Keresés

Menü

Az on-page keresőoptimalizálás (SEO) alapjai, szabályai

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Az on-page keresőoptimalizálás alapjai, szabályai

2013.02.16.

Az on-page keresőoptimalizálás (SEO) alapjai, szabályai

Forrás: matebalazs.hu

 

Előző cikkünkben kifejtettük a keresőoptimalizálás fontosságát és alapvető módszereit. Mostani cikkünkben az on-page optimalizálás fő irányelveit ismertetjük, illetve a nem javasolt módszereket.
 

 

 

 

 

 

 

A keresőoptimalizálás avagy a SEO egy olyan tudomány, mely némely tényen és sok misztikumon alapul. Vannak olyan alapok, melyeket cikkünkben is ismertetünk, melyet kinyilvánított a Google, vagy közismertté vált egyéb forrásokból. Vannak azonban olyan finomságok, melyeket csak hosszú kísérletezés során tudunk kideríteni. A kísérletekről, illetve a keresőoptimalizálásról már vagy 4-5 évvel ezelőtt beszéltem az Echo TV-nek adott interjúmban. Az interjút itt megtekintheted:
 
 
 
 
Ezeket a kísérleteket mi 12 éve folytatjuk, ezért tartunk fel kísérleti weboldalakat, ahol elméleteket tesztelünk. Ezekről a módszerekről tanfolyamainkon lesz szó (itt jelentkezhetsz), most azonban ismertessük az on-page SEO alapokat 6. pontban! 
 

Az on-page keresőoptimalizálás legfontosabb elemei

 

On page keresőoptimalizálás 1. tény: a tartalomismétlés kerülése

Ha már van egy igényes oldalunk, megfelelő tartalmakkal, oda kell figyelnünk, hogy ezek a tartalmak ne szerepeljenek többször. Például egy cikkünk ne szerepeljen két külön linken, mert az ilyesmit a keresőmotorok nem díjazzák, így nem kerülhetünk előrébb a találatok között. Emiatt is érdemes odafigyelnünk rá, hogy minden aloldalunkon egyedi tartalmak szerepeljenek. Ezt a hibát hívják tartalomismétlésnek. 
 

On page keresőoptimalizálás 2. tény: a meta „tegek”

A meta ”tegek” a weboldal forráskódjába beírandó szövegrészletek. Az egyik legfontosabb, hogy megfelelő title-t, meta címet (meta title) adjunk oldalainknak. Ez a cím szerepel a böngészőablak címsorában, illetve a találatok között is ez szerepel elsősorban. Fontos, hogy értelmes és figyelemfelkeltő szavak alkossák, melyek leírják az oldal tartalmát. Ez főleg azért fontos, mivel ezt látjuk meg először a találatok között, és az oldalunkra való kattintást ez határozza meg leginkább.
 
A második legfontosabb rész a meta description (meta leírás), melyben bővebben kifejthetjük oldalunk tartalmát, ami a keresőkben a meta cím alatt fog megjelenni, ezért ennek is kiemelt szerepe van. Értelmesnek, és leírónak kell lennie, azonban a keresőszavak használata itt is lényeges.
 

On page keresőoptimalizálás 3. tény:  a címsorok használata

Az úgynevezett címsorok használata azért fontos, mert az ezekben használt keresőszavakat is fontos tényezőként veszik figyelembe a keresőrobotok. A H1, a cím, a H2, H3 és a többi címeket cikkeink alcímeiként tudjuk használni, itt is érdemes ragozatlan keresőszavakat használni.
 

On page keresőoptimalizálás 4. tény: a keresőbarát URL

Fontos keresőbaráttá tenni oldalunk URL-jeit is, ez az úgynevezett rewrite szabály. Az URL a böngészősávban megjelenő webcím, amiket a keresőmotorok ugyanúgy vizsgálnak, így fontos, hogy ezek is értelmes címek legyenek. Például a www.olaszetterem.hu/kgselnWlnsG nem megfelelő, mert a keresőmotorok ebből nem tudnak kiolvasni semmit. Helyette használjuk például a www.olaszetterem.hu/etterem címet. Érdemes olyan címeket választani, amelyek ragozatlanok és ékezet nélküliek, mert az ékezeteket nem észlelik a keresők, így azok elvesznek.
 

On page keresőoptimalizálás 5. tény: az oldalon belüli linkek

Az oldalunkon található linkek tulajdonságait is alakíthatjuk. Adjunk nekik link title-t (link cím), amely akkor jelenik meg, amikor a kurzort a link fölé visszük. Ekkor a link tartalmáról jelenik meg egy rövid leírás, melyet a keresők is elemeznek, és figyelembe vesznek besoroláskor.
 

On page keresőoptimalizálás 6. tény: a képek keresőoptimalizálása

Feltöltött képeink tulajdonságait is érdemes szerkeszteni. Megadhatunk nekik úgynevezett titlet-t és alt-ot, amiket a keresőmotorok ugyancsak figyelembe vesznek. Ezeket azért érdemes megfelelően megírni, mert a keresőmotorok ezeket is figyelembe veszik, így ha ezekbe keresőszavakat írunk, azokra könnyebben rátalálnak a keresőmotorok. A link title a kép címe lesz, az altja pedig az a szöveg, ami szövegbuborékban jelenik meg, ha a kép fölé visszük a kurzort.
 

On-page módszerekben elkövethető hibák

Ugyan nincs szabálykönyv, ami meghatározza mi jó, és mi nem, de a keresőmotorok fejlődésükkel képesek észrevenni olyan cseleket, melyek régebben jók voltak oldalunk optimalizálására, azonban már nem igazán használhatóak, mert sokkal rosszabb besorolást is kaphatunk miattuk.
 
Ne töltsünk fel megegyező tartalmakat különböző URL-ekre. Lehet, hogy így kétszeres esélyünk lesz a találati listákba való kerülésre, de a keresőmotorok ezt már észreveszik.
Ne használjunk rejtett linkeket, kulcsszavakat, mert a keresők már ezt is észre tudják venni. Ilyen módszer például egy fehér háttéren elhelyezett fehér szöveg, amit mi nem látunk, viszont a keresők észreveszik. Régebben ez is jó módszernek számított, de ha ilyet használunk, inkább hátrányban részesülünk majd, mint előnyben.
 
Ne akarjunk rengeteg keresőszót használni. Szinte lehetetlen olyan értelmes mondatokat alkotni, melyekben minden, oldalunkat leíró keresőszó úgy szerepeljen, hogy azokat a keresők meg is találják.
 
Következő cikkünkben az off-page módszereket ismertetjük bővebben.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, SEO, keresőoptimalizálás
Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat - CRO

Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat

2017-07-26

A keresőoptimalizálás a SEO, önmagában is az online marketing adu ásza, azonban ha ezt még CRO munkával is párosítjuk, nem lesz nála ütősebb fegyverünk marketing arzenálunkban!

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

2017-07-17

Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!