Tartalommarketing: hogyan válassz témákat?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így válaszd ki a legjobb témákat tartalommarketingedhez – I. rész

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Bizonyára veled is előfordult már, hogy nem sikerült jó témát választanod tartalommarketingedhez. Még a legkreatívabb szerzők ihlete is hajlamos elapadni néha, ilyenkor pedig nehéz folyamatosan azt a színvonalat biztosítani, amit közönséged elvár tőled.

tartalommarketing témaválasztás

Ha most is épp ilyen időszakod van, akkor jó helyen jársz. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg arról, hogy hogyan hozd helyre tartalommarketing-stratégiádat, és hogyan derítsd ki, miről lenne érdemes tartalmakat készítened!

 

A tartalomstratégia dokumentálása

Tartalomstratégiád dokumentálása nem csak arról szól, hogy összeírod, milyen tartalmakat kellene készítened. Tudnod kell azt is, hogy kiknek és miért készíted őket, hogy milyen csatornákra szánod ezeket a tartalmakat és hogy milyen szerepet játszanak pontosan stratégiádban.


Jegyezd fel tehát ezeket, valahányszor új tartalmakat tervezel készíteni!

 

Lássunk néhány tanácsot a legjobb tartalommarketinges témák kiválasztásához!

 

1. Fogalmazd meg céges céljaidat

A megfelelő témák kiválasztásához, illetve a tartalmak céljainak kitűzéséhez először is tisztában kell lenned átfogó, céges céljaiddal. Van már valamilyen tartalommarketing-stratégiád? Gyakori B2C és B2B célok például az új érdeklődők megszerzése, a márkaismertség megerősítése, az aktivitás ösztönzése és persze a konverziók fellendítése.
Mindenképpen ez legyen az első lépés, hiszen fő céges célod diktálja majd tartalommarketinged további részleteit.
 

 

2. Használd az analitikai eszközöket

Miután áttanulmányoztad céges céljaidat tartalommarketing-stratégiád megalapozása érdekében, érdemes mindenekelőtt megnézni, hogy közönségednek eddig mi tetszett meglévő tartalomkínálatodból.
Ha nincs ötleted, hogy milyen tartalmakat készíts, akkor felújíthatod egy régi, népszerű útmutatódat, vagy átültetheted azt egy másik tartalomformátumba (például blogbejegyzésből videó, vagy akár fordítva).
Az analitikai eszközök (például a Google Analytics) rengeteget segíthetnek a döntéshozásban. Sok CMS továbbá önmagában hordozza a legfontosabb statisztikákat, hogy egy központi felületen követhesd nyomon tartalmaid teljesítményét.


Szintén érdemes körülnézni a közösségi platformok analitikai felületein (Facebook Elemzések stb.), hiszen itt szintén láthatod, hogy mire reagált pozitívan közönséged.
Vizsgáld meg, hogy mely tartalmaid teljesítettek a legjobban az elmúlt időszakban, és próbáld megállapítani, hogy milyen témákkal foglalkoznak, és van-e valami közös bennük.

 

3. Kérdezd a közönségedet

Ne félj rákérdezni közönségednél, hogy miből szeretnének többet látni tőled. Ne feledd, hogy ezek a tartalmak mind nekik készülnek, szóval a legpontosabban közvetlenül tőlük derítheted ki, hogy mire vágynak.
Ezt többféleképpen is megteheted. Például készíthetsz egy egyszerű szavazást céged közösségi oldalaira, és akár webhelyedre is. Kérdezd meg tőlük, hogy mit szeretnének látni, és hagyj némi teret a bővebb válaszokra is.


Nem árt feljegyezned a közönségedtől és/vagy ügyfeleidtől leggyakrabban elhangzó kérdéseket is, hiszen ezek is egyértelműen mutatják, hogy mire kíváncsiak az emberek tőled. A gyakran ismételt kérdések ráadásul folyamatosan változnak az idő múlásával, és ahogy a trendek váltják egymást.

 

4. Készülj fel a tartalommarketing legnagyobb nehézségeire

A releváns, igényes tartalmak folyamatos előállítása óriási kihívás lehet, főleg, hogy az emberek a te blogodon kívül is rengeteg tartalmat találhatnak manapság az interneten. Miközben tehát igyekszel egy olyan színvonalat megtartani, ami kiemelkedik a több száz, vagy akár több ezer másik webhely közül, jó, ha tudod, mire számíts.

 

Szakíts a hagyományos gondolkodásmóddal

Egy blog az inbound marketing egyik legnagyszerűbb eszköze, azonban könnyedén sablonossá válhat, és korlátozhatja az ember kreativitását. Mind az új, mind pedig meglévő olvasóid számára fennáll a veszély, hogy bejegyzéseid elvesznek a sok másik között.
Próbálj tehát szakítani a hagyományos módszerekkel és kínálj olyan alternatív tartalomformátumokat is, amik nem csak a megszokott blogcikkek formájában közlik mondandódat közönségeddel. Ilyenek például a videók, a tanulmányok, a hosszú formátumú cikkek, az esettanulmányok, és így tovább.
 

 

Kezeld erőforrásaidat

Az igényes tartalmak elkészítése befektetett időt és erőfeszítést igényel. Azonban ha szeretnéd rendszeresen csillapítani közönséged végtelen tartalomszomját, akkor rövid időközönként kell majd minőségi tartalmakat kínálnod nekik.


Mindez persze határt szabhat kreativitásodnak, hiszen a jó munkához idő kell. Vagy idődet kell tehát feláldoznod, vagy pénzedet a tartalomkészítés kiszervezésével.
 

 

Találd meg az egyensúlyt a minőség és a mennyiség között

A fentiek alapján logikusan hangzik, hogy ha valaki több tartalmat szeretne gyártani egységnyi idő alatt, akkor kénytelen lesz mindre kevesebb figyelmet fordítani, ami a minőség rovására mehet majd. Ezzel szemben ha eleget foglalkozol egy-egy tartalmaddal, akkor nem fogsz tudni olyan rendszerességgel posztolni, ahogyan szeretnél.


A tartalommarketing egyik legnagyobb kihívása megtalálni az egyensúlyt a minőség és a mennyiség között. A minőség fontos szempont, de ehhez egyáltalán nem muszáj olyan rengeteg időt szánni egy-egy bejegyzésre. Találd meg azt a gyakoriságot, amit közönséged is elfogad, és amiben te is kényelmesen tudsz alkotni.

 

Ne feledkezz meg a versenytársakról (de ne is akadj fenn rajtuk)

Ha nem lenne elég, hogy színvonalas tartalmakat kell készítened viszonylag sűrű gyakorisággal, ne feledd, hogy versenytársaid is pontosan erre törekszenek. Sajnos előfordulhat, hogy a konkurencia sűrűbben, vagy jobb minőségben állít elő tartalmakat. Ezen nem érdemes törnöd magadat, de mindenképpen jó, ha tisztában vagy vele, hogy mit csinálnak, és mivel érnek el sikereket.
Természetesen ne másold le őket, hanem próbálj ötletet meríteni a taktikájukból, és olyan tartalmakat gyártani, amik a te közönségednek szólnak.
 

 

Használd ki az organikus tartalmak erejét

Ahogy egyre többen próbálnak fizetett tartalmakkal kiemelkedni a tömegből, az organikus tartalmakkal nehezebb lehet érvényesülni, mint valaha. Tartalomstratégiádnak persze a Google Ads is remek kiegészítője lehet, de fontos, hogy tartalmaid saját lábukon is megálljanak, és ne kelljen mindig hirdetésekhez folyamodnod, hogy jól teljesítsenek.


Az interneten szinte végtelen mennyiségű tartalom áll rendelkezésre bármilyen témában, így valóban nehéz organikus módon eljuttatni sajátjaidat közönséged szemei elé – főleg, amikor mások fizetnek is érte, hogy előbbre kerüljenek a találati oldalakon.


Ezeket az akadályokat stabil keresőoptimalizálással és email marketinggel kerülheted meg!

 

Készülj fel az irreális elvárásokra

A tartalommarketing egyik legnagyobb buktatója, hogy sokan azt hiszik, azonnal működni fog. Amikor előállsz egy stratégiával valamelyik partnered vagy ügyfeled számára, és közlöd velük, hogy akár hónapokba is telhet, mire az eredmények láthatóvá válnak, többségük garantáltan húzni fogja majd a száját.
Minden érintettnek tudnia kell, hogy a tartalommarketing eredményei nem egyik napról a másikra válnak láthatókká, és emiatt hosszútávon kell tervezni vele.
 

 

Tudd kezelni a kiégést

A tartalomszerzők folyamatosan új tartalmak legyártásán dolgoznak, de előbb-utóbb mindenki falba ütközik majd. Kifogynak az ötletek, a határidők egyre szűkösebbekké válnak, és midnez a tartalom rovására is megy majd.


A megoldás? Próbálj realisztikus célokat és határidőket kitűzni magadnak, és ha választanod kell, inkább a minőség irányába hajolj, ne a mennyiségébe.
 

Kínálj értéket, ne terjengj feleslegesen

Ahogy a határidők közelednek, vagy szimplán csak inkább a mennyiségre koncentrálsz, akkor könnyedén előfordulhat, hogy csak azért írsz többet, hogy kitöltsd az oldalt, nem pedig azért, hogy értéket kínálj közönségednek.


Erre mindig oda kell figyelned, mert könnyű beleesni ebbe a csapdába. Ilyenkor mindig állj le egy kicsit, és nézd át újra tartalommarketinged tervezetét. Rendszeresen ellenőrizd továbbá tartalmaidat, hogy felismerhesd a mennyiségre való tendenciát a minőség helyett.
 

Találd meg az egyensúlyt a kreativitás és a SEO között

Szintén könnyű beleesni abba a csapdába, hogy kizárólag csak a SEO szemszögéből választod ki kulcsszavaidat és fogalmazod meg tartalmaidat. Ez szintén a minőség rovására mehet, hiszen első sorban nem egy algoritmusnak kell írnod, hanem olvasóidnak. Ellenkező esetben közönséged elidegenedik tőled, és ezt a Google sem fogja értékelni.


Próbáld természetesen belefogalmazni kulcsszavaidat a tartalmaidba, és nem úgy, mintha egy gépnek írnál. A Google elég okos, hogy ebből is kitalálja, miről szólnak írásaid.
 

Kövesd nyomon teljesítményeidet

Miután ennyi időt és erőfeszítést fordítasz tartalmaid elkészítésére, bizonyára szeretnéd tudni, hogy egyáltalán eredményes-e munkád, és megéri-e így folytatni, amit csinálsz. Jönnek az új látogatók? Az új érdeklődők? Vannak új feliratkozások? Új ügyfelek?


Azért is fontos előre (már a stratégia legelején) tudni, hogy mit szeretnél elérni tartalommarketingeddel, hogy miután nekilátsz, legyen mihez hozzámérned jelenlegi teljesítményedet. Tudd, hogy mik a legfontosabb mutatóid, és tartsd rajta a szemeidet ezeken. Csak így döntheted el, hogy megéri-e így folytatnod tartalommarketinged kivitelezését, vagy hogy min kellene változtatnod.

 

5. Tűzz ki egy digitális marketing célt minden egyes tartalmadhoz

Minden egyes tartalmad elkészítésekor vedd figyelembe a témát és ítéld meg, hogy mennyire passzol céges céljaidhoz. Ez segít majd kiválasztani a legfontosabb teljesítménymutatókat (KPI-ket), amelyeket nyomon követhetsz majd.


Ha például új érdeklődőket szeretnél bevonzani átfogó, céges célként, akkor tartalmaidnak az ügyfél útjának különböző szakaszait kell majd megcéloznia – ez lesz tehát a céljuk. Ilyenkor e-könyveket, tanulmányokat és esettanulmányokat érdemes például publikálni.


Ha értékesíteni szeretnél, akkor olyan tartalmakat kell készítened, amik ezt segítik elő. Ezeknek a tartalmaknak nem csak informatívoknak kell lenniük, hanem el is kell nyerned velük célközönséged bizalmát.
Ha több márkaismertségre van szükséged, akkor célod talán az, hogy minél több forrásból szerezz magadnak forgalmat. Ilyenkor összeállhatsz például influencerekkel, akiken keresztül egy még nagyobb közönségnek terjesztheted tartalmaidat.
 


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!