Keresés

Menü

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Miért éri meg az üzleteknek a Black Friday akció? Eláruljuk a titkot!

2015.11.27.

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Ismét november, és Magyarországon is ismét eljött a karácsonyi vásárlási láz kezdete, a Black Friday. De miért éri meg az üzleteknek ennyivel olcsóbban adni termékeiket?!


Black Friday vagy Fekete Péntek - vásárlási láz az egész világban!

Biztosan Te is hallottál már erről az új őrületről, amely nyugaton már hagyományként kerül megrendezésre, hazánkban azonban még viszonylag újnak számít. A vásárlási rohamot, az őrületet úgy hívják, Black Friday - azaz Fekete Péntek.

Ezen a napon számos üzlet, webáruház kínálja bőven ár alatt termékeit - esetenként akár 70%-os kedvezménnyel.

Az amerikai hagyomány szerint ezen a napon kerülnek a boltokba a karácsonyi termékek, leváltva a hálaadás kellékeit, és ezen a napon kezdődik "hivatalosan" is az ünnepi nagybevásárlás - amelyet az üzletek hatalmas akciókkal pörgetnek fel. Külföldön ilyenkor 0-24-es nyitvatartással várják a vásárlókat a boltokban, és bár nálunk még ez a része (szerencsére?) nem terjedt el a Fekete Pénteknek, számos webáruház azonban lelkesen vesz részt az eseményen.

 

De miért éri meg a boltoknak akár 70%-kal olcsóbban adni termékeiket a Black Friday alkalmából?

Ezen biztosan Te is gondolkodtál már. Ekkora haszonkulccsal dolgoznának ezek a webáruházak? Hogy lesz így nyereséges a Fekete Péntek számukra? Miért csinálják?

 

A válasz hihetetlenül egyszerű. A Black Friday, ilyen mértékű akciókkal nem feltétlen nyereséges egy üzletnek. Sokkal inkább tekinthető ez marketing költségnek, hiszen az akciózott termékek hatalmas forgalmat képesek generálni egyes webáruházakban (gondolj csak a tavalyi évre, mikor a legtöbb webáruház össze is omlott a hirtelen megnőtt rendelések számától...)

 

Ez a forgalom pedig nem csak aznap, és nem kizárólag a kedvezményes termékekre vonatkozik. Nézz csak rá egy webáruházra: a legtöbb csak bizonyos termékeket kínál ennyire akciós áron, a többit pedig a kínálatba illesztve teljes áron mutatja - és azok eladásának aránya is nő a látogatottsággal arányosan.

 

Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen mértékű forgalomnövekedés után a népszerűség még akár heteken át tart, a márka hírnevének növekedése pedig hosszú távon is kiváló hatással van az eladásokra.

 

Természetesen számos olyan akciót is láthatunk a mai napon, amely nem viszi ennyire túlzásba, és az üzletek számára közvetlen haszonnal is jár!

 

 

Szeretnéd vállalkozásod felpörgetni a közösségi média, a Facebook erejével? Gyere, és tanulj a legjobbaktól! Jelentkezz most közösségi média tanfolyamunkra IDE kattintva!

 

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

2017-10-03

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran...

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

2017-10-02

Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!