Keresés

Menü

A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?

2014.10.21.

A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?
Manapság, mindenki stratégiákat gyárt, pontosabban próbál stratégiákat gyártani. Némelyek mindent stratégiának neveznek, azt is, ami nem az. Sokan azért, hogy az adott munkájuk fontosabbnak tűnjön, a címbe azonnal beleírják, hogy „stratégia”. Pedig a stratégia sokkal több egy „projektnél”. Mi minden alkalommal, mikor egy új ügyfélnél kezdünk el dolgozni, valódi stratégiákat készítünk, melyeknek alapja a kutatás és az elemzés. De mi is valójában a stratégia és mi kell hozzá? 
 

 

A stratégia sokkal inkább művészet, mint tudomány

Ezért alapvetően, ha egy jó stratégiát akarsz készíteni, nagyon kreatívnak kell lenned. A legfontosabb, hogy megértsd, hogyan gondolkodnak mások, szűkebben fogalmazva: hogyan is gondolkodik a célcsoportod, mire vágynak vevőid, illetve a hogyan cselekszik konkurenciád. 
 
 

A stratégia a hatalomteremtés művészete

A stratégia célja az, hogy egy vállalkozás adott helyzetéből a lehető legtöbbet kihozza. Egy jó stratégia többet jelenthet, mint képzeled, ahogy a ház is több, mint téglák, cement, sóder és víz egy halomban. Általában a nagyobb, az erősebb és a gazdagabb nyer. Mikor azonban mégsem ez történik, akkor az azt jelenti, hogy valakinek volt egy jobb stratégiája. Egyszerű, nem? Példa van rá jócskán! 
 
 

A stratégiát a kiindulópontnak kell meghatároznia, nem a végpontnak

A stratégia tulajdonképpen függő döntéssorozatok összessége, aminek a végén minden attól függ, hogy az adott piac, hogyan reagál. Mike Tyson is vallotta: „Mindenkinek van egy stratégiája, amíg nem kap egy öklöst az arcába” A stratégia tehát nem kőbe vésett írás.
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 
 

 

A stratégia egy szappanopera, nem egy dráma

Gyakran úgy gondolják, hogy a stratégiának van kezdete, közepe és vége. Élünk és halunk a céljainkért és nem számít, hogy a körülmények időközben rengeteget változnak. Sokszor hiányzik ez a változó a képletből, melynek hiánya bizony kegyetlenül megbüntethet. Ha nem veszed figyelembe a körülmények folyamatos változását, akkor neked csak terved van, nem stratégiád. A stratégia az idő során folyamatosan kibontakozik és új eredményeket hoz, ezért a céloknak folyamatosan változniuk és igazodniuk kell. Amikor valakivel szerződést kötünk, és marketing stratégiát alakítunk ki, sokszor kérdezik, hogy mit fogunk mi hónapról hónapra csinálni náluk. Írjuk le, kérik. Határozzuk meg. Nos, pontosan a fentiek miatt nem lenne szakmailag korrekt ezt rögzíteni.  
 
 

A stratégiád az, amit csinálsz, nem az, amit gondolsz

A stratégia egy folyamatosan aktív változó, amelyet saját magad igazítasz a körülményekhez. 
 

Milyen tehát a jó stratégia? 

  • Tényeken, vizsgálatokon, kutatásokon alapszik, melyeket nem elég egyszer elvégezni, folyamatosan ismételni kell. 
  • A jó stratégia mindig a dokumentált stratégia, de a dokumentálás nem jelent kőbe vésést. A jó stratégia alkalmazkodik, változik, fejlődik, él. 
  • A jó stratégia komplex, mindenre kiterjed, mindenre figyel. 
  • A jó stratégia rögzíti a célokat és az eszközöket, ezeket egyértelműen elkülöníti egymástól. Sokan keverik ezeket a fogalmakat. Soha nem célunk az, hogy sok Facebook rajongónk legyen. Ez csak egy eszköz, mely akár további eszközökön át (pl. weboldal látogatottságának növelése), a meghatározott célokig visz el (pl. az értékesítési volumen növelése 50%-al). 
  • A célok ugyan úgy változhatnak azonban útközben, mint bármi más, figyelembe véve a körülményeket az újbóli vizsgálatok eredményeit. Fokozottan igaz ez az eszközökre is! 
 

Szerző: Máté Balázs és Simon Roland, marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó honlap?

A 8 legfontosabb digitális marketing trend ügyvédi irodáknak 2017-ben

2017-08-18

Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó ügyvédi honlap?

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

10 egészségügyi marketing trend, melyekre érdemes odafigyelni 2017-ben

2017-08-01

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!