Keresés

Menü

Így befolyásolják a nőket erotikus tartalmú reklámokkal


Így befolyásolják a nőket erotikus tartalmú reklámokkal

2014.04.30.

Így befolyásolják a nőket erotikus tartalmú reklámokkal
Egyáltalán nem titok, hogy legegyszerűbben az erotikával lehet eladni bármit, de azt sokan tévesen gondolják, hogy az ilyen típusú reklámok a férfiaknál jobban beválnak. A Floridai Egyetem kutatói 2006-ban felmérésbe kezdtek, aminek keretében gyönyörű modellek képeit mutatták meg nőknek különböző magazinokból. Minél kihívóbb volt egy reklám és az abban szereplő modell, a hölgyeket annál inkább hidegen hagyta vagy taszította az. Ugyanezt a kísérletet végezték el 2010-ben, Londonban, ahol az eredmények hasonlóak voltak.
 
Ennek ellenére a női magazinok tele vannak erotikus jellegű hirdetésekkel, fehérneműreklámokkal, amelyek a szex segítségével generálnak évi 5 milliárd dolláros bevételt. Az, hogy a hirdetők vagy a fotósok nagy része férfi, nem jelent semmit. De akkor miért is tudnak többet elérni az ilyen típusú reklámokkal? A következő három szempont miatt.
 

 

 

Drága termékek

A Minnesotai Egyetem egy kutatója szerint a nők szeretnék azt érezni, hogy a szex értékes és különleges, mint amit ezek a reklámok sugallnak. A nők szeretnék a szexet költséges dolognak látni, mind biológiai, mind szocio-kulturális szempontból. Társadalmunkban a nők rengeteg problémába ütközhetnek, ha szexualitásukat úgy kezelik, hogy az nem vezet jó kimenetelű hosszú-távú következményekhez. biológiai oldalról ez a nem várt terhesség, szocio-kulturális oldalról pedig az, hogy megbélyegzik őket a könnyűvérű szóval és ennek rokon értelmű kifejezéseivel.
Rengeteg nő ítéli el azokat a reklámokat, amelyekben bikinis nők késztetik a férfiakat, hogy sört vegyenek. De az ő esetükben, ha valami drága és exkluzív terméket hirdetnek feléjük, máris fogékonyabbak lesznek a reklám iránt?
Két reklámot vizsgáltak meg a fenti feltevés kutatására: egy-egy karóráról volt, szó, az egyik 10, a másik 1250 dollár értékű. Mindkettő esetében két reklámot használtak, az egyikben egy hegyvidéket használtak háttérnek, míg a másikban erotikus tartalmú képet.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 
A kutatók megkérdezték a hölgyeket, hogy mennyire érzik magukat a reklám láttán boldognak, feldobottnak, érdekeltnek, ingerültnek, mérgesnek vagy undorodottnak. 
 
Az erotikus tartalmú reklám a következőképpen nézett ki: egy meztelen nőt egy ugyancsak meztelen férfi egy falhoz nyom, testével a nő combjai között. A nő egyik melle és fenek látszik, míg másik mellét és ágyékát teste eltakarja.
 
Arckifejezésük megkérdőjelezhetetlen szexualitást sugároz.
 
A reklámot alaposan megtervezték, és még a felmérés előtt tesztelték nőkkel és férfiakkal, hogy biztosan szexuálisan túlfűtöttnek gondolják, azonban ne higgyék azt se, valamelyik fél is domináns abban a helyzetben, valamint azt se érezzék, hogy tárgyiasítva van a két szereplő.
 
A nők erős negatív érzelmeket tápláltak az olcsó óra erotikus reklámja iránt, amikor azonban a drága óráról volt szó, az érzelmeik inkább semlegesek voltak. Amikor a két óra hátterében hegyvidék volt látható, az ár nem befolyásolta a nők érzelmeit. 
 

Elkölteleződés

Egy másik, 2009-es kutatás más irányból közelítette meg a kérdést. Ők is karórákat használtak, de azt vizsgálták, hogy a szex elköteleződést is jelent-e a reklámban. Három reklámot használtak, egy teljesen egyszerű, szex-menteset és kettőt szexuális tartalommal, ahol az órát vörös masnival díszítették. A két utóbbi teljesen ugyanaz a reklám volt, de az egyik a következő felirat szerepelt: A férfi ajándéka élete szerelmének.
Megvizsgálták, hogy a reklámban maga az ajándék kifejezés kelti fel a nők figyelmét a szextől és elköteleződéstől függetlenül. Nők különböző csoportját kérték meg, hogy mondják el véleményüket a reklámokról. Az a reklám, amelyben az ajándékozás kiemelt szerepet kapott, sokkal nagyobb szimpátiát keltett bennük.
Érdekes, hogy a férfiak érdeklődése az óra iránt csökkent az ajándékozás fogalmának ismeretében.
 

Ha a termék is összeköthető a szexualitással

Ha a nők immunisak az erotikus töltetű és elköteleződést mutató reklámokkal, hogyan magyarázzuk azt a tényt, hogy minden idők egyik legikonikusabb reklámja egy 30 dolláros fehérneműt reklámozó Eva Herzigova reklám 1994-ből? A hirdetésben Herzigova reklámozta az említett fehérneműt, a reklám szövege a következő volt: Hello, Boys. Ennyi. Ezzel a reklámmal a fehérnemű eladásai négyszeresére nőttek a hirdetés kiadásának évében.
Amikor a márka „szexinek” számít, a nők még könnyebben fogadják azt be. Vannak márkák, akik ezt remekül kihasználják, például egy Coco de Mer nevű szexuális segédeszközöket gyártó cég játékait nem meztelen nő testekkel reklámozta, csupán női arcokkal. Női arcokkal, amelyeken éppen az orgazmus jelei látszanak. A nők imádták.
 
Ez megmagyarázza azt is, hogy a Vicotria’s Secret és hasonló márkák miért képesek a terméket még jobb színben feltűntetni és eladni azt.
 
címkék:
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok