Keresés

Menü

TOP 3 gyakorlati tipp Facebook oldalad tökéletesítéséhez


TOP 3 gyakorlati tipp Facebook oldalad tökéletesítéséhez

2013.03.06.

Ha rajongóid számát illetve a szinte még fontosabb TAT számot, azaz a beszél róla számot szeretnéd növelni Facebook oldaladon, akkor most nagyon figyelj, mert alapvető és nagyon fontos tételekről lesz szó. Jelenleg az Internet Marketing Adviser, azaz mi,

Forrás: matebalazs.hu

 

Ha rajongóid számát, illetve a szinte még fontosabb TAT számot, azaz a beszél róla számot szeretnéd növelni Facebook oldaladon, akkor most nagyon figyelj, mert alapvető és nagyon fontos tételekről lesz szó. Jelenleg az Internet Marketing Adviser, azaz mi, Máté Balázs és csapata, több mint 520.000 rajongót kezelünk Facebook oldalainkon, olyan TAT számokkal, amiket nagyobb oldalak sem tudnak produkálni. Ezen hatalmas rajongói bázis és TAT szám elérése saját kutatómunkánknak, illetve munkatársaink állandó külföldi irodalmazásának köszönhető. Az itt szerzett tapasztalatok alapján nézzük meg tehát, mi kell Neked is a sikerhez! 

 

 

Előző cikkünkből kiderült, hogyan és milyen adatokat tudunk megtekinteni egy Facebook rajongói oldalon az Insights használatával. Ezeket az adatokat fel is tudjuk használni rajongói táborunk építésére, amire a következő tippekkel szolgálunk.

 

Tudjuk meg, milyen bejegyzéseket kedvelnek legtöbben

Itt nem csak a like-ok számáról beszélünk, hanem minden, a bejegyzésekhez fűződő interakcióról. Az Insights áttekintés menüpontjában a grafikon alatt láthatjuk időrendben az összes bejegyzésünket. Ezt a táblázatot azonban a Reach, Talking About This és a többi szempont alapján is csoportosíthatjuk. Bejegyzésünk annál népszerűbb, minél több ember lép vele kapcsolatba, minél többen látják azt. Ha a fejlécben az Engaged Users feliratra kattintunk, a bejegyzések aszerint lesznek sorba rendezve, hogy azokra mennyien kattintottak rá. Ez az egyik legfontosabb érték, legjobban mutatja bejegyzéseink fontosságát. Ha megnézzük a hozzá kapcsolódó bejegyzés típusát, láthatjuk, hogy képeket, linkeket, videókat vagy státuszfrissítés típusú bejegyzéseket szeretnek a legtöbben, és ilyen tartalmakkal célozhatjuk meg rajongóinkat.
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 
 

Mikor érdemes postolni Facebookon

Ez többnyire célközönségünkön is múlik. A Kedvencek oldalon tekintsük meg, hogy milyen korosztályokat érünk el, vagy gondoljuk át, mely korosztályokat szeretnénk elérni. Ebből nagyjából következtethetünk internetezési szokásaikra. Ha a 13-18 éves korosztályt célozzuk meg, úgy tartsuk észben, hogy őket valószínűleg iskolaidő után érjük el, és az esti órákban. A magasabb korosztályok valószínűleg dolgoznak, ezért őket esetleg munkaidő előtt és után érjük el, esetleg az ebédszünetben, mert sokan internetezéssel töltik azt. 
 
Persze ezek a feltételezések a mobilinternet használatával teljesen máshogy is alakulhatnak, mivel egyesek így egész nap be vannak jelentkezve. Azonban egy friss felmérés szerint a magyar lakosság csupán 5%-a használ internetet mobileszközről, így ennek (még!) nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani.
 
Emellett ha a bejegyzésre kattintók szerint rendezzük bejegyzéseinket, a post típusa mellett láthatjuk, hogy azt mikor tettük közzé. Ha a dátum fölé visszük a kurzort, láthatjuk, hogy pontosan hánykor tettük azt közzé, így ebből is rájöhetünk, hogy mikor tudjuk elérni és interakcióra bírni a legtöbb rajongót.
 
 

Milyen gyakran érdemes postolni Facebookon

 
A kevesebb néha több elve alapján sokan úgy tartják, hogy a bejegyzések számát nem szabad túlzásba vinni. Persze erről megoszlanak a vélemények, mindenki mást tart ideálisnak, de a legtöbbek szerint a napi 3-4 bejegyzés az ideális céges oldal esetén. Ezzel nagyjából minden aktívabb időszakra tudunk egy-egy bejegyzést időzíteni. Ezt csak tesztelés során lehet megállapítani. Kezdjünk napi egy bejegyzéssel, amelyet aztán fokozatosan növeljünk, és ha úgy érezzük, vegyünk vissza belőlük. Mivel a felhasználók folyamatosan új oldalakat kedvelnek, lehetséges, hogy a régiektől megszabadulnak. Ha úgy érzik, idegesíti őket, hogy túl sok bejegyzést teszünk közzé, akár el is hagyhatják oldalunkat, hogy a többire tudjanak figyelni.
 
A Kedvelések oldalon láthatjuk melyik nap hány új like-ot kaptunk, de azt is, hogy mennyien hagytak el minket. Ezt egyeztethetjük az aznapi post számmal, és ha úgy véljük túl sok volt, csökkentsük a bejegyzések számát. Ha kiugróan nagy volt egy nap az új like-olók száma, akkor nézzük meg az aznapi bejegyzéseket, és használjunk hasonló bejegyzéseket hasonló időpontokban.
 
Oldalunk vezetésénél ismerjük meg rajongóink szokásait, kövessük figyelemmel adataink változását, tapasztaljuk ki, melyek a megfelelő bejegyzések. Az Insights követése és a fenti lépések elengedhetetlenek, használatukkal azonban sikeres lehet a rajongói oldalak vezetése.
 

 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok