Keresés

Menü

Költséges közösségi média hibák, melyek elkerülhetőek

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Közösségi média marketing hibák, melyek elkerülhetőek

2017.02.13.

Közösségi média marketing hibák

A közösségi média egy hatékony digitális eszköz, de ezzel a hatalommal nagy felelősség is jár, valamint a hibázási lehetőség is óriási. Hosszú távon hatalmas károkat okozhat a nem megfelelő alkalmazása. Szerencsére a legtöbb hiba mára megfelelő tudással és felkészüléssel elkerülhető. 


A közösségi média óriási elérése a legnagyobb erőssége és egyben a legnagyobb gyengesége is. Ha valamit jól csinálsz, akkor azzal több százezren találkoznak. Azonban, ha valami rosszul sikerül, az elérés megsokszorozódhat. Néhány tipp, amelyek segítségével elkerülheted a legnagyobb hibákat : 

 

 

1.    Érzéketlen vagy nem megfelelő posztok


Sajnálatos módon a rossz hír gyorsabban terjed mint a jó. Cégek részéről egy-egy rosszul megfogalmazott poszt, rossz hangnemben történő visszacsatolás máris szárnyra kel a közösségi platformon még akkor is, ha azt később törlik. Bocsánatkérés, sajnálkozás már nem menti meg a helyzetet, sokszor csak ront rajta. 
Ezt a bakit megakadályozva érdemes több szemnek látnia a posztokat, üzeneteket mielőtt azokat megosztjuk a Facebookon vagy egyéb közösségi oldalakon.

 


2.    Rosszul reagálsz a támadásokra


A közösségi médiának van egy olyan varázsa, hogy ha valaki akar, akkor teljesen láthatatlanná válhat. Személyazonosságának felfedése nélkül trollkodhat, keltheti a rossz hírünket akár több felhasználóval is. Ezeket a nehéz eseteket kell tudni a legjobban kezelni. A legtöbb tanácsadó azt javasolja, hogy hagyjuk figyelmen kívül ezeket a nyílvánvalóan lejáratú szándékú, rosszindulatú hozzászólásokat. A valós panaszkezelésnek más helyet kell biztosítani. Egy idő után a trollok felhagynak a „zaklatással”, hiszen nem érnek el semmit. 

 


3.    Rosszul megválasztott célközönség


A közösségi média tálcán kínálja a potenciális vásárlókat. A te feladatod, hogy megtaláld őket és üzeneteidet a megfelelő módon eljuttasd hozzájuk. A sikeres közösségi média alapfeltétele az, hogy a megfelelő embereket szólítsd meg. Felesleges idő és pénz pocsékolás, amikor olyankohoz szólsz akik valószínűleg nem a te célcsoportod. 


A sikeres közösségi média stratégia egyik alappillére a célcsoport meghatározása. Demográfiai adatokon túl számos információt figyelembe kell még venni, mint például, hogy a célközönséged tagjai hogyan töltik idejüket, milyen a politikai meggyőződésük, mi iránt érdeklődnek stb. A célközönség megismerésével tökéletes, személyre szabott ajánlatokat adhatsz nekik, melyekből később valós konverziókat fogsz tudni realizálni.

 


4.    Fizetett lájkok és követők


Közösséget építeni a Facebookon igen nagy kihívást jelent. Több hónapot is igénybe vehet míg néhány ezer követőre szert teszünk. Ez a csigatempó néha megőríti a cégeket, ezért úgy döntenek, fizetnek azért, hogy gyorsabban nőjjön az oldalukat kedvelők száma. 


A probléma a fizetett lájkgyűjtéssel az, hogy az elköteleződés kisebb lesz, mintha valaki önként csatlakozna az adott márkához vagy céges facebook oldalhoz. A közönség felhígul, kevesebb aktivitást, megosztást fogunk tapasztalni. Üzeneteink nagy része zárd kapukat fog döngetni. 

 

Használd jól a közösségi médiát


Sajnos nem tudod megkerülni ma már a közösségi médiát, mindenképpen jelen kell lenni a platformokon. Ám ez nem elég.  Jól is kell használni azt. Gyakran költséges hibákba is eshetünk ha nem a megfelelő stratégiát követjük.

 

Szerző: BeUs

címkék:
A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. Az online marketing tanácsadó válaszol.

A személyes márkaépítés négy kulcsfontosságú része

2017-07-24

A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. 

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017-07-19

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!