Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

2017.06.09.

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

Hogyan befolyásolja a kereső eredményeidet a közösségi média marketing tevékenységed? A keresőoptimalizálás és social media marketing  kapcsolata. 


Sok a vita és a kutatás arról, milyen szerepet játszik ma az online marketingben a közösségi média marketing. Sokak szerint ezek az eszközök, a Facebook és főleg az Instagram csak PR eszközként állják meg a helyüket. Bár véleményünk, tapasztalataink és egyetemekkel közösen végzett kutatásaink szerint is a keresőoptimalizálás és a PPC hirdetések sokkal hatékonyabb eszközök a direkt konverziók szerzésében, a közösségi média marketing is jelentős szerepet játszik ebben. 30-40 Facebook oldalunkon keresztül, több, mint 2 millió Facebook rajongót érünk el, így pontosan látjuk, milyen hatása van egy Facebookra jól kihelyezett weboldal linknek. 

 

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

A közösségi média folyamatosan változik és gyakorlatilag sosem áll meg rajta az élet. Éppen ezért igazán jelentős forgalmat képes generálni weboldalunknak, és ebből következik, hogy a profit növekedéséhez is hozzájárul. Ha azonban a keresőoptimalizálásra is hatást gyakorolhat, még inkább felértékelődik a helyzete, ahogyan előbb le is írtuk, a SEO közvetlen konverzió hozó tényező. 

 

Érdemes mindenekelőtt megjegyezni, hogy a Google már korábban bejelentette: a közösségi média nem számít bele webes tartalmunk rangsorolásába a keresési eredmények között. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a közösségi platformok nem növelhetik a SEO hatékonyságát – habár ez eleinte ellentmondásosnak hangzik, az alábbiakban megmagyarázzuk, hogy miért is olyan fontos a közösségi média a SEO-ban!

 

Így javítja a közösségi média a SEO-t

Gyorsabb indexelés a közösségi megosztások nyomán

Amikor létrehozunk egy új weblapot, például egy új cikket vagy blogbejegyzést, a Google nem találja meg azt azonnal, tehát egy ideig még biztosan nem jelenik meg a keresőben. A közösségi oldalakon elhelyezett hivatkozások azonban segítenek a Google-nak, hogy hamarabb rátaláljon erre az új oldalra.

 

Több hivatkozás 

A közösségi média a megosztásokról szól – minél több ember osztja meg tartalmunkat, annál többekhez jut majd el, és annál többen olvashatják majd azt. Előfordulhat, hogy az olvasók között lesz néhány olyan érdeklődő, akik maguk is tartalomkészítéssel foglalkoznak. Ők lehetnek a legújabb linkelőink – hogy mit jelent ez? Gondoljunk csak bele: ezek az emberek új cikkeket, vagy blogbejegyzéseket írhatnak a mi tartalmunk alapján, amelyben megemlítenek bennünket és hivatkozást, azaz linket helyeznek el benne, ami a mi eredeti forrástartalmunkra mutat. Ez sokat dobhat a SEO-n, egész pontosan a keresési találatokban való helyezésünkön.

 

A márka népszerűsítése a közösségi média marketing segítségével

Minél több minőségi tartalmat osztunk meg a közösségi platformokon, annál több ember kedveli vagy osztja majd tovább azokat. Így egyre több felhasználóhoz jut majd el márkánk neve (és hírneve). A későbbiekben ezek az emberek nagyobb valószínűséggel keresnek közvetlenül ránk például a Google keresőjében, néhány általános kulcsszó helyett.

 

Megismerhetjük a követőket is – visszajelzés a tartalommarketing szerkesztőnek

A közösségi oldalak – pontosabban azok felhasználói – nagyon szigorúak tudnak lenni. Készíthetünk mi bármilyen minőségi tartalmat, de nem sokra megyünk majd vele, ha Facebookon senkit sem érdekel.

Idővel látni fogjuk, hogy milyen jellegű tartalmak népszerűek, és melyek azok, akik szinte senkit nem érdekelnek a követők közül. Koncentráljunk a populárisabb dolgok megosztására, de igyekezzünk változatosak maradni azok jellegét illetően!

Itt fontos még megjegyezni, hogy a közösségi oldalon végtelenül népszerű tartalmak nem feltétlenül kerülnek majd előkelőbb rangsorolásra a Google és más keresők részéről. A tartalommarketing számára a közösségi média eredményekk gyors visszajelzések. 

 

Tartalmak „feltámasztása”

A közösségi média lehetővé teszi, hogy egy-egy bejegyzésünket új életre kelthessük. A közösségi oldalakon népszerű posztok is „feledésbe merülnek” egy bizonyos idő után. A megoldás? Vegyük elő néhány hónapja írt cikkjeinket vagy blogbejegyzésünket, és frissítsük azokat aktuális információkkal, illetve kiegészítésekkel. 

 

Az ilyen frissített tartalmakat a Google is értékeli, ezért valószínű, hogy a rangsorolásban is jobban szerepel majd. Egy másik pozitív kimenete lehet a dolognak, hogy a frissített és újonnan megosztott bejegyzés újabb linkeket generál majd az olvasóktól.

 

Az SMM és a Bing keresőoptimalizálás


Sokan elfeledkeznek a Bing-ről, ami a Google mögött a második legnagyobb keresőmotor a világon. Ha ez nem lenne elég, a Bing hivatalosan is bejelentette, hogy a ranglistában való besoroláskor figyelembe veszik az adott felhasználó „közösségi befolyását” – tehát hogy hány ember követi őt és hogy ő hány embert követ. Ez egy kissé dobhat a keresési találatokon.

 

Mit hoz a jövő az SMM és a SEO kapcsolatában?


Az, hogy jelenleg a Google nem veszi figyelembe a közösségi médiát a rangsorolásban, még nem jelenti azt, hogy a jövőben nem vezetnek be valami hasonló funkciót. Habár a közösségi oldalak nem befolyásolják közvetlenül a listázást, nagyon is sokat segíthetnek a SEO-ban!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához

2017-08-17

Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.

Szálloda weboldal SEO trendek 2017-ben

2017-07-29

Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!