Keresés

Menü

Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését! Last Actor és a Story Bumping.


Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését!

2013.09.02.

Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését! Last Actor és a Story Bumping.

Facebook oldalt vezetsz? Akkor most jó hírrel szolgálhatunk! A Facebook ezentúl két új algoritmussal segíti a Facebook oldalak szerkesztőit, a nagyobb elérés és az oldalak láthatóságának növelése érdekében. Ismerd meg az új hírfolyam nyújtotta lehetőségeket és azt, hogyan kovácsolhatsz előnyt a Facebook legújabb frissítéséből! Itt a Last Actor és a Story Bumping.


A „Story Bumping” és a „Last Actor” Facebook algoritmusok hatása 

A Facebook arra törekszik, hogy állandóan javítsa a hírfolyam algoritmust. Ezen törekvés eredményeképpen bemutatott két új algoritmust - a „Story Bumping” és a „Last Actor” -algoritmust is, amik a tartalmak rangsorolásánál játszanak jelentős szerepet. A legújabb kutatások alapján egy átlagos felhasználó, napi rendszerességgel 1500 bejegyzéssel találkozik hetente - barátok, követett személyek és oldalak által, esküvői fotókon keresztül egészen az éttermekbe való bejelentkezésig. Mikor a Facebook fejlesztői időrendi sorrendben mutatták be ezeket a bejegyzéseket a felhasználóknak, ahelyett, hogy rangsorolták volna őket, a kedvelések és kommentek száma jelentősen csökkent, ezért szükségszerű volt egy új hírfolyam-algoritmus fejlesztése.
 

Mi is az a Story Bumping és a Last Actor algoritmus?

Annak érdekében, hogy a megfelelő tartalmat, a megfelelő emberek, a megfelelő időben kapják meg, a közösségi média szakértői úgy döntöttek, hogy a leginkább releváns történeteket helyezik előtérbe az említett algoritmusok segítségével. A Story Bumping algoritmus a régebbi organikus történeteket (akár a több naposokat) helyezi el a hírfolyam felső részén, amik újra megjelennek, ha a tartalom érdekes a felhasználó szempontjából. Ha a történet úgy tűnik, kevésbé érdekes a felhasználó számára, az algoritmus lejjebb teszi közzé, más érdekes posztok alá. Mindez azon múlik, hogy a felhasználó milyen gyakran linkel, oszt meg, kommentel, az adott profilra, oldalra vagy esetleg elrejti bejegyzéseiket. A Last Actor algoritmus megjegyzi a felhasználó 50 utolsó műveletét, annak érdekében, hogy nyomon kövesse az érdeklődési körök változását, ezáltal sokkal rugalmasabb és dinamikusabb algoritmusként azonnal alkalmazkodni tud a felhasználók folyamatosan alakuló ízléséhez. 
 

Mi haszna ebből a Facebook oldalak tulajdonosainak?

Ezek, a hírfolyam EdgeRank mutatójában történő frissítések, pozitív hatással lesznek a bejegyzések elérésére, ami felbecsülhetetlenül előny az oldaltulajdonosok számára. Számukra ez azt jelenti, hogy a legnépszerűbb szerves bejegyzéseknek nagyobb esélyük van arra, hogy még több embert érjenek el akkor is, ha legfeljebb néhány órája készültek. Ez természetesen nagyobb nézettséget hozhat a feltörekvő témáknak. Persze csak akkor, ha relevánsak a felhasználóknak, ezért az oldalak üzemeltetőire nagyobb nyomás nehezedik, mivel minél népszerűbb tartalmakat kell prezentálniuk, ami növeli a kedvelések, kommentek és megosztások számát. Mindazonáltal az új algoritmus segíteni fogja a minőségi tartalmak eljutását egy még nagyobb közönség felé. 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.2 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó és Doszkoty Zsolt, online marketing gyakornok

címkék: Facebook, SMM
Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Sokan várták a Facebook újítását

Itt a Facebook legújabb funkciója

2017-01-05

Sok-sok éve téma volt már ez az újítás, rengetegen vártak rá, mégsem történt hosszú évekig semmi vele, most azonban jött a jó hír, karácsonykor bekapcsolták a Facebook legújabb funkcióját! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok