendkívül fontos, hogy márkanevünk kiválasztása során csak a tudatosa felépített brand segítségével érhetjük el a felhasználóknál a megfelelő hatást, vagyis a márkanévnek elsődlegesen egyértelműnek és világosnak kell lenni. A márkanév nyomatékosításához szükség van még a következőkre:

 

Leírás: Fontos, hogy a márka túlmutasson a kulcsszavakon és egy esetleges keresés esetén a potencionális vevő kicsit képes legyen a név mögött az emberi oldalt is megpillantani, hisz így egy komolyabb bizalom alakulhat ki cégünk irányába.

 

Képek és fotók: Képekből soha sem elég, ennek megfelelően a márkánk kiépítése és megerősítése során is kifejezetten fontos szerepet játszanak a különféle fotók, persze csak akkor, ha valóban a brandhez kapcsolódó tartalmakat választunk. A maximális hatás eléréséhez ezen fényképtípusok keverékét válasszuk:

 

- Logó: mindig azonos logót használj az oldalaidon

- Tulaj/személyzet: a céghez kapcsolható arcok a bizalom kiépítésében segítenek

- Munkahelyi fotók: az üzleti életbe engednek bepillantást, szintén a bizalmi faktort erősítik

 

Videók: Érdemes lehet egy rövid, ám professzionális videót készíteni a cég működéséről, az ott tevékenykedő emberek munkájáról. Fontos, hogy a logó többször is megjelenjen a felületen (akár egy vízjel formájában a ép alsó részén).

 

2. Hírnév marketing

 

A sikeres helyi üzlete sarokkövét a jó hírnév kiépítése adja. A megfelelő szolgáltatás biztosítása pedig csupán az első lépés a jó hírnévhez vezető hosszú úton. Ahhoz ugyanis,hogy egy üzlet növekedésnek induljon, a már meglévő felhasználói bázis véleményeire is szükség van. A friss, pozitív vélemények ugyanis megerősítik a bizalmat, és csökkentik a kockázatot azon felhasználók szemében akik először veszik igénybe szolgáltatásainkat.

 

3. Közösségi médiás jelenlét

 

Amennyibe a közösségi médiás profilokat is használjuk cégünk kommunikációjában - és már miért is ne tennénk, ha jelentős elérést generálnak - mindenképp figyeljünk arra, hogy a különböző felületeinken felhasznált képek és információk folyamatosan frissülő összhangban legyenek egymással. A képek felhasználása során különösen ügyeljünk arra, hogy a más-más felületek különféle méretezéssel dolgoznak, vagyis minden profilhoz egyedileg méretezett képeket használjunk. Hasonlóan járjunk el a leírásokkal is.

 

4. Publikálj szerzői tartalmat

 

A felhasználói bázisod / vásárlói köröd gyarapításához érdemes lehet a céged arculatához kapcsolódó témákban segítséget nyújtani, hisz ez nem csak a bizalom kiépítését segíti elő, hanem a szakértelmedet is bizonyítja. Minden esetben készítsd el a cikkekért felelős személyeket adatlapját, hisz ezen rövid leírásban könnyedén kifejezhető a szakmai hozzáértés és az adott terület iránti elkötelezettség. A szerzők fotóinak kiválasztása során is maradj konzisztens.

 

5. Elkötelezett közösség

 

Rengeteg helyi cégvezetőnek egyszerűen nincs ideje kiaknázni a digitális terekben rejlő végtelen marketing-lehetőségeket, pedig a közösségi médiás felületek kommentjei, a különféle blog-bejegyzések és az aktív fórumok felületei bizony remek táptalajt kínálnak a sikeres üzlet beindításához. A különféle online közösségek monitorozása és az esetleges kommentben történő segítségnyújtás során ugyanis olyan felhasználókhoz is eljuthatunk, akiket egyébként esélyünk sem lenne elérni. Tehát azon kívül, hogy ezen felületeken a linkek segítségével kattintásokat is generálhatunk, még a cégünk jó hírnevét is erősíthetjük, ily módon pedig tégláról-téglára építhetjük fel cégünket.

 

6. Videómarketing

 

Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó maga tökéletesség. A megfelelő videók publikálásával ugyanis nagyban erősíthetjük márkánkat. Arra mindenképp figyeljünk, hogy ezen videók esetén inkább a tartalomra és ne a saleses oldalra koncentráljunk, hisz a felhasználók nem szívesen nézik végig azon felvételeket, melyekről sikít a direkt marketinges célzat. Inkább próbáljunk tanácsokat adni és segítséget nyújtani a felhasználóinknak, hisz így a megosztások alapján bizony egészen messzire eljuthat cégünk hírneve.

 

Szerző: Lukács Kornélia - marketing asszisztens

címkék: Facebook, Online marketing
12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

12 verhetetlen módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

2017-09-25

Az online marketing lényege a konverzió, a vásárló, a páciens. Egészségügyi marketingben végzett tanácsadói munkánk során a cikkben...

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!